Tovornjake iz cest na vlak
Slovenske AVTOceste so bolj TOVORNJAKOceste in vsak dan ae kakšen pokvari in povzroči zastoje. Menim, da bi mednarodni tovorni promet, ki se pretaka skozi Slovenijo in uničuje ceste ter povzroča zastoje, tudi ogroža promet (vožnja v strnjeni koloni, da ne moreš niti na izvoz) bilo potrebno preusmeriti na vlak. Vsi bi lažje in varneje vozili, z manj izgube časa na poti, tovornjakarjem pa bi tudi bilo udobneje.
Slovenske železnice pa potrebujejo pospešek v različnih oblikah.
Za prevoz tovornjakov na relaciji Avstrija/Madžarska proti Italiji bi potrebovali 4 tirno, ne le 2 tirne železnice. Sicer pa je tovornjak zelo potratna embalaža. Zakaj železnica ne prevzame kar prevoza blaga kot takega? Zna kdo odgovoriti na to vprašanje?
Ko sem nekoč železničarja vprašal, zakaj ne vozijo Cliotov v Koper z vlakom mi je odgovoril, da zato, ker je to prepočasno in ker med vožnjo pokradejo z avtov preveč delov.
Se strinjam z vami, vlaki naj peljejo kontejnerje pa bo prihranek na vozniku, amortizacija kamiona, ostalo bo precej nafte za elektriko po novem. Prijatu je še vozil avtobus na Viatorju, imel izpit za kamion še in so ga nahecal da je iz Alpine peljal čevlje v Mongolijo, v eno smer je rabil 30dni, nazaj je šlo malo hitreje. Zakaj NE na vlak? Zato ker med potjo izgine veliko stvari. In prijatlev vtis: nikole več do Mongolije z kamionom in tudi ni šel več na to pot.
Ja, to je pa ja tako enostavno in izvedljivo za drobiž. Ampak grda vlada tega prav zanalašč noče storiti.
Čeprav je 'simpl' kot pasulj oziroma kot parna lokomotiva: Na enem koncu 'šaflaš' not premog, na drugem se ven kadi in tako lokomotiva vleče cel vlak!
Pokličmo Turke da nam naredijo podzemno 2 tirno progo na relaciji Koper-Maribor od tu dalje proti Dunaju in Budimpešti, potem pa še od smeri v navezi Munchen do Jesenic in do Obrežja za smer proti jugu. Cena prevoza mora biti toliko kot stane cestnina in poraba 30l nafte za vsakih 100km. Vlaki morajo imeti jedilni vagon, spalne kupeje z 4 posteljami z kopalnico, ter pralno-sušilni vagon da si oprejeo in posušijo perilo na poti. Torej bonus je spanje, hrana, pranje perila, spočit voznik, nič nesreč z NIČ smrtnimi žrtvami. A rabimo še kaj. Menim da ne, razen da ne vem kdaj po letu 2050 bomo to doživeli.
Mi tega ne bomo doživeli, bodo pa Avstrijci in Italijani. Zato že 20 let vlagajo desetine milijard v novo železniško progo pod Brennerjem...
Za realizacijo predloga bo poskrbela kar ekonomija, saj zaradi vse višjih cen nafte prevozi ne bodo več rentabilni. Že desetletja lahko opazujemo, kako Avstrijci in Švicarji gradijo 50 in več km dolge železniške predore. Naše vlade pa podpirajo kameno dobo...
Proti - navajam pa razloge zakaj proti.
V teoriji je to super ideja in res bi bilo super, če bi vsi kamioni šli na vlak, ampak praksa je pa taka:
- V Sloveniji ni dvotirne železnice, ki bi to omogočala, že sedaj je železniški promet eno veliko ozko grlo - potovalna hitrost blaga iz Kopra v Ljubljano je tam okoli 20 km/h - to absolutno ni konkurenčno.
- Slovenija je premajhna država - geografsko gledano - da bi kaj takega uzakonila - namreč če bi, bi nas enostavno ves tovor obšel preko drugih držav , Avstrija, Madžarska, Hrvaška - kot da nas ni. Če bi se to zgodilo (zato, ker pač ne dovolimo kamionom voziti po cesti, ampak jih forsiramo na nekonkurenčne slovenske železnice), bi s tem izgubila tudi Luka Koper, ki je generator tovornega prometa pri nas. - kdo bi namreč nakladal / razkladal v Luki Koper, če mora tja z vlakom, ki ima potovalno hitrost 20 km/h? Če bi se to zgodilo, bi klecnilo gospodarstvo.
To je nepremišljen predlog, ki je super v teoriji, v praksi pa nas pokoplje.
Tudi odpoved ruskemu plinu se je še pred enim letom zdela utopija. Razvite sosednje države vlagajo desetine milijard v gradnjo hitrih železnic in ko jim bo ustrezalo, bodo na ravni EU sprejeli odločitev, da kamionskega tranzita ni več. Kaj bomo takrat? Začeli loviti 50. letni zaostanek?
Navedeni podatek o hitrosti (tovornega vlaka) je prenizek za več kot faktor 2, vsaj glede povprečne hitrosti. Najnižja omejitev hitrosti na tej trasi je 65 km/h (razen preko Divače 50), najvišja pa 100 km/h (okrog Notranjih Goric).
Res pa je, da je proga zelo zasedena. 2TDK bo prepustnost izboljšal za več kot faktor 2 in skrajšal čas vožnje za slabe pol ure.
Če bi šli tovornjaki na vlak, bi morali na njem ostati tudi preko sosednjih držav (tisti, ki tja gredo oz. od tam pridejo) in ne zgolj v Sloveniji.
Navedel sem potovalno hitrost. To pa pomeni nekaj drugega kot povprečna hitrost v gibanju. Potovalna hitrost zajema tudi čas čakanja in pomeni dejansko, koliko ur je potovalo blago npr iz KP v LJ.
To mora biti prej izjema, kot pravilo, saj to pomeni 5 ur čakanja na poti. Mislim, da je vsem v interesu, da je čim manj čakanja, saj to pomeni gnečo. Tovorni vlak iz reportaže o Živi je rabil od prvega premika v Kopru do Ljubljane ca. 3 ure, torej povprečje 50 km/h.
Kjer je volja je tudi pot. Veliko podobnih predlogov.
V kolikor bi vlak to zmogel in bil konkurenčen bi se stvari začele same urejati. Glede na trenutne cene energentov bi morda bil sedaj pravi čas. Žal pa kolikor mi je znano (morda se motim) je železniški tovorni promet zelo obremenjen.
predlagam.vladi.si/predlog/4657
(Za predlog se zahvaljujemo, saj je vsekakor vzpodbuda pri nadaljnjih prizadevanjih našega ministrstva na tem področju.) 2013
predlagam.vladi.si/predlog/9625
(Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.) 2019
predlagam.vladi.si/predlog/13276
(Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.) 2021
predlagam.vladi.si/predlog/14522
(Glede na prioriteto oziroma interese novih gospodarskih subjektov pa se lahko zagotovijo novi železniški tiri, kot so se na primer pred časom do tovarne Magna v Hočah, kar pa je, kot že navedeno, železniška infrastruktura na območju gospodarskih subjektov in je stvar prevoznikov oziroma drugih deležnikov.) 2022
Čestitam za objavljene linke do nepodprtih predlogov. Dokazali ste, da imamo nesposobne politike zadnjih 10 let na MInistrstvu za infrastrukturo in okolje in prostor, ki z sredstvi EU in proračuna niso znali oblikovati trajnostne prometne politike.
V prevodu to pomeni: briga nas...
Potrebna je javna razprava in podati je potrebno nov predlog. Ministrstvo je dolžno odpreti javni dialog. Smo v skupnosti EU, kjer imamo tudi svoje poslance, ki krojijo EU zakonodajo. Tovorni promet na cestah se je v zadnjem letu po statističnih podatkih povečal za več kot 10%- novembra imamo T 25 stopinj C, pred 50-imi leti je bilo te dni tudi -10 stopinj C. Več kamionov manj časa za preživetje človeka. Se še vedno ne da, ali nočemo?!