Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Motorji

711 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Na kratko drzava mora urediti mejo glasnosti motorjev na cestah saj so določeni izredno glasni sicer zakonodaja ze obstaja a se ne uporablja ob tem je treba tudi elektronsko omejiti hitrost motorjev saj se določeni vozijo tudi čez dvesto na uro po lokalnih cestah katere so si prisvojili za dirkališča in tako močno ogrozajo udelezence tako z hrupom kot tudi norenjem po cestah

46 glasov

20 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pnpk 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 5. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi z urejanjem hrupa vseh cestnih vozil (kar vključuje tudi mopede in motorna kolesa) Ministrstvo za infrastrukturo v okviru svojih pristojnosti izvaja vse naloge za to, da je hrup vozil enak, kot je bil izmerjen ob postopku odobritve vozil.

Ministrstvo za infrastrukturo pripravlja in vzdržuje potrebno zakonodajo za cestna vozila in sicer za postopke dajanja na trg (odobritev vozil), registracijo vozil, tehnične preglede vozil in nadzor.

Za odobritve vozil so v Republiki Sloveniji v veljavi predpisi, ki so povsem usklajeni s predpisi Evropske unije, kar pomeni, da se lahko v naši državi dajejo na trg taka vozila, ki se lahko dajejo na trg v drugih državah članicah Evropske unije. Med omenjenimi predpisi so tudi predpisi glede mejnih vrednosti hrupa mopedov in motornih koles, ki veljajo enako v vseh državah članicah Evropske Unije in državah Evropskega gospodarskega prostora (EGP).

Za postopke odobritev vozil v Republiki Sloveniji je v skladu z Zakonom o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) pristojna Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, ki skupaj z njihovimi pooblaščenimi strokovnimi organizacijami in tehničnimi službami skrbi, da so na trgu na voljo samo ustrezno odobrena vozila. Tehnične službe pa so pristojne tudi za odobritve predelanih vozil. Ustrezna odobritev vozila in posledično izdaja potrdila o skladnosti je tudi eden od ključnih pogojev za registracijo teh vozil v naši državi.

Tudi na področju tehničnih pregledov vozil je nacionalna zakonodaja povsem usklajena z zakonodajo Evropske unije. Tehnični pregledi vozil in njihova periodika so določeni z Zakonom o motornih vozilih, sam postopek tehničnega pregleda vozila pa s Pravilnikom o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 43/19 in 52/22) in Tehnično specifikacijo za vozila TSV 605 (izdaja 04) o postopkih za izvedbo tehničnih pregledov motornih in priklopnih vozil. Navedena TSV 605 je dosegljiva v elektronski obliki na Ministrstvu za infrastrukturo, uveljavljena pa je bila z Odredbo o spremembi Odredbe o določitvi seznama tehničnih specifikacij o postopkih s področja motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 195/20).

Zakon o motornih vozilih, navedeni pravilnik in TSV 605 prenašajo v slovenski pravni red Direktivo 2014/45/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 3. aprila 2014 o rednih tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnih vozil ter razveljavitvi Direktive 2009/40/ES (UL L št. 127 z dne 29. 4. 2014, str. 51). Kot vsaka država članica Evropske Unije, tudi Republika Slovenija sledi predpisom Evropske Unije s področja vozil.

TSV 605 ima glede hrupa vozil kategorije L (mopedi, motorna kolesa, trikolesa …) postavko 10.6.1 »Hrup«, ki določa metodo pregleda, razlog za neustreznost in oceno nepravilnosti. Za metodo je določeno: »subjektivna ocena (če kontrolor meni, da gre lahko za mejno raven hrupa, se lahko opravi preizkus hrupa z merilnikom hrupa«, kot razlog za neustreznost: »Nivo hrupa vozila presega vrednost, določeno v predpisih.«, za oceno nepravilnosti pa je določena »Napaka«. Pravilnik za oceno nepravilnosti za napako določa: »»napaka« je nepravilnost, ki lahko vpliva na varnost vozila ali na okolje ali ogrozi druge udeležence na cesti, in druge večje neskladnosti. Vozilo ni tehnično brezhibno, vendar je v času veljavnosti prometnega dovoljenja lahko udeleženo v cestnem prometu zaradi prevoza na popravilo;«. Navedena postavka smiselno sledi postavki za »Hrup« 8.1, ki je določena za ostala vozila.

Medtem, ko so v Republiki Sloveniji tehnični pregledi mopedov in motornih koles obvezni že dalj časa, omenjena direktiva določa, da so se morali tehnični pregledi vozil kategorij L3e, L4e, L5e in L7e s prostornino motorja, ki presega 125 cm3, v državah članicah Evropske unije in državah EGP pričeti izvajati 1. januarja 2022.

V zvezi z nadzorom vozil je z Zakonom o motornih vozilih predpisan nadzor vseh subjektov, ki so v povezavi z motornimi vozili. To pomeni tako nadzor pri prodajalcih vozil in delov za vozila, nadzor strokovnih organizacij, tehničnih služb, registracijskih organizacij, izvajalcev tehničnih pregledov vozil kot tudi nadzor v cestnem prometu. Ob nadzoru cestnega prometa lahko nadzorni organ (inšpektor ali policist) odredi izredni tehnični pregled vozila, ki se izvede po istem postopku kot velja za redni tehnični pregled, kar pomeni, da se preveri tudi postavko glede emisije hrupa iz vozil.

Na podlagi navedenega menimo, da je Ministrstvo za infrastrukturo v okviru svojih pristojnosti uvedlo sistem, ki vsebuje vse elemente za varno uporabo vozil v cestnem prometu.

Komentarji