Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved naročanja na storitve javne uprave

435 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Naša javna uprava (upravne enote, CSD-ji, zdravstvene ustanove,...) je nekoč pred COVID-19 bila odprta javna uprava. COVID-19 so izkoristili za praktično zaprtje in onemogočanje dostopa državljanov do storitev in informacij, ki jih zagotavlja država zanje. Trdim, da je terminiranje izvirni greh nedostopnosti tako upravnih enot kot zdravnikov na katerikoli ravni.

Zakaj so to ureditev obdržali in jo dodatno sofisticirajo? Zato, da bi imeli MANJ DELA!

Kaj s terminiranjem povzročajo? Ogromno birokracije, stroškov, slabe volje državljanov in nenazadnje zaposlenih v javni upravi (jamrajo, da 25% svojega časa posvečajo urejanju urnikov).

Torej, predlagam, da do nadaljnjega z interventnim zakonom po hitrm postopku prepovete javnim ustanovam terminiranje obiskov ter ustanove ODPRETE državljanom.

Ko bo na mizi ustrezno pripravljen koncept za nadstandarno storitev naročanj na termin, ki bo JASEN in nedvoumen ter digitaliziran, potem morda lahko v nekem nadstandardnem delu terminiranju vrnete na dnevni red, sicer pa je ta nedorečen, na silo sproveden sistem zaključil svoj obstoj z obstojem COVID-a. Zakaj ga vlečejo dalje - KER JIM TAKO PAŠE! Ker lahko sami določajo norme, lahko se preskakujejo vrste, tega seveda nihče ne nadzira.

Hvala, da sem bil slišan. Sicer sem mag. poslovodenja in organizacije in delam v gospodarstvu. Tovrsten anarhičen pristop bi zasebna podjetja že zdavnaj pokopal (če nisi ravno Microsoft). Hvala ker ste me slišali, odločitev pa ni politična, temveč izključno strokovna in ustavna (ker trenutno stanje je protiustavno, saj državljani ne moremo prosto uveljavljati državljanskih pravic). HVALA!

34 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M matjazs 28 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 3. 2023

Odziv Ministrstva za javno upravo

V zvezi s sistemom naročanja na upravne storitve, ki se opravljajo na upravnih enotah, bi najprej želeli spomniti, da so bili z Odlokom o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 v upravnih zadevah (Uradni list RS, št. 20/22, 24/22 in 36/22) določeni začasni ukrepi, ki so zaradi nevarnosti širjenja okužb s COVID-19 omogočali poslovanje v upravnih zadevah tako, da so stranke lahko na prilagojen način izvrševale svoje procesne pravice, organi pa nemoteno poslovali. Med drugim je bilo s tem Odlokom določeno tudi obvezno predhodno naročanje na upravno storitev na upravnih enotah. Z veljavnostjo Odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 (Uradni list RS, št. 36/22) je obvezno predhodno naročanje bilo ukinjeno, kar pa je z vidika vodenja upravnih postopkov na upravnih enotah med drugim pomenilo, da obvezno naročanje ni bilo več potrebno, zato so lahko stranke ponovno vlagale vloge brez da bi se na upravni enoti predhodno naročile. Začasni ukrepi, ki so tak taki bili določeni v Odlokih, po katerih so upravne enote zgolj začasno delovale in opravljale svoje storitve zaradi preprečevanja širjenja bolezni COVID-19, so kot pojasnjeno prenehali veljati.

Nadalje pojasnjujemo, da kljub temu, da upravno poslovanje na upravnih enotah po prenehanju veljavnosti navedenih odlokov že nekaj časa ne poteka po izključnem sistemu predhodnega naročanja strank, se sistem naročanja strank na upravnih enotah še naprej izvaja in ohranja v skladu z veljavno zakonodajo Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20, 172/21, 68/22, 89/22 in 135/22). Z Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 172/2021 z dne 29. 10. 2021 je bil namreč dodan nov 21. a člen, ki je samo na novo uredil sistem naročanja, saj je bilo naročanje na upravno storitev omogočeno že po Uredbi o upravnem poslovanju pred navedeno spremembo, ki pa ni urejala vseh razmerij z vidika enotnega nastopanja organov, ki jih ta uredba zavezuje. 

Uredba o upravnem poslovanju v 21 a. členu določa, da lahko stranka namreč zahteva, da ji organ določi dan in uro za vložitev vloge ali drugo upravno storitev. V skladu s 21. členom Uredbe o upravnem poslovanju organ sprejema stranke v času uradnih ur, vlogo pa je mogoče oddati ves poslovni čas organa.

Glede na navedeno, torej upravne enote tako sprejemajo stranke ves čas v času uradnih ur, torej brez naročanja in na podlagi predhodnega naročanja glede na aktualno ureditev v skladu s 21. a členom Uredbe o upravnem poslovanju. V tej zvezi pa bi zgolj dodatno izpostavili, da v skladu s petim odstavkom 21. a člena Uredbe o upravnem poslovanju, stranki, ki se ni naročila, samo zaradi tega ni mogoče odreči možnosti vložitve vloge v poslovnem času.

Naročanje strank za vložitev vlog, kot način dostopa do organa, je tako obvezna alternativa splošni obveznosti organa, da vloge strank sprejema ves poslovni čas. Zato naročanje ne pomeni, da organ ni dolžan obravnavati nenaročenih strank. Stanke, ki se ne naročijo, so obravnavane, vendar tvegajo, da bodo za vložitev vloge oziroma drugačno obravnavo pri organu porabile več časa kot bi ga v primeru predhodnega naročila. Naročanje pomeni primerno rešitev, ki zagotavlja lažji, hitrejši in učinkovitejši dostop stranke do organa, hkrati pa omogoča boljšo organizacijo in večjo učinkovitost dela. Naročanje je po Uredbi o upravnem poslovanju vzpostavljeno kot način dela za vse organe, ki so dolžni poslovati po uredbi.

Z uredbo je tudi določeno, da se stranka lahko naroči osebno pri organu ali po telefonu ves poslovni čas, po elektronski poti pa ves čas. Možnost elektronskega naročanja se omogoča preko kontaktnih elektronskih naslovov ali preko spletnih aplikacij. Te niso obvezne, je pa v pripravi enoti sistem naročanja strank, ki bo namenjen tako organom državne uprave kot širši javni upravi.

Trenutno spletno aplikativno naročanje na upravne storitve poteka na Upravni enoti Ljubljana, Litija, Logatec, Celje in Novo mesto, pri čemer bo naročanje preko spletne aplikacije omogočeno vsem 58 upravnim enotam po implementaciji enotnega sistema za naročanje strank.

Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo, saj se z obstoječo ureditvijo že zasleduje lažji, hitrejši in učinkovitejši dostop stranke do upravnih enot, pri čemer bo enotni sistem za naročanje strank še dodatno pripomogel k zasledovanju tega cilja.

Komentarji