Nacionalni program izgradnje varnih kolesarskih poti
Glede na to, da gremo v energetsko krizo z visokimi cenami energentov, ki utegne biti (dolgo)trajna, vladi predlagam, da pripravi NACIONALNI PROGRAM IZGRADNJE VARNIH KOLESARSKIH POTI (NPVKP).
-Zgradi naj se čim več varnih kolesarskih poti v mestih.
- Parkirna mesta ob ulicah naj se spremenijo v varne kolesarske steze, kjer je le mogoče.
- Čim več ulic naj bo enosmernih s široko kolesarsko stezo, kar je bolj varno za kolesarje.
- Kolesarje naj se zaščiti, kjer je le mogoče, z betonskimi pregradami kot so na avtocestah.
- Zgradijo naj se medkrajevne varne kolesarske poti, povsod, kjer je to mogoče.
- Nove in prenovljene ceste naj imajo obvezno najmanj 1m širok označen pas za kolesarje na vsaki strani ceste, kot je to drugod (Italija, Španija...)
- Ob železniških progah ob naseljih naj se zgradijo varne kolesarske poti (Primer: kolesarska pot Šempeter - Nova Gorica ob železniški progi).
- Po kolesarskih stezah naj se prepove vožnja z vsemi vozili na termični pogon, kajti zlasti dvotaktni motorji zelo onesnažujejo zrak, ki ga morajo kolesarji potem vdihavati.
- Za NPVKP naj se pridobijo evropska sredstva.
Ko berem kaj vse so želje dobim občutek da nimamo pločnikov, kolesarskih stez. Trenutno je na 1. mestu naše znanje o vedenju v prometu šele nato bodo prišle predlagane stvari. Sicer se odpravite na izlet na Dansko za primer da vam bo jasno kako se to izvaja v realnem svetu tudi za avte. Pravilo so zelo enostavna in kratka za primer izposoje kolesa. Ko berem zadevo pri Nomagu pa so pogoji na cca. 7 straneh, medtem ko imajo to Danci na eni strani. Da ne bom pozabil, pri njih vsi udeleženci v prometu spoštujejo pravila. Pri nas pa vožnja skozi rdečo luč tudi LPP avtobusi to počnejo, kolesarji in skiroji drvijo 40-60km/h, zvečer tudi nočejo vklopiti svetil da jih lažje vidimo in še bi se tukaj našteval vključno z vsemi udeleženci. Samo sami ne znamo pogledati v sebe in delat kar so nas učili. Primer kolesarjev in si jih je vredno opazovat kaj počnejo v semaforiziranih križišč: morda gre 1 od 100 v pravi smeri, ki je za kolesarje in skiroje v nasprotni smeri urinega kazalca. Naredim sam kot je treba pa me vsi biciklisti debelo gledajo, hupajo, krilijo z rokam naj se umaknem, vpijejo pred in za mano temu pravimo znanja.
Kolo lahko pospraviš v klet, za avto pa rabiš parkirni prostor. Predlog, da bi se parkirna mesta ob cestah spremenila v kolesarske poti, je nesprejemljiv. Že tako in tako je problem parkiranja prisoten povsod. Morda bo v prihodnosti drugače, v tem trenutku pa je stvar taka. Ne moreš s kolesom iz Kranja v Ljubljano v službo, tudi z avtobusom ne, še posebej, če stanuješ, npr. v Bitnjah ali Predosljah. Večina je še vedno vezana na avtomobile, na take, navadne. Ne na električne, na bencinske. In tudi novi niso vsi. Če delaš za minimalko in če plačuješ najemnino za stanovanje, si vesel, če imaš starega Cliota...
Tako da, lepo in krasno je zahtevati kolesarske steze, 1,5 m široke, uokvirjene z nasadom vrtnic na eni in topoli na drugi strani... plačane s skupnim, davkoplačevalskim denarjem, ki ga posledično ni, da bi kakšno parkirno garažo naredili ali vsaj parkirne prostore za omenjene stare Cliote... Kakšne kolesarske steze imajo pa v Romuniji ali Bolgariji? Bosni?
- Nove in prenovljene ceste naj imajo obvezno najmanj 1m širok označen pas za kolesarje na vsaki strani ceste
Ta alineja ni del varnih kolesarskih poti. V bistvu bi bilo treba nivojske kolesarske poti izven strogih mestnih središč prepovedati.
Super predlogi, kot primer medkrajevnih varnih kolesarskih poti se lahko vzame tudi bodočo kolesarsko stezo med Bohinjem in Bledom - obcina.bohinj.si/objava/114703 .
Kot dodatek k spremembi parkirnih mest v kolesarske steze - kjer je le mogoče naj se zasadi še dodatno grmovje ali drevje, s tem ustvari zeleni pas med cesto in kolesarsko pot, kot je trenutno na odsekih Tržaške ceste v Ljubljani - izgleda lepo in kot kolesar se počutiš bolj varno, kot stanovalec tam pa imaš še nekaj ublažitve zvočnega onesnaževanja s ceste.
Pred 40. leti je avtobus večkrat na dan peljal v vsako vas. Javni prevoz spraviti na raven, kot je bil pred 40. leti in je problem rešen.
Čas gre naprej, evropska vizija prihodnosti je pretežno v kolesih in valkih, ne več v avtobusih. Ponekod je to že dejansko možno - na Nizozemskem greš na izlet tako, da se s kolesom pripelješ do železniške postaje, kolo daš tam v garažo, se odpelješ z vlakom v mesto, kjer lahko vzameš mestno kolo.
V Avstriji na Koroškem je tudi vsaka večja železniška postaja opremljena s kolesarskimi shrambami.
Prednost avtobusa je res v tem, da lahko menjaš linije, vse kar rabiš je cesta, ampak avtobus v vas s 60 prebivalci ne more vozit 12x na dan, če pa se s kolesom v 15 minutah zapelješ v večji kraj, kjer ustavlja vlak na 1 uro pa je to potem že precej dobra opcija.
Delno odličen predlog.
- Nove in prenovljene ceste naj imajo obvezno najmanj 1m širok označen pas za kolesarje na vsaki strani ceste, kot je to drugod (Italija, Španija...)
Ta pas je daleč od varne kolesarske poti. Je pa seveda najceneje in se v teh časih zelo uporablja.
sobotainfo.com/novica/lokalno/foto-kolesarski-pas-na-cankarjevi-ulici/126976
Odličen predlog!!