Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved prodaje neveljavnih vinjet

604 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Sedaj ponovno opažamo težave pri nakupih elektronskih vinjet z napačnimi ali nepopolnimi vnosi registrskih označb vozil.

Upravljavec avtocest (DARS) vso krivdo za napake pri vnosu prelaga na uporabnike, hkrati pa vse napake kaznuje z visokimi kaznimi.

Ob tem se premalo izpostavlja - oz. sploh izpušča - dejstvo, da gre pri nakupu elektronske vinjete za plačilo CESTNINE, DARS pa se obnaša, kot da je njihova dejavnost prodaja vinjet samih in ne pobiranje cestnine.

Res drži, da je uporabnik dolžan preveriti podatke o registrski označbi med postopkom nakupa elektronske vinjete, in za morebitne napake nosi velik del odgovornosti. Vendar prav tako drži, da ob nakupu vinjete z neobstoječo registrsko označbo vozila DARS proda NEVELJAVNO vinjeto in s tem tudi obračuna NEVELJAVNO cestnino.

Za zaračunavanje cestnine za neobstoječe vozilo ni nobenega pravnega temelja - cestnina glede na določen čas uporabe (elektronska vinjeta) je namreč vezana na vozilo. Če vozila ni, tudi cestnine ni. V tem primeru bi lahko šlo tudi za neupravičeno obogatitev po 190. členu OZ-NPB3 (vendar pustimo to).

Tehnične ovire - to, da DARS očitno nima dostopa do programskega vmesnika, s katerimi bi lahko pri upravljavcu matičnega registra vozil preverili obstoj registrske označbe pred nakupom - ne spremenijo dejstva, da je cestnina pri nakupu vinjete z napačno registrsko označbo obračunana nepravilno.

Srž problema pa nastane, ko DARS voznika - ki mu je pred tem prodal neveljavno vinjeto - kaznuje z visokimi kaznimi zaradi neplačila cestnine.

Problem je torej:

- DARS vozniku proda neveljavno vinjeto in obračuna neveljavno cestnino

- DARS istega voznika oglobi zaradi neplačila cestnine

Eno ali drugo samo po sebi ni sporno, oboje skupaj pa je.

PREDLAGAM,

da se zakonsko uredi, da prodaja neveljavnih vinjet ne bo mogoča:

- s spremembo 37. člena ZCestn ali splošnega akta iz 21. člena ZCestn,

- z omogočenjem preverjanja obstoja slovenskih registrskih označb upravljavcu avtocest na način, da dostopa do minimalnega potrebnega nabora podatkov matičnega registra vozil

31 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D D0 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 1. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi s podanim predlogom je potrebno uvodoma poudariti, da je veljavna elektronska vinjeta za ustrezen cestninski razred pogoj za uporabo katere koli cestninske ceste v Republiki Sloveniji z vozilom do 3.500 kg največje dovoljene mase. V času veljavnosti posamezne elektronske vinjete lahko uporabnik cestninskega omrežja neomejeno uporablja vse cestninske ceste in njihove odseke. Uporabnik cestninskega omrežja v postopku nakupa elektronske vinjete izbere cestninski razred, v katerega se uvršča vozilo, za katero želi kupiti elektronsko vinjeto, izbere vrsto in obdobje veljavnosti elektronske vinjete, določi dan začetka veljavnosti elektronske vinjete in vpiše državo registracije vozila, za katero želi kupiti izbrano elektronsko vinjeto, in njegovo registrsko označbo. Po končanem vnosu podatkov je uporabnik dolžan preveriti pravilnost vnosa in podatke dodatno potrditi.

Podan predlog, da bi v okviru družbe DARS oziroma na vseh prodajnih mestih elektronskih vinjet preko programskega vmesnika pri upravljavcu matičnega registra vozil že pred nakupom preverjali obstoj posamezne registrske označbe v okviru obstoječih pravnih in tehničnih možnosti, ni izvedljiv. Poleg posameznih določb s področja varovanja osebnih podatkov, bi bila težko izvedljiva tudi sama tehnična rešitev, saj bi se poleg povezovanja posameznih podatkovnih zbirk soočili tudi s kompleksnostjo oddaljenih dostopov oziroma sistemom kvalificiranih digitalnih potrdil za izredno veliko število vstopnih mest, kar pa zaradi učinkovitosti in stabilnosti delovanja samega sistema ne bi bilo sprejemljivo. Ob tem pa se seveda ne sme pozabiti dejstva, da slovenski sistem elektronske vinjete uporablja tudi izredno veliko število tujih uporabnikov, pri katerih bi bilo predlagano poizvedovanje o ustreznosti posameznih registrskih označbah praktično nemogoče. Glede na navedeno, pa tudi po zgledu drugih držav, ki uporabljajo podobne sisteme cestninjenja, se pri nakupu elektronske vinjete uporablja princip potrjevanja oziroma podpisovanja. S potrditvijo oziroma podpisom dokumenta na prodajnem mestu kupec elektronske vinjete potrjuje pravilnost vnesenih podatkov, s tem pa ima obenem tudi možnost, da dejansko ponovno preveri pravilnost svojih podatkov, ki se bodo vpisali v sistem. Poleg tega ima vsak uporabnik oziroma kupec elektronske vinjete tudi možnost, da pred pričetkom veljavnosti posamezne elektronske vinjete v sistemu spremeni podatke, ki jih je predhodno vnesel pri nakupu.

Nadzor nad pravilnostjo uporabe sistema elektronske vinjete sicer v večinski meri izvaja cestninski nadzor družbe DARS, ki v okviru zakonsko dopustnih pooblastil dostopa do posameznih podatkovnih baz ter s tem preverja ustreznost posameznih elektronskih vinjet, ki jih uporabniki cestninskega omrežja kupijo za svoja vozila. Na podlagi pridobljenih podatkov in po preveritvi dejanskih okoliščin se v primeru kršitve izvede ustrezen prekrškovni postopek. Kot že predhodno navedeno pa so uporabniki cestninskega omrežja dolžni pred samim vstopom na cestninsko omrežje kupiti ustrezno elektronsko vinjeto, vključno s pravilno navedbo registrske oznake vozila.

Na osnovi predhodno navedenih razlogov in podanih obrazložitev ugotavljamo, da vašega predloga v okviru obstoječega koncepta vinjetnega sistema cestninjenja ni mogoče realizirati.

Komentarji