22. 9. 2022
Odziv Ministrstva za javno upravo
Varnostna služba oziroma zagotavljanje varnosti ljudi in premoženja je bilo uvedeno v sistem upravnih enot v skladu in na podlagi 112., 113. in 114. člena Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18), ki so stopili v veljavo dne 17. 4. 2018, ko je bila uveljavljena uredba. Uredba o upravnem poslovanju je zavezala vse upravne enote oziroma organe državne uprave, da za izvajanje nalog varnosti ljudi in premoženja organizirajo varnostno službo tako, da se zagotovi interno varovanje oziroma v ta namen sklene pogodba s subjektom, ki opravlja dejavnost zasebnega varovanja. Za interno varovanje z notranjimi varnostniki, ki bi izpolnjevali pogoje po Zakonu o zasebnem varovanju (Uradni list RS, št. 17/11) upravne enote niso imele pogojev, zaradi česar so sklenile ustrezne pogodbe z družbami za zasebno varovanje. Obseg nalog varnostne službe je bil določen z izvedeno varnostno oceno oziroma tveganji za varnostne dogodke, ki so se v preteklosti že zgodili. S tem so upravne enote z letom 2019 pristopile k uvedbi obveznega varovanja z varnostniki zasebnih gospodarskih družb.
Trenutna Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20 in 172/21) velja in zavezuje upravne enote k zagotavljanju varnosti ljudi in premoženja z ustrezno varnostno službo, če sprejme predstojnik odločitev o organizaciji varovanja na osnovi ocene stopnje tveganja in načrta varovanja. Za izdelavo ocene stopnje tveganja in za načrt varovanja se smiselno uporablja zakon, ki ureja zasebno varovanje, to je Zakon o zasebnem varovanju (Uradni list RS, št. 17/11). Vse upravne enote spremljajo tveganja in varovanje ter preko pooblaščenih organizacij posodabljajo oceno tveganja in načrt varovanja.
V skladu z zapisanim in veljavno uredbo se odloča o izvajanju varovanja z varnostno službo na osnovi opravljene ocene stopnje tveganja, zaradi česar varovanja ni mogoče ukiniti samo iz razloga konca epidemije, ker varnostna služba in pogodbe niso bile sklenjene iz tega razloga, ampak že več kot leto pred tem po Uredbi o upravnem poslovanju. Razlog je v opravljeni oceni stopnje tveganja za varnostni dogodek oziroma incident.
Ocenjujemo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.