Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Motorji

777 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Na kratko drzava mora urediti mejo glasnosti motorjev na cestah saj so določeni izredno glasni sicer zakonodaja ze obstaja a se ne uporablja ob tem je treba tudi elektronsko omejiti hitrost motorjev saj se določeni vozijo tudi čez dvesto na uro po lokalnih cestah katere so si prisvojili za dirkališča in tako močno ogrozajo udelezence tako z hrupom kot tudi norenjem po cestah

46 glasov

20 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pnpk 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 5. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi z urejanjem hrupa vseh cestnih vozil (kar vključuje tudi mopede in motorna kolesa) Ministrstvo za infrastrukturo v okviru svojih pristojnosti izvaja vse naloge za to, da je hrup vozil enak, kot je bil izmerjen ob postopku odobritve vozil.

Ministrstvo za infrastrukturo pripravlja in vzdržuje potrebno zakonodajo za cestna vozila in sicer za postopke dajanja na trg (odobritev vozil), registracijo vozil, tehnične preglede vozil in nadzor.

Za odobritve vozil so v Republiki Sloveniji v veljavi predpisi, ki so povsem usklajeni s predpisi Evropske unije, kar pomeni, da se lahko v naši državi dajejo na trg taka vozila, ki se lahko dajejo na trg v drugih državah članicah Evropske unije. Med omenjenimi predpisi so tudi predpisi glede mejnih vrednosti hrupa mopedov in motornih koles, ki veljajo enako v vseh državah članicah Evropske Unije in državah Evropskega gospodarskega prostora (EGP).

Za postopke odobritev vozil v Republiki Sloveniji je v skladu z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) pristojna Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, ki skupaj z njihovimi pooblaščenimi strokovnimi organizacijami in tehničnimi službami skrbi, da so na trgu na voljo samo ustrezno odobrena vozila. Tehnične službe pa so pristojne tudi za odobritve predelanih vozil. Ustrezna odobritev vozila in posledično izdaja potrdila o skladnosti je tudi eden od ključnih pogojev za registracijo teh vozil v naši državi.

Tudi na področju tehničnih pregledov vozil je nacionalna zakonodaja povsem usklajena z zakonodajo Evropske unije. Tehnični pregledi vozil in njihova periodika so določeni z Zakonom o motornih vozilih, sam postopek tehničnega pregleda vozila pa s Pravilnikom o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 43/19 in 52/22) in Tehnično specifikacijo za vozila TSV 605 (izdaja 04) o postopkih za izvedbo tehničnih pregledov motornih in priklopnih vozil. Navedena TSV 605 je dosegljiva v elektronski obliki na Ministrstvu za infrastrukturo, uveljavljena pa je bila z Odredbo o spremembi Odredbe o določitvi seznama tehničnih specifikacij o postopkih s področja motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 195/20).

Zakon o motornih vozilih, navedeni pravilnik in TSV 605 prenašajo v slovenski pravni red Direktivo 2014/45/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 3. aprila 2014 o rednih tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnih vozil ter razveljavitvi Direktive 2009/40/ES (UL L št. 127 z dne 29. 4. 2014, str. 51). Kot vsaka država članica Evropske Unije, tudi Republika Slovenija sledi predpisom Evropske Unije s področja vozil.

TSV 605 ima glede hrupa vozil kategorije L (mopedi, motorna kolesa, trikolesa …) postavko 10.6.1 »Hrup«, ki določa metodo pregleda, razlog za neustreznost in oceno nepravilnosti. Za metodo je določeno: »subjektivna ocena (če kontrolor meni, da gre lahko za mejno raven hrupa, se lahko opravi preizkus hrupa z merilnikom hrupa«, kot razlog za neustreznost: »Nivo hrupa vozila presega vrednost, določeno v predpisih.«, za oceno nepravilnosti pa je določena »Napaka«. Pravilnik za oceno nepravilnosti za napako določa: »»napaka« je nepravilnost, ki lahko vpliva na varnost vozila ali na okolje ali ogrozi druge udeležence na cesti, in druge večje neskladnosti. Vozilo ni tehnično brezhibno, vendar je v času veljavnosti prometnega dovoljenja lahko udeleženo v cestnem prometu zaradi prevoza na popravilo;«. Navedena postavka smiselno sledi postavki za »Hrup« 8.1, ki je določena za ostala vozila.

Medtem, ko so v Republiki Sloveniji tehnični pregledi mopedov in motornih koles obvezni že dalj časa, omenjena direktiva določa, da so se morali tehnični pregledi vozil kategorij L3e, L4e, L5e in L7e s prostornino motorja, ki presega 125 cm3, v državah članicah Evropske unije in državah EGP pričeti izvajati 1. januarja 2022.

V zvezi z nadzorom vozil je z Zakonom o motornih vozilih predpisan nadzor vseh subjektov, ki so v povezavi z motornimi vozili. To pomeni tako nadzor pri prodajalcih vozil in delov za vozila, nadzor strokovnih organizacij, tehničnih služb, registracijskih organizacij, izvajalcev tehničnih pregledov vozil kot tudi nadzor v cestnem prometu. Ob nadzoru cestnega prometa lahko nadzorni organ (inšpektor ali policist) odredi izredni tehnični pregled vozila, ki se izvede po istem postopku kot velja za redni tehnični pregled, kar pomeni, da se preveri tudi postavko glede emisije hrupa iz vozil.

Na podlagi navedenega menimo, da je Ministrstvo za infrastrukturo v okviru svojih pristojnosti uvedlo sistem, ki vsebuje vse elemente za varno uporabo vozil v cestnem prometu.

Komentarji




  • p pnpk

    proti glasujejo motoristi ki mislijo da so ceste njihova privatna dirkališča zato je obvezno zakonsko potrebno uvesti za vse motoriste obvezne psihiatrične in psihološke preiskave predvsem za narcisistično motnjo da se objestno ne izzivljajo po cestah

    • h heizenberg

      Bedarija. Vozim avto in motor, z obema skladno s predpisi, z motorjem še bolj previdno, ker vem, kakšni pacienti se vozijo po cestah.

  • E Ežoj

    Pa dajmo, prepovejmo vožnjo z motorji, pa v drugi fazi vožnjo traktorjev, potem pa lahko počasi prepovejo vožnjo z vozili na fosilna goriva itd. itd. itd.

  • D Dorina

    Se strinjam, še posebaj na Koperski peš poti ob morju Kp-Izola, kjer naj bo le sprehajalna pot za pešče, kolesarje, rolerje, skiroje.....nikakor pa za motorje.

    • o obhodnik

      hoj,

      to pa ne drži. Motorjev in motoristov na tej omenjeni poti NI.

      potrebno je ločiti motorje in motoriste ter tiste, ki se vozijo na 'sesalcih' brez ali s predelanimi izpuhi, tako kot v pridobivanju dovoljenja za vožnjo tako kot pri registraciji in zavarovanju. (mimogrede v mladosti smo se tudi mi z Akrapovičem podili s predelanimi brenclji)

      Torej sesalci (skuterji) in avtomatiki ter podobno sodi v kategorijo kolo s pomožnim motorjem in so največji kršitelji tako CPP kot JRM.

      torej opredelite se prav!

  • E E.V.

    Kot prvo: Ste morda že kdaj slišali za ločila?

    Sedaj pa na sam predlog. Motroji že imajo omejitve, kar se tiče dovoljenih glasnosti. Če so lastniki sami naredili modifikacije je to potrebno homologirati ali pa pač imajo to narejeno na črno in lahko dobijo kazen (sami reskirajo). Sicer pa ne vem zakaj vas moti glasnost motorja na cesti - kaj pa glasnost sosedove žage? Ali pa industrijske/kmetijske mehanizacije?

    Kar se hitrosti tiče - mnoga vozila so zmožna višjih hitrosti, ki so prepovedane kjerkoli v Sloveniji. Po vaši logiki bi bilo potrebno vse omejiti, pa vam garantiram, da bi bila prva stvar, ki bi jo lastniki naredili, da ven poberejo te blokade. Neodgovorni vozniki bodo vedno obstajali, rad pa bi vas opomnil, da je voznik, ki se na 90 cesti pelje 60 prav tako nevaren, kot tak, ki se pelje 120.

    Se pa strinjam, da so mnogi motorji preglasni za vožnjo v času počitka v rezidenčnih naseljih.

    • h heizenberg

      Glede na to, da Vam samo v drugem stavku manjkata dve vejici, niste ravno v poziciji, da bi druge opozarjali na uporabo ločil.

      • E E.V.

        Res mi manjkata dve vejici, je pa tudi res, da ne v drugem stavku, če smo že dlakocepski.

        V vsakem primeru me preseneča, da ne ločite med nekom, ki ločil dosledno ne uporablja in nekom, ki jih sicer uporablja, a za svoje komentarje na spletnu ne najema lektorja in se seveda kdaj tudi zmoti.

  • p pnpk

    Obvezen je tudi pregled psihiatra za psihičnimi motnjami

    • o obhodnik

      pregled ali obisk?

  • Ikona uporabnika bortchy bortchy

    tako je tudi sam imam problem ,cesta kakih 30 m od hiše pridivja ksk norec 150 pa tudi 200 v urbanem naselju,v hiši ti zvok para ušesa,a kaj taka hitrost pomeni si kar predstavljajte.Policija pa bo drkala take ki ka)ih par procentov hitreje pelje ali za pas in podobne brezpredmetne "prekrške".Pa iz helikopterjev nadzirajo.Takih ne bodo lovili.Je pa veliko policajev ki se tako ponašajo.Toraj vprašajmo se kje smo.

  • R Rovtar

    Rusofobična politika je skrajno kratkovidna in servilna do ameriške politike, ki ji žal sledi vsa Evropa, razen Orbana, ki skrbi za madžarske interese, ne ameriške. Rusofobija ni v slovenskem nacionalnem interesu.

    Če je Putin zločinec, kot govori ves Zahod, potem so zločinci tudi ameriški predsedniki, ki so vodili napadalne vojne, s katerimi so razrušili Bližnji vzhod. Zločinec je na primer tudi Bush, ki je napadel Afganistan in Irak, in je dobro vedel, da je to zločin. Zato se je ustrezno zavaroval. Sprejel je zakon, t.i. The Hague Invasion Act, po katerem bodo Zdrežene države z vsemi sredstvi, tudi vojaškimi, preprečile, da bi katerikoli ameriški državljan končal pred haškim sodiščem za vojne zločine.

    www.hrw.org/news/2002/08/03/us-hague-invasion-act-becomes-law

    To kaže neverjetno dvoličnosti Amerike. Očitno je pripravljena poteptati mednarodno pravo in sprožiti tudi vojno proti Nizozemski v primeru, da bi Mednarodno sodišče v Haagu obtožilo ameriškega državljana. Gre za načelo: might is right - moč je pravica. Putina pa bi Američani radi videli v Hagu. Dvoličnost brez primere.

    Glede na navedeno, vladi predlagam, da v celoti revidira rusofobično politiko, ki ni v našem nacionalnem interesu in nam prinaša politično in gospodarsko škodo na kratki in na dolgi rok

    AVTOR

    R

    Rovtar

    23 predlogov

    STANJE

    PREDLOG POSLAN07.04.2022

    Obrazložitev neustreznosti:

    ne vsebuje konkretnega predloga sistemske rešitve izpostavljene tematike

    • E Ežoj

      In kakšno vezo ima ta komentar z motorji. BOLANO!!!

    • h heizenberg

      Ste zgrešili temo?

  • o obhodnik

    me mečite vsega vkup. Obstajajo motoristi in divjaki. V naši državi je povprečna starost motoristov preko 40 let. malo zato ker mularija nima denarja ali pa motiva, tistih nekaj divjakov, ki mečejo senco na motoriste pa je možno nadzirati, ali pa se prej ko slej skotalijo...

    kar se tiče glasnosti, pa je zadeva v homologaciji določena in ni lepšega kot če zarohni pod ritjo....vemo tisti ki se vozimo.

    motor ni motor če nima zvoka! (citirano CeZoMaN)

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      ja res je.Se strinjam,mimo hiše se velikokrat peljejo motoristi,bi jih -vas nazval srčni se lepo peljete,vsaka vam čast pa zelo lepo je videti.Ampak taki arogantni ,to je problem in predmet tega predloga.

      Taki so težava in povzročajo hude težave ljudem.Ne vi ki ste pravi motoristi bom rekel z srcem.

  • C CeZoMaN

    Motor ni motpr ce nima glasu

  • p pubec

    Zakaj vas motijo izključno motorji? Tudi avtomobile predelujejo in jim menjavajo izpuhe pred tehnničnim. In tudi z avtomobili se najdejo posamezniki, ki testirajo elektronske blokade pri 250 km/h. Morda se tudi te omejitve dajo premostit...

    Če že, naj bo predlog za vsa motorna vozila. Zakaj vas hrupen kamion ne moti enako kot hrupen motor in zakaj je hiter motorist bolj moteč od hitrega voznika avtomobila?

    Če že, naj bodo elektronske blokade za vsa vozila in naj poleg radarjev postavijo še mikrofon in snemajo glasnost vseh vozil.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Na avtocesti mimo Torovega drvijo 300 + kakšen kilometer več.

    Hrup pa je in bo ostal, saj motoristi pred tehničnim pregledom snamejo ali pa dodajo dele da motor takrat ni glasen, tega se ne da izkoreniniti, saj naša Policija nima časa za obsežnejše preventivne akcije.

    • h heizenberg

      Moj motor nima originalnih izpušnih cevi, so pa homologirane, čeprav so nekoliko glasnejše. In nimam glede tega prav nobene bojazni pred policijo, niti pred tehničnimi pregledi.

      Loud pipes save lifes ...

      • Ikona uporabnika bortchy bortchy

        zato pa ubijate ljudi v urbanih naseljih.A vam ni prav nič mar za to.Pa ok bomo pa še mi pristavili v avtomobile ozvočenje z 138 dB pa se prioeljali niti ne sredi noči pač pa,ko boš počivsl.Bog ne daj da si srčni bolnik.

        Ne vem kakšen je le lahko nekdo ki mu je vseeno in nima te zavesti.

      • Ikona uporabnika Predator Predator

        Dal sem vam +, sicer pa vaša homologacija ni predmet debate, ste se mal pohvalil da ste vzoren državljan, tako kot smo tudi mi ostali kdaj.

        Srečno vožnjo.

    • E Ežoj

      No to bi pa rad videl, 300 + km na uro, verjetno v mokrih sanjah.

      • Ikona uporabnika Predator Predator

        Pojdite na kak motoristični forum, še slika števca se kje najde.

  • Vili

    Absolutno podpiram. Če ima države na neko temo predpise, zakone itd naj poskrbi tudi za to, da se izvajajo!

    • Ikona uporabnika bortchy bortchy

      tako je