20. 6. 2022
Odziv Ministrstva za finance
Zakon o verski svobodi (Uradni list RS, št. 14/07, 46/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF in 100/13) določa, da so registrirane cerkve in druge verske skupnosti pravne osebe zasebnega prava. Pravico do pridobitve lastne pravne osebnosti imajo tudi njihovi sestavni deli.
V zvezi s predlogom z vidika pristojnosti Ministrstva za finance pojasnjujemo, da morajo v skladu s 36. členom Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 32/12, 94/12, 101/13 – ZDavNepr, 111/13, 22/14 – odl. US, 25/14 – ZFU, 40/14 – ZIN-B, 90/14, 91/15, 63/16, 69/17, 13/18 – ZJF-H, 36/19, 66/19, 145/20 – odl. US, 203/20 – ZIUPOPDVE, 39/22 – ZFU-A in 52/22 – odl. US) pravne in druge osebe, samostojni podjetniki posamezniki, posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, upravni in drugi državni organi ter organi samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil plačila za dobavljeno blago in opravljene storitve ter druga plačila prejemnikom nakazovati na njihove transakcijske račune, odprte pri ponudnikih plačilnih storitev. Plačila za dobavljeno blago in opravljene storitve ter druga plačila se ne nakazujejo na transakcijske račune, če gre za plačila v manjših zneskih ali če je drugače zagotovljena evidenca o teh plačilih. Ti primeri – izjeme, v katerih se plačila ne nakazujejo na transakcijske račune, so določeni v 23.a členu Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 141/06, 46/07, 102/07, 28/09, 101/11, 24/12, 32/12 – ZDavP-2E, 19/13, 45/14, 97/14, 39/15, 40/16, 85/16, 30/17, 37/18, 43/19, 80/19, 106/20, 200/20, 135/21 in 43/22). Kršitev te obveznosti je določena kot prekršek, za katerega je predpisana globa.
Glede na pojasnjeno morajo torej pravne osebe plačila za dobavljeno blago in opravljene storitve ter druga plačila prejemnikom nakazovati na transakcijske račune (razen v omenjenih izjemnih primerih), obveznost nakazovanja pa ne velja za fizične osebe, glede katerih menimo, da upoštevaje ustavno načelo enakosti, določitev obveznosti nakazovanja zgolj pri poslovanju s cerkvijo ni utemeljena oziroma mogoča.
Potem pa na Gorenjskem ne bi mogli več pri nabirki metati gumbe v nabiralko.
Zdaj bo Svoboda za vse. :-)
Omejitve niso svoboda.
Razlog: neprimeren komentar
Vaš predlog bo resničen, ko ne bomo imeli več opravka z stvarnim denarjem od kovancev do bankovcev različnih vrednosti ampak samo še digitalni denar. Lep primer je Švedska kjer država sicer donira cerkvi denar za vernike, ampak istočasno lahko ta isti vernik daje denar cerkvi samo preko bančne kartice ali elektronske denarnice (npr. GSM telefon), konec meseca pa država naredi poračun koliko je tega nabrala cerkev tako da nakaže ZNIŽAN znesek cerkveni oblasti.
Nč bat, pridemo še drugi utajevalci davkov na vrsto, morda vključno z vami.
Ja res je, v tem primeru nekateri, povdarjam nekateri duhovniki ne bi mogli posedovati po več stanovanj ali hiš. Narod daje denar, oni pa v svoje žepe. To je korupcija. Treba bi bilo preverit njihova premoženja.
Duhovnik opravlja svoje cerkveno poslanstvo in vdovi v fari pomaga tako da prepiše nepremičnino na cerkev, to se dela odkar obstaja cerkev.