Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Čistopisi zakonov in ostalih podzakonskih aktov

7938 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam, da se zakonsko zaveže Državni zbor, Ministrstva in organe lokalne samouprave k dolžnosti, da ob popravku obstoječih Zakonov in podzakonskih aktov poskrbijo, da so javno dostopna tudi Uradna prečiščena besedila zakonov in podzakonskih aktov, se pravi, da se objavi veljaven tekst predpisa.

Državni zbor mesečno potrjuje nove zakone, kakor tudi popravke starih zakonov, ki se imenujejo Zakon o popravi zakona..(ime zakona), in kar naenkrat dobimo en zakon, kateri pa ima recimo že 5 ali 6 popravkov, tako da je nemogoče slediti, kaj sploh še velja in kaj ne velja. Dober primer je ZVCP-1 sprejet leta 2004, kjer je zaradi prevelikega števila sprememb že z oznako ZVCP-1 UPB5, s tem, da ta zakon ni več v veljavi s takšnim besedilom ko je bil prvotno, ker so bile vmes spet dve spremembi (nazadnje ZVCP-1F).

Na spletni strani državnega zbora obstaja celo neuradno prečiščeno besedilo omenjenega zakona (ZVCP-1-NPBF) iz česar sledi, da ni nemogoče (in takorekoč brez dodatnih stroškov), da bi se namesto neuradnih prečiščenih besedil (NPB) objavljalo uradno prečiščeno besedilo (UPB). Razlika med uradnim in neuradnim je pa velika.

Enako bi veljajlo tudi za druge akte, ki jih predpisujejo ministri in so podzakonski akti osnovnega zakona (Pravilnik, Odredba...). Na primer sedaj aktualna Odredba o omejitvi prometa.

Državljani imamo dolžnost se seznanjati z novimi zakoni in popravki starih zakonov, saj kljub nevednosti odgovarjamo prez zakonom, enako, kot tisti, i so jih spreminjali in sprejemali. V množici zakonov in njihovih sprememb se kaj lahko hitro zgubimo, ter nato po nepotrebnem odgovarjamo za nenamerne kršitve. V ta namen tudi predlagam vladi, da sprejme akt, zakon ali karkoli drugega, ki bi državne organe in organe lokalne skupnosti spodbudilo k temo, da se ne objavljajo popravki sami (ker so ti sami sebi namen) ampak da nam dajo celoten popravljen zakon.

16 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A andrejček 38 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 12. 2009

Odziv Službe Vlade RS za zakonodajo

Zaradi preglednosti pravnega reda se ob večjem številu novel, lahko tudi ene same, če gre za obsežnejše spremembe obsežnega zakona, ki povzročijo težjo in manj zanesljivo uporabo zakona, določi in uradnem glasilu države, v Sloveniji v Uradnem listu Republike Slovenije, objavi uradno prečiščeno besedilo zakona. Ker je uradno prečiščeno besedilo avtentično, je veljavno in uporabno kot pravni vir – zakon. Vsa druga prečiščena besedila zakonov, so neuradna in se uporabljajo kot dobrodošel delovni pripomoček. Za izvršilne predpise se določajo prečiščena besedila, ki pa se ne objavljajo v uradnem glasilu države, ampak le na spletnih straneh. Smisel priprave in določanja ter objavljanja uradnih prečiščenih besedil je, kot že rečeno, v preglednosti pravnega reda, racionalnosti in ekonomičnosti. Določanje in objava v uradnem glasilu uradnega prečiščenega besedila zakona, ki je bil večkrat ali samo z eno večjo novelo spremenjen ali dopolnjen, je vsekakor, glede na navedene vidike, smiselna, ni pa smiselno določati uradnega prečiščenega besedila za zakon, ki ima na pr. 1000 členov in ki je bil z novelo spremenjen le v enem členu, kar, zaradi velikega števila in obsega objav v uradnem glasilu, ne bi pripomoglo k preglednosti istočasno pa bi pomenilo veliko nepotrebno finančno obremenitev, ki jo predstavlja objava v uradnem glasilu. Vsekakor pa je za uporabnike dobrodošlo, da se v takih primerih pripravi neuradno prečiščeno besedilo in objavi na spletnih straneh pristojnega organa. Pravna podlaga za pripravo prečiščenih besedil predpisov je podana:

  • za vse predpise v 1. točki prvega odstavka 10. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja ( Uradni list RS, št 51/06 – uradno prečiščeno besedilo 2 in 117/06-ZDavP), po kateri je vsak organ dolžan, kot informacijo javnega značaja, posredovati v svetovni splet neuradna prečiščena besedila predpisov, ki se nanašajo na njegovo delovno področje;

 

  • za zakone v 153. členu Poslovnika Državnega zbora, po katerem
    • neuradno prečiščeno besedilo, ki se objavi na spletnih straneh Državnega zbora, pripravi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora po vsaki spremembi ali dopolnitvi zakona,
    • uradno prečiščeno besedilo, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnih straneh Državnega zbora, potrdi Državni zbor na podlagi sklepa, ki ga sprejme na predlog matičnega delovnega telesa, Vlade ali poslanske skupine;

 

  • za akte Vlade v tretjem odstavku 8. člena Poslovnika Vlade, po katerem se Vladi predlaga določitev neuradnega prečiščenega besedila podzakonskega predpisa, za katerega se predlaga sprememba ali dopolnitev.

Predstavljena pravna ureditev določitve oziroma izdelave prečiščenih besedil je povsem primerljiva s ureditvami v drugih državah, zato menimo, da je ni potrebno dopolnjevati. Potrebno je izboljšati izvajanje v praksi za predpise ministrov in omogočiti dostop do prečiščenih besedil preko enotnega državnega portala e-uprava v skladu s tretjim odstavkom 10. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja.

Priloge:

Komentarji