Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved zavajujočega oglaševanja cen izdelkov

914 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Predlagam, da se prepove zavajujoče oglaševanje cen izdelkov.

Če pogledate ponudbe (predvsem) telefonskih operaterjev ugotovite, da končne cene, katero v resnici plačamo sploh več ni. Vedno piše npr. 25€ x 12, 13,70 € x 24 itd.

Hkrati pa so predvsem v avtomobilski industriji začeli še s hujšo prakso. Naprimer »že od 30€/mesec« ali pa »za eno kavico na dan« ….oboje brez števila obrokov.

Pri prvi varianti lahko vsaj (s kalkulatorjem) zračunaš celoten znesek, vendar kje je meja. 25€x 12 se lahko napiše tudi 5^2€ x 12 ali pa 0,0342 €/h. Še malo pa bomo prišli do raznoraznih korenov in logaritmov.

Pri drugi varianti pa je tako ali tako absurdno, ker imamo v vsakem primeru premalo podatkov za ugotovitev končne cene. Načeloma lahko tista »kavica na dan« traja 2 meseca ali 10 let ali pa kar za tri generacije.

Kar pa še vedno živimo v kapitalizmu in na prostem trgu kjer obstaja neskončno mnogo načinov financiranja itd….

predlagam

…da se ob »promovirani« ceni vedno mora napisati še ceno, ki jo za nakup na koncu plača kupec (v celoti). Lahko je v oklepaju, lahko je manjša velikost pisave, samo da je.

(primeri in predlogi so v priponki)

119 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nlx 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 5. 2022

Odziv Ministrstva za gospdarski razvoj in tehnologijo

V zvezi s predlogom št 14555-100 obveščamo, da Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 – ZKolT in 31/18, v nadaljnjem besedilu: ZVPot) v 12. členu določa, da oglaševanje blaga in storitev ne sme biti v nasprotju z zakonom, ne sme biti nedostojno in zavajajoče. Nadalje 12. b člen določa, da je zavajajoče oglaševanje, ki je namenjeno potrošnikom, zavajajoča praksa v skladu z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.

Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (Uradni list RS, št. 53/07, v nadaljnjem besedilu: ZVPNPP) v 4. členu določa prepoved nepoštenih poslovnih praks in sicer so nepoštene poslovne prakse podjetij v razmerju do potrošnikov pred, med in po sklenitvi posla, ki je povezan z nakupom izdelka, prepovedane.

V skladu s 3. členom ZVPNPP so poslovne prakse podjetij v razmerju do potrošnikov vsa dejanja, opustitve, ravnanja, izjave ali tržno komuniciranje podjetij, vključno z oglaševanjem in trženjem, ki so neposredno povezani s promocijo, prodajo ali dobavo izdelka potrošnikom.

Nadalje 5. člen ZVPNPP v 4. točki prvega odstavka določa, da se poslovna praksa šteje za zavajajočo, če vsebuje napačne informacije in je torej neresnična. Poslovna praksa se šteje za zavajajočo tudi, če kakor koli, vključno s celotno predstavitvijo, zavaja ali bi utegnila zavajati povprečnega potrošnika, čeprav je informacija točna glede enega ali več naštetih elementov, ter v vsakem primeru povzroči ali bi utegnila povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel, in sicer tudi glede »cene ali načina izračunavanja cene ali določene cenovne prednosti”.

Nadzor nad izvajanjem določb ZVPot in ZVPNPP izvaja Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki lahko v postopku ugotovi ali je določena poslovna praksa nepoštena.

Glede na obrazloženo menimo, da trenutna ureditev ustrezno že naslavlja izpostavljeno problematiko in da je zaenkrat ni potrebno spreminjati.

Komentarji