Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

marže - kdo pije in kdo plača

4879 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Vsem je poznana zgodba o podražitvah prehrambenih izdelkov. Od kmeta do police v trgovinah gre hrana skozi različne dobaviteljne. in kdo je kriv da pride do podražitve ter kje je vzrok pa pogosto ne vemo. Glede na razlike med odkupnimi cenami od kmeta in prodajnimi v policami ter razlikami med tovarniškimi cenami in cenami v prodaji obstaja sum da nekdo bogati na račun potrošnikov, kmetov, proizvajalcev,....

zato predlagam da bi morale biti marže javne (v trgovinah napisane poleg cene izdelka). ne le za trgovce, tudi za grososte in ostale, če že ne povsod pa vsaj v prehrambeni verigi. Na podoben predlog so se trgovci že odzvali, da so marže njihova skrivnost predvsem zaradi konkurence. A konkurenca s tem nebi bila v prednosti, saj bi oni tudi vedeli za marže od konkurence. Bi pa potrošniki lahko izbrali hrano ki ima manj marže, za katero bi vedeli da cena ni oderuška. Tako se nebi počutili opeharjene in se spraševali, koliko nek izdelek stane za trgovino in koliko je trgovina zaslužila na nas. Menim da bi tako učinkovito zajezili inflacijo kar je že samo po sebi zadosten razlog za tak predlog.

20 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR BV 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 4. 2011

Odziv Ministrstva za gospodarstvo

V zvezi s predlogom menimo, da na ta način ne bi uspeli zajeziti inflacije in preprečiti podražitve prehrambenih izdelkov, kot je navedeno v predlogu, zato iz razlogov, ki jih navajamo v nadaljevanju, ocenjujemo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo. V kolikor prihaja do nepravilnosti v delovanju v verigi od kmeta do končnega potrošnika in če so le-te vzrok visokim cenam za končnega potrošnik, je vsekakor potrebno nepravilnosti ugotoviti ter ustrezno ukrepati, vendar javna objava marž ne bi bil ustrezen ukrep in ne bi prinesel pričakovanega rezultata. Eden od razlogov, da javno razkritje marž ni primerno, je da višina marže predstavlja poslovno skrivnost trgovca in bi mu njeno razkritje npr. konkurentom lahko povzročilo nastanek poslovne škode. Marža namreč odraža poslovno strategijo trgovske družbe, cena in s tem tudi marža predstavljata enega izmed osnovnih tržnih mehanizmov prilagajanja subjektov na trgu, povpraševanju in konkurenci na trgu, torej eno od orodij tržnega boja in vzpostavljanja konkurenčnih prednosti. Drugi razlog, da razkrivanje marž trgovcev ni upravičeno, je ta, da bi na ta način trgovci pridobili informacije o strukturi cene svojih konkurentov, kar bi jim omogočilo lažja usklajevanje oziroma spodbudilo dogovarjanje glede cen na trgu. Izmenjava informacij med subjekti na trgu in usklajevanje glede cen pa predstavljata tudi eno izmed najhujših kršitev pravil varstva konkurence in praviloma vodita v višje cene za končnega potrošnika, kot bi jih zagotovil tržni mehanizem. Takšno ravnanje, katerega cilj ali učinek je omejevanje, preprečevanje oziroma izkrivljanje konkurence, je prepovedano v skladu z določili Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (Ur. l. RS 36/2008 in 40/2009). Z objavo marž bi tako dejansko spodbudili nezakonita ravnanja subjektov na trgu in povzročili, da bi se cene še zvišale. Tudi z vidika potrošnika se objava marž ne zdi smiselna, saj racionalni potrošnik ne kupuje proizvodov na podlagi višine marže oziroma na podlagi višine zaslužka trgovca, ampak glede na višino maloprodajne cene, ki jo plača, tako da informacije o višini marže pri odločitvi o nakupu ne potrebuje. Glede na obrazloženo menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji