Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev hitrostnih ovir

1140 OGLEDOV 54 KOMENTARJEV

Vladi R Slovenije predlagam, da na cestah ukine omejevanje hitrosti s hitrostnimi ovirami, popularno imenovanimi ležeči policaji.

Gre za to, da hitrostne ovire kaznujejo neselektivno - kaznujejo namreč tudi tiste, ki ki vozimo po predpisih. To je dejstvo in je tako pravno kot moralno nevzdržno.Vsaka ovira namreč ne glede na prilagojeno hitrost strese - enkrat, ko zapeljemo nanjo in drugič, ko jo prevozimo (če so širše, stresejo štirikrat). Med vozniki smo tudi taki, ki imamo težave s hrbtenico (da ne govorim, kako je videti vožnja prek ovir v primeru poškodbe reber ...). Poleg tega vsi ti udarci načenjajo podvozje avtomobila. Konkretno jaz sem za pot v službo vsak dan prevozil enajst hitrostnih ovir (je 44 udarcev na dan, je 220 udarcev na teden, je 880 udarcev na mesec, je 10.560 udarcev na leto). Nihče me ne bo prepričal, da so ti udarci neškodljivi za podvozje. Nihče si tudi ne more vzeti pravice, da s svojimi ukrepi uničuje tujo imovino.

Dandanes tehnika omogoča učinkovito kontrolo hitrosti in posledično tudi selektivno kaznovanje kršiteljev. Po Ljubljani je postavljenih 18 ohišij, v katerih je izmenično nameščenih pet radarskih naprav. Nobenega razloga ne vidim, da jih ne bi postavili tudi na ostalih kritičnih odsekih. Samo redarji so v prvi polovici letošnjega leta zabeležili 27.267 prekoračitev hitrosti, kar pomeni, da bi ohišja in naprave lahko financirali s pobranimi globami. Poleg tega imajo ljubljanski mestni redarji tudi dve vozili, v katerih sta nameščeni samodejni merilni napravi, prekoračitve hitrosti pa nadzira tudi policija.

V smislu zapisanega ponavljam predlog vladi R Slovenije, da z ustrezno korekcijo veljavnih predpisov hitrostne ovire kot sredstvo omejevanja hitrosti ukine. Hvala.

67 glasov

39 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H heizenberg 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 9. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Pri omejevanju hitrosti vozil s hitrostnimi ovirami gre za način umirjanja prometa z napravami, ki v skladu s prvim odstavkom 21. člena Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10, 48/12, 36/14 – odl. US, 46/15, 10/18 in 123/21 – ZPrCP-F; v nadaljevanju: ZCes-1) pomenijo bodisi fizične, svetlobne ali druge naprave in ovire, ki imajo za cilj udeležencem v cestnem prometu fizično onemogočiti vožnjo s hitrostjo, višjo od predpisane s prometnim pravilom ali odrejene s prometnim znakom, ali jih opozoriti na omejitev hitrosti oziroma na ranljive udeležence v prometu. 

V skladu z določbo 74. člena Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15, 46/17, 59/18, 63/19 in 150/21; v nadaljevanju: Pravilnik) se naprave za umirjanje prometa na vozišču postavljajo na tistih delih cest skozi naselja, kjer z drugimi rešitvami in tehničnimi ukrepi ni mogoče zagotoviti želene hitrosti vozil. Lahko se jih postavi tudi na območjih šolskih poti, ki so potrjene z načrtom šolskih poti, in na delih cest skozi naselja, kjer z rešitvami in ukrepi v skladu s predpisi o projektiranju cest ni mogoče zagotoviti želene hitrosti vozil, njihova postavitev pa je obvezna pred vzgojno varstvenimi in izobraževalnimi ustanovami ter drugimi objekti, ob katerih je zaradi specifične populacijske strukture udeležencev potrebno zmanjšanje dovoljene hitrosti v naselju (tretji in četrti odstavek 21. Člena ZCes-1).

Naprav za umirjanje prometa je več vrst. Tiste, ki jih predlagatelj v svojem predlogu omenja kot »hitrostne ovire«, so grbine in ploščadi, ki so namenjene prisilnemu zmanjševanju hitrosti. Lahko so trapezne oblike ali oblike krožnega odseka (t.i. sinusoidne oblike), izdelane pa morajo biti iz materialov, ki ne povzročajo čezmernega hrupa (drugi odstavek 74. člena Pravilnika). Natančni tehnični pogoji za prometno tehnično oblikovanje teh naprav so določeni v Tehnični specifikaciji za javne ceste TSC 03:800 – Naprave in ukrepi za umirjanje prometa, uporaba katere je obvezna, in sicer na podlagi Odredbe o obvezni uporabi tehnične specifikacije za javne ceste, ki določa naprave in ukrepe za umirjanje prometa na cestah (Uradni list RS, št. 118/00, 109/10 – ZCes-1 in 99/15). Tehnična specifikacija podrobno določa, kakšne dimenzije morajo biti te naprave, določa področje njihove uporabe, kako morajo biti izvedene, njihove prednosti in slabosti ter možnosti njihovega kombiniranja (npr. z več zaporednimi napravami oziroma ukrepi).

V skladu z Zakonom o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.; v nadaljevanju: ZPrCP) se morajo udeleženci cestnega prometa ravnati po prometnih pravilih (27. člen ZPrCP), še posebej to velja za omejitve, prepovedi in
obveznosti, izraženimi s prometno signalizacijo (98.člen ZPrCP). Ker je v praksi žal opaziti, da obnašanje udeležencev v cestnem prometu in njihovo spoštovanje prometnih predpisov ni na želeni ravni, posledično to pomeni, da samo opozarjanje s prometno signalizacijo ne zadošča. 

Možnih načinov za umirjanje prometa je več. Poleg naprav za umirjanje prometa je predvidenih tudi več vrst ukrepov za umirjanje prometa (tehnične rešitve na cestnem omrežju in na vozišču ter oblikovanje prometnih površin), ki voznike optično in/ali zvočno opozarjajo na omejitev hitrosti, ena od možnosti pa je tudi nadzor hitrosti z namestitvijo radarskih merilnikov hitrosti. Odločitev o tem, katero od navedenih možnosti izbrati, je odvisna od različnih dejavnikov, vedno pa mora biti to stvar strokovne presoje in utemeljitve pristojnega upravljavca cest, katerega osrednja skrb je zagotavljanje varnega in nemotenega prometa. 

Vsi udeleženci v prometu bi se morali zavedati, da varnosti ni možno zagotavljati samo s tehničnimi rešitvami, in da je zagotavljanje varnosti sistem, v katerem je zelo pomembno spoštovanje cestno prometnih pravil. Kadar doslednega upoštevanja teh pravil, še posebej tistih, ki se nanašajo na omejitev hitrosti, ni mogoče zadovoljivo doseči, je v določenih primerih potrebno predvideti tudi načine, ki udeležencem cestnega prometa fizično onemogočajo doseganja večjih hitrosti. S tem se ne le doseže, da se hitrostno prometna pravila bolj upoštevajo, temveč se na 
učinkovit način zagotavlja predvsem večja varnost udeležencev cestnega prometa.

Glede na navedeno, Ministrstvo za infrastrukturo predlagani predlog ne podpira.

Komentarji