Železniška proga Polzela-Domžale
Vladi predlagam izgradnjo proge Polzela-Domžale.
Proga bi postala eden ekonomsko, okoljsko in prostorsko najbolj učinkovitih in upravičenih projektov v Sloveniji in širše Evropi.
1. Ekonomska upravičenost:
Ta povezava, čeprav kratka, odpre nov koridor MB-LJ in širše vzhod-zahod (Poljska-Španija), ter bistveno skrajša potovalni čas, (učinkovita alternativa hitrim vlakom in avtocesti) , med največjima mestoma Slovenije. S tem se pritegne bistveno več potnikov (tudi zalednih držav), ki so sedaj na AC.
Proga bo tudi obvoz za zastoje na progi preko Zidanega mosta, ki postaja vse bolj obremenjena, kar povečuje možnost zastojev, ki so na tej trasi še posebej tehnično in časovno zahtevni.
Izognemo se tudi predragi alternativi gradnje proge za hitre vlake.
2. Okoljsko je ta proga bistveno manj problematična kot avtocesta ali hitra proga MB -LJ, ki bi tako kot AC grobo "posegla" v krajino. Nova proga Polzela-Domžale, ki prevzema potnike iz AC bi bila tudi okoljsko eden bolj upravičenih projektov, saj bo le v manjšem (okoljsko manj zahtevnem) delu trase posegel v prostor.
3. Prostorsko nova trasa proge poteka po nezahtevnem terenu, saj na trasi ni naselij in okolijsko problematičnih odsekov, ki bi bistveno oteževali umeščanje v prostor.
Edini omejitveni faktor je zahtevnost terena (hribovitost), ki pa za sodobno gradnjo tudi ni več takšna težava. Poleg tega bi trasa potekala blizu AC in teren tudi ni takšna neznanka.
Nenazadnje ima nova trasa velik potencial v pridobivanju EU sredstev, saj bistveno izboljšuje ogljični odtis in vzpostavlja učinkovit želežniški koridor vzhod-zahod.
Predlog popolnoma podpiram in predlagam, da bi se uvedla redna železniška povezava Velenje- Ljubljana, saj infrastruktura že obstaja in menim, da ne bi bilo nobenih težav uvesti železniško povezavo.
Taka povezava bi pomenila tudi bistveno boljšo dostopnost letališča JP Celjanom in Štajerski regiji, sploh ob bodoči izgradnji proge Domžale - LJP.
predlagam.vladi.si/predlog/10773
Na to še pomislil nisem. Morda je to še celo najboljši argument, saj bi bila celotni vzhodni Sloveniji (verjetno tudi širše) omogočena uporaba LJ letališča brez uporabe avtomobila in parkirišča.
Bučke:
1 ni upravičenosti, ker naše železnice so najdražje na svetu, pa ni pomambno kdo jih upralvja. morda če bi jih kupili Japonci ali Kitajci, potem bi šlo ampak težko, ker priskledniki v sloveniji bi zahtevali prevelike žepnine.
2 okoljsko je problematičen vsak poseg v naš geoprostor
3 prostorsko je problem v tem da če ni poseljenosti na trasi potem je to zagotovo interes kakšne iniciative da bo postala to uzurpacija bodisi rnajrodovitnejše zemlje, ki je sicer sedaj obdelovalcem nezanimiva ali pa najboljša pašna površina ki se ji nihče ne bo odrekel ali pa najboljši gozd ali celo nezanearljiv habitat medvedov (ker sta bila tam videna že dva)
kar se tiče hribovitosti bi moral narediti s pomočjo Kolektorja oceno za koliko bodo turki njim naredili tunele da bi jih lahko precenili slovenski državi.
dolgoročno že ampak v naslednjem desetletju, ...ko bomo leteli z droni?!