Pogoj nekaznovanost
Predlagam nekaznovanost kot pogoj za zaposlitev in delo politikov. Veliko podjetij to že zahteva od svojih zaposlenih (pošta, trgovine, podjetja,...) in je to res minimum za opravljanje njihovega dela.
Predlagam nekaznovanost kot pogoj za zaposlitev in delo politikov. Veliko podjetij to že zahteva od svojih zaposlenih (pošta, trgovine, podjetja,...) in je to res minimum za opravljanje njihovega dela.
Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
V skladu s pravno ureditvijo Republike Slovenije se poslanci v državni zbor volijo na podlagi splošne in enake volilne pravice na svobodnih in neposrednih volitvah s tajnim glasovanjem. V 7. členu Zakona o volitvah v državni zbor (Uradni list RS, št. 109/06 – uradno prečiščeno besedilo, 54/07 – odl. US, 23/17 in 29/21) je določeno, da ima pravico voliti in biti voljen za poslanca državljan Republike Slovenije, ki je na dan glasovanja že dopolnil osemnajst let starosti. Ne glede na navedeno pa pravice voliti in biti voljen nima državljan Republike Slovenije, ki je dopolnil osemnajst let starosti, pa je sodišče ob njegovi postavitvi pod skrbništvo odločilo, da ni sposoben razumeti pomena, namena in učinkov volitev.
Predsednika vlade voli državni zbor z večino glasov vseh poslancev, ministre pa imenuje in razrešuje državni zbor na predlog predsednika vlade (111. in 112. člen Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91- 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80, 24/03 – UZ3a, 47, 68, 69/04 – UZ14, 69/04 – UZ43, 69/04 – UZ50, 68/06 – UZ121,140,143, 47/13 – UZ148, 47/13 – UZ90,97,99 in 75/16 – UZ70).
V 2. členu Zakona o volitvah predsednika republike (Uradni list RS, št. 39/92 in 73/03 – odl. US) je določeno, da ima pravico voliti in biti izvoljen za predsednika republike državljan Slovenije, ki je na dan glasovanja dopolnil osemnajst let starosti in mu ni odvzeta poslovna sposobnost.
Župani se volijo na podlagi splošne in enake volilne pravice na svobodnih in neposrednih volitvah s tajnim glasovanjem kar je določeno v 2. členu Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 45/08, 83/12, 68/17 in 93/20 – odl. US). Pravico voliti in biti voljen za župana ima vsak državljan Republike Slovenije, ki je na dan glasovanja dopolnil 18 let starosti.
Glede na navedeno je mogoče ugotoviti, da slovenska pravna ureditev glede omejevanja pasivne volilne pravice stoji na izhodišču, da morata biti aktivna (pravica voliti) in pasivna volilna pravica (pravica biti izvoljen) glede pogojev čim bolj izenačeni. Pogoji za uveljavljanje pasivne volilne pravice so, tako kot za aktivno volilno pravico, državljanstvo Republike Slovenije, določena starostna meja in poslovna sposobnost. Za uveljavljanje pasivne volilne pravice torej niso predpisani nobeni strožji oziroma dodatni pogoji, kot na primer, da oseba ni bila pravnomočno obsojena zaradi kaznivega dejanja ali da zoper njo ni vložena pravnomočna obtožnica. Ustavni in zakonodajni red Republike Slovenije v zvezi s pojmom t.i. instituta neizvoljivosti na določeno funkcijo, takšnih dodatnih pogojev za uveljavljanje pasivne volilne pravice ne pozna.
Funkcionarji pridobijo svojo funkcijo, ki je časovno omejena (tj. za mandat), in sicer z imenovanjem oziroma volitvami v Državnem zboru kot splošno predstavniškem telesu (v primeru predsednika vlade in ministrov) ali na neposrednih in splošnih volitvah (v primeru poslancev, predsednika države, županov). Izvolitev funkcionarjev je tako odraz izražene večinske podpore (zaupanja) državljanov na volitvah. Nenazadnje imajo v demokratičnih ureditvah volivci možnost, da odločajo o tem, katera oseba je primerna, da predstavlja njihove interese oziroma kateri bodo podelili mandat. V kolikor volivci ocenijo delo in ravnanja kandidatov kot slabo oziroma neprimerno, imajo na volitvah možnost, da jih na volitvah ne izvolijo. Volja volivcev je torej tista, ki bo odločila, kateremu kandidatu bo dala svoj glas ter tako prispevala k splošni podobi Slovenije.
S predlogom je povezano tudi vprašanje razlogov za prenehanje funkcije funkcionarjev. V zvezi s tem pojasnjujemo, da na primer razloge za prenehanje funkcije poslanca, ki so povezani s kaznivimi dejanji, ureja Zakon o poslancih (Uradni list RS, št. 112/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 39/11, 48/12 in 17/22), ki v prvem odstavku 9. člena določa, da poslancu preneha mandat, če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev. Nadalje prenehanje mandata župana ureja 37.a člen Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), na podlagi katerega tudi županu preneha mandat, če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev. Zakonodajalec je na ta način uredil prenehanje opravljanja funkcije, ko funkcionar že opravlja mandat, saj po izvolitvi funkcionarja volivci namreč nimajo več vpliva oziroma možnosti odločati o tem, katera oseba je (še) primerna za opravljanje funkcije.
Odgovor na odgovor vlade:
Ponovno sprenevedanje, predlog ne predlaga tega kar je, kar opisujete, temveč, da obstoječe zakone spremenite! Preprosto.
Zato se že nehajte sprenevedati. S takimi odzivi si le zmanjšujete možnosti na volitvah. Birokrati, ki stojite za odgovorom, pa razmislite o vaši dolžnosti do ljudi.
V kolikor bi to obveljalo, kdo nam pa bo potem vladal? In še en problem; še naprej vsaj polovica kriminalcev ne bo obsojena! Posledično se lahko zgodi, da naše mesto v katerem je prestol ne bo imelo župana.
Ker imate prav in je predlog le iluzija, redlagam prodajo odpustkov v proračun RS. Bolje nekaj kot nič, tako bi bila tarifa za krajo nad 100.000.000 eur, 10.000.000 eur za nad 50.000.000, 1.000.000 eur in za manj 10.000 eur. Tako bi primere zaključili hitro in učinkovito prav tako bi pravosodni sistem deloval učinkovito in takoj. Tudi brez politikov in zaslužnih javnih delavcev ne bi ostali!
Se strinjam, to bi moral biti higienski minimum.
Zihr ja; misliš, da bodo politiki in v vladi dopustili, da jim prikrajšana možnosti. To je isto, kot bi lopovu rekel naj sprejme zakon, ki bi omejil ropanje. ;)
Ne pravim, da se ne strinjam, temveč, da predlog izhaja iz naivnosti.
Vse predlagano je premalo. Vsem, ki gredo v politiko bi morali za čas mandata zamrzniti premoženje in bi ga lahko dobili nazaj, če bi vlada oziroma država dobro delala. V nasprotnem primeru pa ne.
Potem pa v politiko brez premoženja. Ali pa le tisti, ki lahko zastavi ;) odvisno od funkcije in odloča le o stvareh, ki jih po potrebi lahko sam kupi? Odloča se o velikih vsotah in če mi tudi zaplenijo 8 let star avto in 70m2 stanovanje in polico na kateri varčujem v skladih in ... se pred izstopom okoristim ter vse kupim nazaj oz. (malo) več.
To velja za podjetja v privatni lasti oz. še bolj za s.p. je. Dokler je pa v določenih podjetjih, ki vse zavozijo glavni pogoj izplačilo uspešnosti najvišjim kadrom je pa ilozorno razmišljati, da bi bilo v vladi oz. politiki drugače.
5r,
točno to. Živimo v svetu velikega sprenevedanja in ohranjanja stolčkov/privilegijev.
Tudi to bi bilo še vedno premalo ! Pogoj bi moral biti še Slovensko poreklo in plača niti centa višja kot minimalna Slovenska plača ! Pa da jih sedaj vidimo junake, koliko bi jih še ostalo !
In tako bodo politiki pošteni in tisti, ki že sedaj znajo med drugim urediti tudi to (nekaznovanost).
Ne samo nekaznovanost, ampak tudi potrdilo, da ni v kazenskem postopku.
Simon
V kazenskem postopku se lahko znajde vsak, kadar se nekdo po domače povedano "spravi nate". Tako bi ena politična opcija hotela obračunati z drugo itn. Biti v kazenskem postopku ali dejansko obsojen, je velika razlika. Seveda pa bi mnogi dobri odvetniki postali milijonarji. ;/
Isto naj velja tudi za državni svet, občine in krajevne skupnosti.