Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba rezervacij na medkrajevnih avtobusih

574 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Predlagam uvedbo rezervacij na medkarjevnih avtobusih saj je obstoječe stanje nevzdržno. Od kadar imajo upokojenci brezplačne vožnje so avtobusi na relacijah Ljubljana - Bled in Ljubljana - Koper popolnoma zasedeni. Posledično potniki čakajo po več ur na prost avtobus. Predvsem potniki, ki uporabljajo za ne turistične namene (npr. vožnja v službo, po opravkih) in so vezani na določeno uro prihoda potegnejo kratko. Predlagam, da se uvede rezeracija prek spleta in na avtobusnih postajah ter pusti določen odstotek sedežev (npr. 25%) za tiste, ki nimajo rezervacije.

35 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J J55 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 10. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Uvedba brezplačnih vozovnic za upokojence, starejše od 65 let, imetnike evropske kartice ugodnosti invalida in vojne veterane je v letu 2022, po odpravi ukrepov za preprečevanje okužb COVID-19, povzročila veliko gnečo na določenih linijah medkrajevnega avtobusnega potniškega prometa. To se je zgodilo na linijah, ki vodijo v določene turistične destinacije, predvsem na slovensko obalo in na Gorenjsko (Bled, Bohinj), ob lepem vremenu. Težava brezplačnih vozovnic za omenjene skupine je v tem, da ni možno ugotoviti, kam se potniki peljejo. Registrirajo se le ob vstopu v vozilo, ne pa tudi na izstopu, poleg tega so njihove poti naključne. Npr. pri dijaških mesečnih vozovnicah, se potnik dopoldan validira, ko z avtobusom potuje od doma do šole in popoldan, ko se validira ob povratku in isto pot opravi vsak dan. Z določenim algoritmom je mogoče te pare »poloviti« in ugotoviti, kje potniki običajno so in na ta način zagotoviti ustrezne kapacitete na vozilih. Pri brezplačnih vozovnicah pa tega ni mogoče storiti, saj so poti zgoraj omenjenih skupin (predvsem upokojencev) različne in naključne. Ta problem smo do sedaj reševali z dodatnimi linijami, ki vodijo na najbolj obremenjene turistične destinacije.

V prihodnje pa načrtujemo nabavo takšne validacijske opreme, ki bo omogočala registracijo potnikov tako ob vstopu v vozilo kot na dostopu iz njega. Tako bomo vedeli, kam so potovali naključni potniki (in ne le dnevni migranti, ki se vozijo v šolo, na fakulteto oz. na delo) in tako zagotovili ustrezne kapacitete oz. ustrezno število vozil.

Sistem rezervacij bi bil, po našem mnenju, korak nazaj. Namreč, to bi pomenilo, da bi vsak potnik, tudi npr. tisti z mesečno vozovnico moral vsak dan najprej po rezervacijo. To bi pomenilo dodatno gnečo na prodajnih mestih in potencialno tudi dodatne stroške, če bi morali rezervacijo plačati. V primeru brezplačne rezervacije pa bi lahko nekdo sedež rezerviral, potem pa ga na vozilo ne bi bilo, saj ga to ne bi nič stalo. Zato splošna uvedba rezervacijskega sistema, po našem mnenju, ne bi bila primerna. Lahko bi ga mogoče uvedli le za posamezne linije kjer se permanentno ugotavlja presežek potnikov (čeprav je v tem primeru možno zagotoviti tudi dodatna vozila, kar smo prakticirali do sedaj) ali za posamezne vrste vozovnic. Kakorkoli, glede na dosedanje izkušnje bo šla rešitev verjetno v smeri validiranja ob vstopu in izstopu iz vozil javnega potniškega prometa in na podlagi tega v zagotavljanje dodatnih kapacitet.

Komentarji