23. 5. 2022
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E) v prvem odstavku 48. člena določa, da so vozila, ki so udeležena v cestnem prometu, pregledana na tehničnih pregledih v rokih iz 49. člena tega zakona. V drugem odstavku pa je navedeno, da prvi odstavek ne velja za:
- motokultivatorje,
- delovne stroje in
- traktorske priklopnike, katerih največja tehnično dovoljena masa ne presega 5 ton in katerih hitrost je konstrukcijsko omejena na 30 km/h, razen traktorskih priklopnikov z obliko nadgradnje »SG – vozilo za posebne namene« in dodatnim opisom nadgradnje »za prevoz oseb«.
Zahteva glede tehničnih pregledih vozil, udeleženih v cestnem prometi, izhaja iz Direktive 2014/45/EU EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 3. aprila 2014 o rednih tehničnih pregledih motornih vozil in njihovih priklopnih vozil ter razveljavitvi Direktive 2009/40/ES.
V obseg vozil, ki morajo opravljati tehnične preglede spadajo tudi vozila, ki so v evidenci registriranih vozil pridobila status starodobnega vozila. Ministrstvo za infrastrukturo nima namena določiti izjemo glede tehničnih pregledov še za vozila s statusom starodobnega vozila, saj sledi ciljem višje varnosti cestnega prometa.
Glede same izvedbe tehničnega pregleda vozila s statusom starodobnega vozila pa Pravilnik o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil (Uradni list RS, št. 43/19 in 52/22) v tretjem odstavku 24. člena določa:
»Pri tehničnem pregledu starodobnega vozila mora stanje in delovanje naprav ter sistemov ustrezati stanju vozila v času izdelave. Kontrolor preveri skladnost vozila s poročilom in potrdilom o razvrstitvi vozila v določen razred starodobnega vozila ali dokumentom, na podlagi katerega je bilo vozilo razvrščeno v starodobna vozila. Če ugotovi neskladje, temu vozilu poda oceno, da ni tehnično brezhibno in napoti stranko na tehnično službo, da izvede pregled tega vozila.«
Iz navedenega sledi, da je tehnični pregled vozila s statusom starodobnega vozila že urejen kot je predlagano.