Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Tovornjake iz cest na vlak

857 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Slovenske AVTOceste so bolj TOVORNJAKOceste in vsak dan ae kakšen pokvari in povzroči zastoje. Menim, da bi mednarodni tovorni promet, ki se pretaka skozi Slovenijo in uničuje ceste ter povzroča zastoje, tudi ogroža promet (vožnja v strnjeni koloni, da ne moreš niti na izvoz) bilo potrebno preusmeriti na vlak. Vsi bi lažje in varneje vozili, z manj izgube časa na poti, tovornjakarjem pa bi tudi bilo udobneje.

Slovenske železnice pa potrebujejo pospešek v različnih oblikah.

50 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Natalia 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 10. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Republika Slovenija izvaja več projektov na področju modernizacije železniške infrastrukture, kar bo omogočilo delno preusmeritev prometa na železnico. Tako poskuša vsaj delno razbremeniti cestno infrastrukturo v smislu večje količine prevozov tovora po železnici. Modernizacija železniške infrastrukture se izvaja v okviru razpoložljivih finančnih sredstev.

V zvezi s pobudo za  preusmeritev mednarodnega tovornega prometa na vlak pa navajamo, da je za to potreben nakup dodatnih kapacitet oprtnih vlakov. En oprtni vagon lahko naloži en vlačilec s polprikolico. Če bi vsak vagon lahko naložili in prepeljali vsak dan »preko države«, bi bilo to precej omejeno število kamionov. Glede na trenutno obremenjenost železniške infrastrukture, ki je na kritičnih odsekih prog praktično na meji izkoriščenosti, glede na številna gradbena vzdrževalna dela in posledično zmanjšano pretočnost prog, menimo, da takih količin, ki se prepeljejo dnevno čez Slovenijo, ni možno preusmeriti na železnico. Postavlja se tudi vprašanje ekonomske upravičenosti takega nakupa. Omenjeni vagoni so zelo dragi (preko 200.000 € / vagon) ter zahtevni z vidika vzdrževanja in tekočih popravil.

Tranzitnega prometa tovornih vozil ni možno omejevati niti na podlagi zakonodaje EU s področja prevozov v cestnem prometu. Iz teh predpisov izhaja, da lahko prevozniki s sedežem v EU opravljajo cestne prevoze znotraj EU z licenco Skupnosti. Republika Slovenija lahko na podlagi sklenjenih bilateralnih sporazumov s tretjimi državami, ki niso članice EU, le deloma omejuje promet, ki ga izvajajo prevozniki s sedežem v omenjenih državah, in sicer preko dogovorjene kvote dovolilnic.

Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.

Komentarji