Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev davka na pogrebne storitve

533 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da vlada nemudoma odpravi DDV na vse pogrebne storitve in uvede regulacijo najvišjih dovoljenih cen za pogrebne storitve. Po mojem prepričanju je nedopustno, da država služi na račun umrlih.

88 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Jure Žnidarič 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 9. 2022

Odziv Ministrstva za finance

V Republiki Sloveniji je sistem obdavčevanja dobav blaga in storitev z davkom na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV) urejen v Zakonu o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14, 90/15, 77/18, 59/19, 72/19, 196/21 – ZDOsk, 3/22 in 29/22 – ZUOPDCE; v nadaljnjem besedilu: ZDDV-1). 

ZDDV-1 je usklajen z zakonodajo Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU) z navedenega področja, predvsem z Direktivo Sveta 2006/112/ES z dne 28. novembra 2006 o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (UL L št. 347 z dne 11. 12. 2006; v nadaljnjem besedilu: Direktiva o DDV), zadnjič spremenjeno z Direktivo Sveta (EU) 2022/542 z dne 5. aprila 2022 o spremembi direktiv 2006/112/ES in (EU) 2020/285 glede stopenj davka na dodano vrednost (UL L št. 107/1 z dne 6. 4. 2022, str. 1).  

ZDDV-1 v prvi in tretji točki prvega odstavka 3. člena določa, da so predmet DDV dobave blaga in opravljanje storitev, ki jih davčni zavezanec opravi v okviru opravljanja svoje ekonomske dejavnosti na ozemlju Slovenije za plačilo. Opravljanje storitev pomeni vsako transakcijo, ki ni dobava blaga in lahko med drugim vključuje odstop premoženjskih pravic, obveznost opustitve dejanja ali dopustitve dejanja ali stanja ter opravljanje storitev na podlagi zakona ali odločbe državnega organa.

ZDDV-1 v prvem odstavku 36. člena določa, da pri dobavah blaga ali storitev davčna osnova vključuje vse, kar predstavlja plačilo (v denarju, v stvareh ali v storitvah), ki ga je prejel ali ga bo prejel dobavitelj ali izvajalec od kupca, naročnika ali tretje osebe za te dobave, vključno s subvencijami, ki so neposredno povezane s ceno takih dobav, če ni s tem zakonom drugače določeno. Prvi odstavek 41. člena ZDDV-1 določa, da se DDV obračunava in plačuje po splošni 22-odstotni stopnji od davčne osnove in je enaka za dobavo blaga in storitev. Nadalje je v drugem odstavku istega člena tega zakona navedeno, da se ne glede na prvi odstavek tega člena DDV obračunava in plačuje po nižji 9,5-odstotni stopnji od davčne osnove za dobave blaga in storitev iz Priloge I in po posebni nižji 5-odstotni stopnji od davčne osnove za dobave blaga in storitev iz Priloge IV, ki sta obe prilogi tega zakona in njegov sestavni del.

V skladu s 15. točko Priloge I k ZDDV-1 se od storitev pokopa in upepelitve, skupaj s prometom blaga, ki je neposredno povezan s pokopom ali upepelitvijo in ga opravi izvajalec pogrebnih storitev, obračunava in plačuje DDV po nižji stopnji 9,5 %.

Ministrstvo za finance meni, da je v zvezi s predlogom oprostitve DDV na vse pogrebne storitve predvsem potrebno upoštevati, da članice EU po Direktivi o DDV lahko uporabijo oprostitve v skladu z določbami določenimi v Direktivi o DDV, med katerimi pa storitve pokopa in upepelitve, skupaj s prometom blaga, ki je neposredno povezan s pokopom ali upepelitvijo in ga opravi izvajalec pogrebnih storitev, niso naštete. Zato bi bila uveljavitev oprostitve DDV zanje v Sloveniji v nasprotju z obveznostjo naše države, da pri oblikovanju rešitev s področja sistema in obveznosti plačevanja DDV na ozemlju Republike Slovenije upošteva Direktivo o DDV.

Komentarji