Javni sektor - 2 Letni faks in plača malo nad minimalcem.
Z napovedanim dvigom minimalne plače nad 850€, kot ga je napovedal g. Mesec (dvig minimalne plače podpiram) se bo le ta nahajala nekje med 25 in 26 plačilnim razredom.
Da nebom predolg bom na hitro opisal težavo. Veliko delovnih mest ki zahtevajo visoko stopnjo izobrazbe ali v javnem sektorju tarifni razred VI bo tako začelo svojo pot v javnem sektorju na minimalni plači oz. malo nad njo. 2 leti faksa in v organizaciji prevzeti neko vrsto odgovornosti, da imaš nato enako plačo kot čistilka. Ni moj namen diskriminirati dela čistilke, saj se z dvigom plače strinjam saj so stroški tako visoki da z manj enostavno ne moraš dostojno živeti. Ampak da si ti zaključil 2 letno visoko šolo in nosiš neko odgovornost v ustanovi si po mojem mnenju zaslužiš večjo plačo od čistilke.
Mnogi potem pravijo do so plače v javnem sektorju previsoke ampak po navadi to leti na tiste višje plačilne razrede ko ljudje že napredujejo.
Zato bi bla moja rešitev naslednja:
Začetni razred vseh delovnih mest bi premaknil za 4 plačilne razrede gor najvišji plačilni razred pa bi ostal nespremenjen. Zmanjšal bi zgolj št. možnih napredovanj iz 10 na 6. Primer:
RAČUNOVODJA VI (skupija J) Začetni plačilni razred 25 končni 35 (ni upoštevan dvig aprila za en plačilni potem bi bilo 26-36). Kot vidimo bi začel računovodja z 2 letnim faksom na minimalni plači oz. ob dvigu aprila malo nad njo. Po mojem predlogu pa bi to delovno mesto začelo v 29 plačilnem razredu končni pa bi ostal enak in sicer 35. Tako bi zgornja meja plač ostala enaka in tisti ki so že v maksimalnih plačilnih razredih nebi dobili več ker so pri večini plače že dovolj visoke (nekatera delovna mesta bi potrebovala na novo določene plačilne razrede - po mojem mnenju) tisti z višjo stopnjo izobrazbe pa bi bili tudi že od začetka malo bolje plačani.
Da, pa čez par let nebi bila situacija enaka bi se morala vrednost plačilnih razredov usklajevati z minimalno plačo. Se pravi če se minimalna plača dvigne za 100€ bruto (zaradi lažjega izračuna) Predlagam dvig vseh plačilnih razredov za enak znesek ali pa vsaj % znesek od dviga minimalne plače, recimo 70%. Se pravi ob dvigu minimalne plače za 100€bruto dvig vseh plačilnih razredov za 70€ bruto.
Če imate mnenje o tem bi ga z veseljem prebral. Hvala In lep dan
Pomožni kuhar je nekoč dejal: "Ponosen sem, ker po dvajsetih letih dela zaslužim toliko, da moj delodajalec ne potrebuje za mene plačevati razlike do minimalne plače. Ne vem, ali je moje delo res tako slabo, da si ne zaslužim toliko?"...in se je zamislil.
Kaj pa danes?
Dostojanstvo zaposlenih v j-skupini je na psu. Vlada se hvali ob dvigu minimalne plače! Pokojnine se usklajujejo po inflaciji.
Plačna lestvica javnega sektorja pa je na hladnem. Vse delo prejšnjih vlad z ureditvijo plačnih razmerij z določitvami plačnih razredov, s posameznimi potezami vlade podira razmerja, hkrati pa nastaja masa slovenskih uslužbencev na minimalni plači oziroma tam nekje malo čez.
Pa ne protestirajo tisti z najnižjimi, ampak tisti, ki se približujejo skupini "minimalec".
Je to slovenska zgodba o uspehu?
Ali pa je prišel čas Cankarja: "Za hlapca rojeni, za hlapca vzgojeni"
Predlog ni slab, vendar bi pred rešitvijo omenjenega problema morali dati prednost zaposlenim, katerim mesečna plača niti ne doseže minimalne plače in morajo prejemati dodatek do minimalne plače. Z vašim predlogom bi še dodatno bremenili finančni balon v javnem sektorju, ki je tako ali tako preobremenjen. Na omenjenem področju se že uvajajo spremembe (v prid zaposlenih) in sicer zaradi inflacije, pomanjkanja zaposlenih v javnem sektorju ter na koncu koncev tudi zaradi zdravnikov. Zaradi inflacije bo novost to, da se bodo vsi zaposleni v javnem sektorju z aprilom 2023 avtomatično povzpeli za en plačni razred višje, zaradi zdravnikov se je doseglo to, da ni več plačnega stropa in zaradi pomanjkanja ljudi v javnem sektorju bomo priča temu, da se naša napredovanja in ''status'' v javnem sektorju zamrznejo ob našem odhodu iz javnega sektorja (primer: delamo v javnem sektorju, nato se zaposlimo v zasebnem sektorju in potem gremo nazaj v javni sektor. Ob povratku nadaljujemo na točki na kateri smo končali, ne vrnemo se na začetek). Še enkrat bi poudaril, da bi se z vašim predlogom ''na daleč'' mogoče celo strinjal, vendar ob bližjem pogledu in ob vzemu v zakup vseh dejavnikov in problemov našega plačnega sistema je to za zdaj skoraj nemogoče.
Relevanten članek: www.tednik.si/tednik/30298-minimalna-placa-bo-zrasla-osnovne-se-ne
Menim, da bi morali narediti popolno spremembo v sistemu plač v javnem sektorju. Že dejstvo, da dobijo zaposleni javni uslužbenci minimalno plačo, ali celo manj kot določa minimalna plača, je precej žalostno za to državo. V časih v katerih živimo, minimalna plača zagotovo ni dovolj, da človek dostojno živi. Zato se tudi precej ljudi, predvsem mladih, odloča za delo v zasebnem sektorju in nam že primanjkuje osebja v javnem sektorju.
Dvig minimalne plače v takem sistemu ni nič drugega kot polnjenje državne blagajne. Obremenitev minimalne plače z davki in prispevki je bistveno previsoka.
Primer: Brito minimalna plača = 1.074,43, neto = 778,27, strošek delodajalca 1.288,14. Nisem upošteval olajšav za otroke in povračil stroškov. Se pravi da če hoče zaposleni dobiti 778,27 se plačajo davki v višini 509,87 (1.288,14-778,27) oz. 47,5%. Potrebno je povedati da je porazdelitev plač v sloveniji zelo asimetrična saj ima skoraj 2/3 zaposlenih plačo nižjo od povprečne.
Ukrep višanja minimalne plače je zato samo ukrep polnjenja državne blagajne. Država dvigne neto plačo za 2 EUR vendar od tega vzame podjetju in zaposlenemu 1 EUR. Pri višjih plačah je delež še višji.
Zaposlenemu je na koncu meseca pomebno koliko dobi na račun zato bi bilo potrebno minimalno plačo in plače na sploh povečati z razbremenitvijo plač davkov in prispevkov.
No saj ni problem samo pri visoko izobraženih v javnem sektorju. Še večji problem so tisti, katerih osnovna plača je pod minimalcem. Pa ima tako recimo kuharski pomočnik enako plačo kot glavni kuhar. Pa potem napredovanje. Nek zelo dober delavec se trudi celo delovno dobo in napreduje do najvišjega mogoče razreda, pa ima še vedno enako - minimalno plačo. Z višanjem minimalne plače to velja za vse več profilov od pomožnega osebja knjigovodij, kuharjev, hišnikov, tajnic itd.
Se popolnoma strinjam
2 letna visoka šola na obstaja.
Meni je nedopustno, da obstajajo razredi, ki so pod minimalno plačo.
Njim je potrebno doplačevati do minimalne plače.
Najnižji razred bi moral biti pri minimalni plači. Lahko jih združimo, do 26. razreda postane vse isti razred.
Si morda premišljeval, da bi poiskal službo raje v gospodarstvu?
Kljub temu da je vaš komentar provokativne narave vam bom odgovoril. Sam sem zaposlen v gospodarstvu. In s tem ko bi dvignili plače v JS ( zgolj začetnikom) bi mogoče tudi - motivaciji dela mladih v javnem sektorju narasla. Maksimalen plačilni razred bi ostal enak, kar ste seveda videli če ste prebrali moj predlog.
Malo provokacije nikoli ne škoduje, mar ne :)
Naj povem, da nikoli nisem delal v JS , kar pa poznam princip obračunavanja plač v JS pa je katastrofa, zbrka, kaos ali kakorkoli že. Sistem se je z leti tako zapletel, da bi ga bilo potrebno predvsem temeljito prečistiti in delno postaviti na novo.
Strinjam se, da je skrajni nesmisel, da vsi začetniki v JS začnejo z najnižjim razredom, ki je predpisan za to delavno mesto, ne glede na to, koliko izkušenj imajo s podobnih ali enakih delovnih mest v gospodarstvu. Prav tako pa so nesmisel avtomatična napredovanja.
Kot sem že večkrat omenil, bi se JS moral bolj zgledovati po privatnem sektorju : za neko delovno mesto je zahtevana neka izobrazba in predvidena neka plača. Če ima kandidat že neka pridobljena znanja za razpisano delo, je plača nekoliko višja, če je čisti začetnik pa nekoliko nižja. Napredovanja so le, če so zaslužena, sicer pa ostaja plača nespremenjena.
Ne vem, kakšne so začetniške plače v JS, ne vem, če so vse prenizke in kaj za koga pomeni prenizko ( ko mi je lani 30-letna učiteljica razrednega pouka rekla, da dela za sramotnih 1.600 eur me je šokiralo)
Upam, da sem vam vsaj delno odgovoril.
Proti preprosto zato, ker je že preveč tega natolcevanja z višinami plač v javnem sektorju.
Kot prvo - vezati višanje plače v javnem sektorju na višanje mediane plač v gospodarskem sektorju. In potem dalje.
To bi bilo za zaposlene v javnem sektorju super. Plače javnh uslužbencev namreč že kar nekaj let v primerjavi z drugimi plačami padajo. Videl sem kar nekaj izračunov za pokojnino. praviloma se za pokojnino javnim uslužbencem ne vštevajo zadnja leta, kljub vsem napredovanjem jim je namreč plača v primerjavi s povprečno padla.
ma ne natolcevati.
1.plače v JS VS gospodarstvu so primerljivo večje!
2.za izračun pokojnine se vzame prvih ali zadnjih 18 let, kear je za upravičenca ugodneje. Tu ni nikakšnih miš mašev, če govorimo za polno delovno dobo in dopolnjeno starost.
1) povprečna izobrazba vJS VS povprečna izobrzba v gospodarstvu je primerljivo višja. Ne moreš primerjati jabolk in krompirja.
2) Za izračun pokojnine se vzame za upravičenca najugodnejših zaporednih 20 (ali je že 22?) let. Ne najboljših 20 let ampak najboljših zaporednih 20. Velika razlika.
Za pokojnino se vzame povprečje najboljših zaporednih 24 let .
In plače v JS so previsoke, predvsem pa zelo previsoke glede na naravo dela. Poznam kar nekaj ljudi, ki so šli iz gospodarstva v JS, nikogar pa, ki bi šel iz JS v gospodarstvo.
Preveč zaposlenih v JS se ukvarja samo s preračunavanjem in primerjavo plačnih razredov. Nikoli ne zasledim razprav o učinkovitosti dela. Izobrazba je lahko samo neka minimalna osnova, s katero začnemo kariero. Vse ostalo pa se mora ravnati po doseženih rezultatih. Borite se za primerno vrednotenje, kriterije in šele nato za nagrajevanje.
Marmra z vami se v celoti strinjam, ker mi gre ta neućinkovitost JS iz leta v leto bolj na živce
Pozdravljeni,
zaposlena sem na okrajnem sodišču kot sodni zapisnikar. Moja delovana doba na sodišču je 20 let. Trenutno sem v 30. plačilnem razredu. Ponudila se mi je možnost za napredovanje v naziv: Pravosodni sodelavec - vodja vpisnika. Če sprejmem novo delovno mesto padem v 27. plačilni razred.
Prosim za pojasnitev zakaj tako, kako je z nadaljnjimi napredovanji v plačilne razrede in kakšni so pogoji, kako bi lahko izpeljali dotični primer, da obdržim svoje plačilne razrede!
Se zahvaljujem in vas lepo pozdravljam.
Težko vam rečem za vaš konkretni primer.
Po mojem se v vašem primeru zgodi to da je novo delovno mesto v višjem tarifnem razredu kot prejšnje oziroma v drugi plačilni podskupini? In prenos med temi ni mogoč - če se ne motim.
Upam, da sem vam kaj pomagal.
Lep pozdrav.
preprosto zato ker je delovno mesto tako sistemizirano.
zahtevajte vpogled v sistemizacijo!
Imate možnost sprejema novega delovnega mesta. Verjetno je 27 razred začetni razred za nov naziv? Ste pa v fazi pogajanja za novo delovno mesto in lahko postavite svooje pogoje. Delodajalec je verjetno postavil izhodiščno pogajalsko pozicijo.
ne strinjam se s primerjavami.
V danem primeru navajate računovodjo, teh več ni so samo administratorji upravljalci algoritmov, po domače programov.
In zahtevano znanje ni več tako visoko, odgovornosti pa itak ni.
Dejstvo je da lahko čistilka ali upravljalec algoritma, z nekaj mesečnim usposabljanjem prideta na enak nivo, torej?
razredov v JS je zelo preveč.
Najprej je potrebno urediti sistemizacijo in znižati število skupin na 10 {po stopnji zahtevane izobrazbe} in razredov na 30 -{po zahtevnosti delovnega mesta znotraj skupine}. Potem bodo dela bolj sorazmerno ovrednotena s pravilno izdelano sistemizacijo.
Še vedno trdim, da je potrebno plačati delo in ne izobrazbe in to naj bo vodilo.
Neumnost je da se diplomirani zgodovinar zaposli v arhivu ali fotokopirnici in se ga plača po izobrazbi. {tudi to se dogaja pri nas v JS}
Nagrada v JS je že delovni čas, pa bonitete pa urniki....{razen tistim, ki jih veže neposredno delo na okencih}
Se ne strinjam, Glede vaših navedb glede računovodje. Morda ni zahtevano znanje več tako visoko še vedno pa pripravlja računovodja finančni načrt in podobne stvari ni vse samo v vnašanju podatkov v program. Bodimo realni delo čistilke je precej manj odgovorno in zahteva precej manj znanja!. Se strinjam da čistilka lahko z izobraževanjem postane računovodja in bi si v tem primeru zaslužila večjo plačo za bolj odgovorno delo! To pa ne pomeni da sta te dve deli na enaki težavni stopnji!
Se strinjam da bi bilo plačati delo po delu in ne samo po izobrazbi. In tudi krivica je da ne nekdo na začetku kariere kaznovan samo zato ker je na novo zaposlen in ni še napredoval kljub temu da lahko - ne vedno delo opravlja bolje kot nekdo ki je v JS že dlje.
Razlike novo zaposlenega in nekoga ki je v JS že dlje so lahko ogromne. 10 razredov napredovanja razlika med razredi cca 4%. Ce bi osnovni razred dvignili bi se za zmanjšala medtem ko bi zgornja meja ostala enaka.
deloma imate prav a ne v celoti.
Dejstvo , ki sem ga navezal je, da je osnova sistemizacija!
Ko imamo sistemizacijo lahko predrugačimo skupine po zahtevani izobrazbi in razrede zntraj skupin po zahtevnosti in sposobnosti.
Nisem enačil dela čistilke in računovodje, pač pa želel povedati da računovodje skoraj ne obstajajo več,. Računovodje že dolgo več deset let ne opravljajo izvedbe finančnih planov. niti več ne analizirajo poslovanja.
Računovodje če imate vpogled se ukvarjajo samo in zgolj z zatečenimi empiričnimi podatki, ki jih razporejajo v pravilno ali zakonsko, če hočete, nastavljene algoritme-programe. tu ni nikakršnim možnosti za odstopanja, zato je tudi nemogoče 'peglati' bilance, če nisi stara pola in bereš pravilnike, tako da iščeš kaj ni zapovedano, ne kaj je!
Za računovodje je bilo pred leti osnovna izobrazba ekonomska srednja šola, fax je zdaj trendi je pa daleč od tega da bi ti dal dodatna znanja. Fax je samo še izhodišče za boljšo plačo in že sva tam kaj se plačuje delo ali izobrazba.
Sam osebno ločujem med tem in zaposlenega, ki ima rezultate ne opredeljujem po izobrazbi, pač pa po opravljenem delu.
Drugi del pa: po mojem je minimalna plača pesek v oči, saj v gospodarstvu skoraj noben delavec v proizvodnji ne dosega te. pa ne govorim v zasebnem sektorju, kjer drugače cenimo delo in človeka.
jaz ki sem bolj trd, razumem minimalno plačo kot tisto kar najmanj lahko daš za neko delo in pride v poštev kot začetniška plača v preizkusni dobi ali pač plača nekoga ki ni pripravljen delati za več. Tudi taki so in veliko jih je med mladimi. Živi doma, kjer so ga prisilili v 'službo' in OD je njgova žepnina. potem je minimalec dovolj, kajne!?
Zato pa JS najema zunanje računovodske servise ...
Sistematizacoje že obstajajo in so funkcionirale do trenutka, ko se je omogočilo, da je izhodoščna plača pod mininmalno plačo. Minimalna plača počasi leze proti povprečni n s tem izenačuje delo čistilke z delom ki zahteva več znanja in več odgovornosti.
Omejitev, da izhodiščna plača ne more biti pod minimalno plačo, bi rešilo ogromno diskrepanc, ki obstajajo v trenutnem sistemu.In to ne le v JU, tudi v gospodarstvu.
Obhodnik tule ste malo brcnili v temo. Delavci v javnem sektorju niso plačani po izobrazbi, ampak po tem, kakšno izobrazbo se zahteva za njihovo delovno mesto. Nek doktor zgodovine bo v fotokopirnici imel plačo fotokopirca. Če ima kandidat nižjo izobrazbo od zahtevane, pa praviloma sploh ne sme biti sprejet na to delovno mesto.
znalček,
dal se le grotesken primer tako da nebi bukvalno gledal na to.
Mar se ravno v tem predlogu ne skriva ta detajl, o upravičenosti do plačnega razreda...
ne govori pa se o uspešnosti.
Izpostavljena je izobrazba ne delo.
To sem hotel povedat.
Zahtevane izobrazbe so previsoke. Res ne vem, zakaj je v knjižnici potrebna visoka izobrazba. Nekoč je zadostovala višja. To napihovanje zahtevane izobrazbe vodi tako v višje plače, kot v absurdno podaljševanje ''otroštva'' s tem, da se mladi skoraj ne zaposlijo pred 25 letom.
Glede kvalitete te izobrazbe pa si upam trditi, da je kljub temu, da se izobražujejo dlje kot nekoč, znanja veliko manj. Naj navedem primer : dobil sem 25-letnega dipl. inženirja ( 3 letna višja šola). Pri razlagi nekega postopka sem ga vprašal, koliko je 1:2. Fant ni imel pojma. Potem je na kalkulator zračunal, da je to 0,5.
3 letna višja šola ne obstaja.
da ne bom spet kaj narobe napisal, naj bo to tista 3-letna šola od 3+2. Prva stopnja je bila nekoč višja