Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Brezplacno reklamiranje

496 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlagam, da se morajo nasa drzavna podjetja, ki so vsaj 60% v javni drzavni lasti brezplacno reklamirati na javnih drzavnih medijih..............

Dandanes je reklamiranje javnih drzavnih podjetij eno veliko pranje denarja........ S tem bi se tudi precej zmanjsalo reklamiranje pri zasebnih medijih........ Nedopustno je, da Telekom Slovenije placuje miljone letno za reklamiranje pri zasebni poptv televiziji....... In pol ta medijska hisa nikol ne poroca o kriminalu v Telekomu, saj z reklamami placajo molk

28 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Murska Sobota 28 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 3. 2023

Odziv Ministrstva za kulturo

Ministrstvo v zvezi s predmetnim navaja, da je v Republiki Sloveniji z Ustavo zagotovljena svobodna gospodarska pobuda (74. člen Ustave RS). Temeljne pogoje za ustanavljanje gospodarskih organizacij in njihovo delovanje določa Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21 in 18/23 – ZDU-1O).

Dejavnost medijev, ki je gospodarska dejavnost, pa je utemeljena na svobodi izražanja - 39. člen Ustave Republike Slovenije, ki določa, da je zagotovljena svoboda izražanja misli, govora in javnega nastopanja, tiska in drugih oblik javnega obveščanja in izražanja. Vsakdo lahko svobodno zbira, sprejema in širi vesti in mnenja.

Navedeno pomeni, da so poslovne odločitve, med katere sodi tudi področje oglaševanja, stvar pooblastil in proste presoje organov družbe.

Ne glede na navedeno pa izpostavljamo, da v Evropski uniji poteka priprava uredbe, ki bo v okviru evropskega akta o svobodi medijev, med drugim naslovila tudi vprašanje transparentnosti »državnega« oglaševanja. V uvodnih določbah osnutka predmetnega akta je namreč zapisano naslednje: »Notranji trg (trg EU) izkrivlja tudi nepregledno in nepravično dodeljevanje državnega oglaševanja (tj. javnih sredstev za oglaševanje), ki se lahko prednostno dodeli obstoječim nacionalnim ponudnikom storitev ali se uporabi za favoriziranje in prikrito subvencioniranje nekaterih medijev, ki zagotavljajo vladi prijazna stališča.«

Celotno besedilo predloga uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi skupnega okvira za medijske storitve na notranjem trgu (evropski akt o svobodi medijev) in spremembi Direktive 2010/13/EU uredbe je dostopno na spletni povezavi.

Glede na navedeno na Ministrstvu za kulturo ocenjujemo, da je izpostavljena problematika predmet bodočega urejanja zakonodaje na področju Evropske unije.

Komentarji