Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Odprava DDV

1111 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Predlagam da se gasilcem zmanjša oziroma odpravi plačilo ddvja za nakup zaščitne opreme in gasilskih vozil!

77 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Aleš Svetec 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 3. 2022

Odziv Ministrstva za finance

Sistem obdavčevanje dobav blaga in storitev z DDV je v Republiki Sloveniji določen z Zakonom o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14, 90/15, 77/18, 59/19, 72/19 196/21 – ZDOsk, 3/22 in 29/22 – ZUOPDCE; v nadaljnjem besedilu: ZDDV-1), ki je urejen in uveden skladno z Direktivo Sveta 2006/112/ES z dne 28. novembra 2006 o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2006/112/ES) in z ostalimi direktivami EU na tem področju. Države članice morajo spoštovati okvir pravnega sistema EU in nacionalna pravila sprejemati v okviru možnosti, ki jih dopušča evropska zakonodaja.

V skladu z ZDDV-1 se DDV obračunava po splošni stopnji 22 %, nižji stopnji 9,5 %, ki se uporablja za dobave blaga in storitev iz Priloge I ZDDV-1, in po posebni nižji stopnji 5 % za dobave blaga in storitev iz Priloge IV ZDDV-1. Nižja stopnja v višini 9,5 % DDV je po Prilogi I predvsem predpisana za blago in storitve, ki so namenjene zadovoljevanju osnovnih življenjskih potreb končnih potrošnikov (npr. hrana, voda, zdravila, medicinska oprema in pripomočki in stanovanja, če so del socialne politike).

Gasilska zaščitna in reševalna oprema ter gasilska vozila niso vključeni v seznam dobav blaga in storitev iz Priloge I oz. Priloge IV, za katere se uporablja nižja oz. posebna nižja stopnja DDV, saj takšna ureditev ne bi bila skladna z Direktivo Sveta 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (v nadaljevanju: Direktiva 2006/112/ES), po kateri možnost uporabe nižje stopnje oziroma ničelne stopnje DDV v teh primerih za sedaj ni dovoljena.

V ZDDV-1 pa so v okviru oprostitev plačila DDV za določene dejavnosti, ki so v javnem interesu, predpisane določene oprostitve, namenjene tudi gasilstvu, kot humanitarni dejavnosti, ki se opravlja v javnem interesu.

Oprostitev DDV je tako v zvezi z opravljanjem humanitarne dejavnosti v 11. točki prvega odstavka 42.člena ZDDV-1 predvidena za storitve in dobave blaga, ki so neposredno povezane s temi storitvami, ki jih opravijo nepridobitne organizacije s cilji humanitarne narave svojim članom kot povračilo za članarino, določeno v skladu z njihovimi pravili, če ni verjetno, da taka oprostitev vodi k izkrivljanju konkurence. Poleg tega so po 14. točki prvega odstavka 42. člena ZDDV-1 plačila DDV oproščene tudi dobave blaga in storitev, opravljene s strani organizacij, katerih dejavnosti so oproščene plačila DDV v skladu z navedeno, 11. točko, in sicer v zvezi z dogodki za zbiranje denarnih sredstev, ki jih te organizacije organizirajo priložnostno ter izključno v svojo lastno korist, in ni verjetno, da taka oprostitev vodi k izkrivljanju konkurence.

Dodatno pojasnjujemo, da je bil 7. decembra 2021 v okviru slovenskega predsedovanja Svetu EU dosežen dogovor držav članic o splošnem pristopu v zvezi s Predlogom direktive o spremembi Direktive 2006/112/ES glede stopenj DDV, ki bo državam članicam EU omogočala več prilagodljivosti pri uporabi nižjih stopenj, z dodano možnostjo uporabe zelo znižanih stopenj DDV oziroma ničelne stopnje DDV za blago oziroma storitve, namenjene zadovoljevanju osnovnih potreb.

Glede na to, da so države članice soglašale, da bi bilo treba Direktivo 2006/112/ES spremeniti tudi s posodobitvijo in prilagoditvijo seznama blaga in storitev, za katere se lahko uporabljajo nižje stopnje, na način, da se omogoči uporabo nižjih stopenj DDV tudi v dodatnem, omejenem številu posebnih primerov iz socialnih razlogov, ki so v korist končnega potrošnika in zaradi doseganja cilja splošnega interesa, je tako s Predlogom direktive predvideno, da se v posodobljen seznam blaga in storitev, med drugim, izrecno doda tudi »orodja in opremo, ki so običajno namenjeni za uporabo pri reševalnih službah ali službah prve pomoči, kadar se dobavijo javnim organom ali nepridobitnim organizacijam, dejavnim na področju civilne zaščite ali zaščite skupnosti«. Sprememba Direktive 2006/112/ES sicer še ni bila sprejeta, bo pa predvidoma začela veljati julija 2022. Po  uveljavitvi omenjene spremembe bodo države članice lahko uveljavile spremembe na področju uporabe nižjih stopenj DDV. Določbe direktive so sicer opcijske, odločitev o višini stopenj DDV in uporabi nižjih stopenj DDV pa bo prepuščena državam članicam.

Po sprejemu omenjene spremembe Direktive 2006/112/ES bo Ministrstvo za finance proučilo socialne, ekonomske in fiskalne učinke morebitne uporabe znižanih stopenj ob upoštevanju aktualnih gospodarskih razmer ter po potrebi predlagalo sprejetje ustreznih ukrepov.

Ob upoštevanju navedenih izhodišč je trenutno problematiko DDV, ki ga gasilske organizacije plačujejo ob nakupih gasilske zaščitne in reševalne opreme ter gasilskih vozil, mogoče reševati le na odhodkovni proračuna, kar se skladno z možnostmi tudi zagotavlja.

Komentarji