VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Generalnega sekretariata Vlade RS
Uvodoma se zahvaljujemo za podane predloge. Vlada se sicer zaveda omenjene problematike, zato s svojimi sklepi stremi k optimizaciji prevozov in gospodarni ter učinkoviti uporabi prevoznih sredstev, vendar pa pri tem ne gre zanemariti tudi časovnega in varnostnega vidika, ki pri ministrih in predsedniku vlade, zaradi pomembnosti funkcij, ki jih opravljajo, ne smejo trpeti.
V nadaljevanju vam z vidika pristojnosti Generalnega sekretariata Vlade Republike Slovenije pošiljamo pojasnila, zakaj se Generalni sekretariat vlade RS z navedenimi pobudami ne more strinjati ter jih ocenjuje kot neprimerne za nadaljnjo obravnavo.
Uredba o uporabi službenih avtomobilov v državi upravi (Uradni list RS, št. 60/99, 1/04 in 62/06, v nadaljnjem besedilu: uredba) že sedaj natančno določa, osnove in kriterije za pridobivanje službenih avtomobilov, pogoje uporabe službenih avtomobilov in upravičence do uporabe službenih avtomobilov. Uredba pa je bila v preteklosti že spremenjena, pri čemer se je dal pri izbiri vrste avtomobila večji poudarek ravno elementom gospodarnosti, ožil se je krog upravičencev do uporabe službenega avtomobila, zniževala se je referenčna prostornina motorja službenih avtomobilov.
Skladno z 7. členom uredbe je tako pri določitvi vrste avtomobila potrebno upoštevati zlasti: prostornino motorja, predvideno ceno avtomobila, tip motorja (bencinski ali dizelski), varčnost avtomobila, tehnične pogoje varnosti avtomobila, garancijo in potrebe varovanja upravičencev. Skladno z 28. členom uredbe so upravičenci do stalne uporabe službenega vozila samo izrecno navedeni funkcionarji in določeni javni uslužbenci.
Pravico do službenega avtomobila s šoferjem ima samo ozko omejen krog funkcionarjev, skladno z 32. členom uredbe.
Ne glede na navedeno je Vlada Republike Slovenije v okviru varčevalnih ukrepov od leta 2009 dalje sprejela več sklepom, vezanih na službene avtomobile in prevoze, med drugim tudi sklep, s katerim je naložila ministrstvom, Kabinetu predsednika Vlade Republike Slovenije, Generalnemu sekretariatu Vlade Republike Slovenije in Slovenski obveščevalno-varnostni agenciji, da v dveh tednih v celoti uresničijo določbe 28. in 30. člena uredbe, še posebej glede števila upravičencev do stalne osebne uporabe službenega avtomobila, da navedejo njihov položaj oziroma naziv in organ, v katerem so zaposleni, podatke o avtomobilu, ki ga uporabljajo (znamka, model, prostornina in tip motorja, starost), ter ponovno preverijo razloge za pridobitev pravice do stalne osebne uporabe službenega avtomobila. Vlada Republike Slovenije je nadalje naložila ministrstvom, organom v sestavi ministrstev, vladnim službam in upravnim enotam tudi, da v skladu s 7. členom uredbe zagotovijo gospodarno pridobivanje in uporabo vsakega službenega avtomobila, izhajajoč iz namena njegove uporabe. Skladno s sklepom vlade, morajo ministrstva in vladne službe za dodelitev avtomobila za enkratni prevoz v primeru iz drugega odstavka 12. člena uredbe prednostno zaprositi Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije, ki v skladu z 3. člena Odloka o ustanovitvi Generalnega sekretariata Vlade Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 25/10 in 1/11) zagotavlja storitve avtomobilskega prevoza. Če Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije zaradi zasedenosti prevoza ne more opraviti, lahko ministrstva, Kabinet predsednika Vlade Republike Slovenije in vladne službe prevoz naročijo pri zunanjem izvajalcu prevozov, vendar le, če jim ne uspe pravočasno pridobiti v uporabo avtomobila od drugih organov na podlagi drugega odstavka 12. člena uredbe.
Večina ministrstev in vladnih služb je preverilo stanje glede upravičencev do stalne uporabe službenega avtomobila ter ravnajo v skladu z Uredbo o uporabi službenih vozil v organih državne uprave. Nekatera ministrstva in vladne službe so racionalizirala uporabo in razpolaganje s službenimi vozili ter tudi na ta način zmanjšala stroške vzdrževanja. Znotraj ukrepa o uporabi službenih vozil v organih državne uprave so ministrstva na podlagi analize potreb posamezna vozila prenesla na druge državne organe, ki so izkazovali potrebo po teh vozilih (npr. iz MJU na upravne enote).
V povezavi s potovanji v tujino, je Vlada Republike Slovenije v okviru varčevalnih ukrepov sklenila, da nadaljuje politiko zmanjševanja obsega obiskov predstavnikov vlade v tujini in v Slovenije tako, da bo število obiskov manjše in da bodo delegacije vključevale le najnujnejšo sestavo. Vezano na stroške letalskih poletov pa je Ministrstvu za javno upravo naložila, da pripravi spremembo Uredbe o povračilu stroškov za službena potovanja v tujini, s katero se določi, da se za lete v tujino uporabi le redna linija in v izjemnih, vnaprej opredeljenih pogojih najame letalo.
Spremembo uredbe o povračilu stroškov za službena potovanja v tujini je Vlada Republike Slovenije sprejela na seji dne 2.4.2009. Uredba določa, da se za lete v tujino uporablja redna linija letalskega prevoznika, medtem ko se posebno letalo za službena potovanja v tujino lahko najame zgolj v izjemnih okoliščinah oziroma ob vnaprej opredeljenih pogojih, razen če bi najem letala zahteval manj sredstev kot redna linija. Vlada Republike Slovenije nadaljuje tudi politiko zmanjševanja delegacij.
Glede predloga pod zaporedno številko 1, da je »potrebno zamenjati vladna vozila za mnogo bolj varčna in manjša vozila kot so reno clio kia,na plin ali dizel pogon z maksimalno prostornino motorja 1.4 ,ne pa te ki jih uporabljajo sedaj, audiji, bmwji, mercedesi,itd...« ocenjujemo, da je ob upoštevanju vseh zgoraj pojasnjenih vidikov uporabe službenih vozil, obstoječa ureditev ustrezna, saj poleg cene in varčnosti avtomobilov ter prevozov, upošteva tudi časovni, varnostni in varovalni vidik uporabe. Skladno z Uredbo o varovanju določenih oseb, prostorov, objektov in okolišev objektov, ki jih varuje policija (Uradni list RS, št. 110/10) namreč določenim funkcionarjem glede na pomembnost funkcije, ki jo opravljajo, pripada pravica do določene stopnje varovanja.
Glede predloga pod zaporedno številko 2, da je »nekaterim ministrom in ministricam potrebno ukiniti službeno vozilo in službenega voznika ker tudi mnogi ki imajo službe nimajo svojega voznika in se morajo voziti v službo sami na lastne stroške« ocenjujemo, da je glede na naravo dela ministrov, pri katerih gre za najvišje predstavnike izvršilne veje oblasti, primerno, da se jim zagotovi tudi možnost uporabe službenega vozila z voznikom. Ministri opravljajo zahtevne naloge in glede na naravo dela, veliko delovnega časa preživijo tudi na službenih poteh, kjer jim je potrebno zagotoviti med drugim tudi ustrezno varnost in možnost opravljanja določenega dela (npr. telefonske pogovore). Pri tem je potrebno poudariti, da se pri uporabi službenega avtomobila za privatne namene (tudi za vožnjo z dela in na delo) uporabljajo določila veljavne zakonodaje o obračunu bonitete ter se upravičencu ne izplačuje povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela, kar sicer pripada drugim javnim uslužbencem.
Glede predloga pod zaporedno številko 3, da »naj Predsednik Države, Premier, ministri in ministrice v evropske in bližnje države potujejo z vlakom ne pa z letalom, tako bi občutno manj obremenjevali okolje in bi tudi prihranili precej davkoplačevalskega denarja« pa ocenjujemo, da so letalski prevozi zlasti z vidika časovne komponente največkrat optimalna rešitev, saj npr. železniška infrastruktura ni povsod enako razvita, hkrati pa trajanje potovanja z vlakom v večini primerov ni primerljivo z letalskim prevozom. Zaradi daljšega obdobja potovanja se posledično povečajo stroški nočitev na poti (stroški hotela, prehrane itd.), kar posledično izniči morebitni prihranek pri strošku samega prevoza.
VARČEVANJE V JAVNI UPRAVI
VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi predlagam nasledne varčevalne ukrepe
VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi predlagam nasledne varčevalne ukrepe
VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi predlagam nasledne varčevalne ukrepe
VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
VARČEVANJE Z DRŽAVNO BLAGAJNO
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe