Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Univerzalni otroški dodatek

767 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Aktualni vladi predlagam sprejetje zakona o univerzalnem otroškem dodatku. To je obljubljala že prejšnja vlada, pa tega ni realizirala. O tem se je sicer ves čas govorilo, pa nikoli ni prišlo do realizacije.

Zdi se mi najbolj pošteno, da dobijo vsi otroci enakega ne glede na socialni status družine. Tako so otroci tudi enakovredno obravnavani. Zgled: razvite države: Avstrija/Nemčija.

Že nekaj časa se načrtno briše srednji sloj: na več koncih plačuje, skoraj nič pa mu ne pripada. Srednji sloj je pri nas objekt za molzenje; več kot delaš, več ti država vzame. Zato ogromno ljudi skriva prihodke, kar ni pošteno do tistih, ki tega ne delamo. Delo naj postane vrednota! Delo se mora splačati!

30 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Maja321 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 11. 2022

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Ob analizi stanja in preverjanju možnih načinov uvedbe univerzalnega otroškega dodatka v Sloveniji se je pokazalo, da skupni učinek otroškega dodatka in davčnih olajšav za vzdrževane otroke pri dohodnini deluje presenetljivo dobro univerzalno, saj seštevek obeh ukrepov za vse družine z enakim številom otrok zagotavlja skoraj enako podporo države ne glede na dohodek družine. Otroški dodatek je odvisen od dohodkov in premoženja družine, tako da je večji v družinah z nižjimi dohodki in z rastjo dohodkov pada. Učinek davčnih olajšav zaradi progresivnosti davčne lestvice z rastjo dohodkov raste. Ker ukrepa med seboj nista popolnoma usklajena, skupni zneski niso pri vseh družinah ravno enaki, so pa dokaj primerljivi.

To je lepo vidno na priloženem grafu, ki prikazuje mesečni seštevek otroškega dodatka in davčnega prihranka zaradi olajšav za vzdrževane otroke za družine z različnimi dohodki in različnim številom otrok, v katerih sta zaposlena oče in mama in oba zaslužita približno enako. Skupni družinski dohodek je prikazan v odnosu do povprečne bruto plače v Republiki Sloveniji. Uporabljeni so zneski za leto 2018.

Vsekakor bo potrebno doseči širši družbeni konsenz glede tega, kaj vse bi želeli nadomestiti z univerzalnim otroškim dodatkom in kako v tem primeru poskrbeti, da ne bodo cele skupine otrok v slabšem položaju kot danes. Verjetno bi bilo potrebno izvesti širšo reformo več obstoječih pravic za družine in dodati kar veliko dodatnih sredstev.

Na MDDSZ tudi menimo, da mora biti družinska politika osnovana tudi na socialnih kriterijih ter kot taka v prvi vrsti stremeti k odpravi revščine in socialne izključenosti otrok. Ocenjujemo, da predlagan univerzalni otroški dodatek pomeni odstop od koncepta solidarnosti, saj vse družine, ne glede na dohodkovni položaj in premoženjsko stanje, prejemajo enako višino otroškega dodatka za svoje otroke. Solidarnost, ki jo je potrebno zasledovati, pomeni, da družine, ki imajo nižje dohodke in slabše premoženjsko stanje, prejmejo višji znesek otroškega dodatka. Na drugi strani družine, ki imajo višje dohodke in boljše premoženjsko stanje, prejmejo nižji otroški dodatek ali ga v primeru preseganja cenzusa sploh ne prejmejo.

Priloge:

Komentarji