29. 11. 2021
Odziv Ministrstva za gospdoarski razvoj in tehnologijo
Analiza veljavne ureditve področja
V Sloveniji smo v preteklih letih poslovnim subjektom in pomoči pri njihovemu poslovanju namenili veliko pozornosti. Na ravni države tako uspešno deluje nacionalni sistem SPOT, Slovenska poslovna točka, ki ponuja celovit sistem podpornih in brezplačnih storitev države za poslovne subjekte. Pod enotno znamko SPOT so združene institucije, ki nudijo pomoč, informiranje in svetovanje podjetjem in poslovnim subjektom (spletna stran: https://spot.gov.si/sl/portal-in-tocke-spot/predstavitev-sistema-spot/).
Sistem SPOT združuje storitve na štirih ravneh:
- portal SPOT,
- SPOT Registracija,
- SPOT Svetovanje in
- SPOT Global,
ter nudi elektronske storitve, storitve podjetniškega svetovanja, storitve podjetniškega informiranja in usposabljanja ter obogaten nabor storitev s področja internacionalizacije in tujih investicij. Portal SPOT je tako državni poslovni portal, ki potencialnim in obstoječim podjetnikom in drugim poslovnim subjektom nudi širok nabor informacij o pogojih za poslovanje in omogoča elektronsko poslovanje z državo (http://evem.gov.si/evem/drzavljani/zacetna.evem).
Informacije o aktualnih ukrepih razvoja poslovnih idej, uporabe različnih podpornih instrumentov, usmerjanja k državnim spodbudam, ki so na voljo za spodbujanje razvoja podjetništva, so sicer dostopne na drugem spletnem mestu, in sicer na Podjetniškem portalu (www.podjetniski-portal.si/), vendar se lahko uporabnik na navedeni spletni strani prijavi na »Moj spletni priročnik« (https://www.podjetniski-portal.si/o-podjetnistvu/e-publikacije/moj-spl...) in nato tedensko prejema informacije o:
- javnih razpisih in virih financiranja,
- novostih v zakonih in predpisih,
- borzi ponudb in povpraševanj,
- podjetniških usposabljanjih, seminarjih, delavnicah...,
- novih programih, projektih, storitvah in idejah, namenjenih razvoju in internacionalizaciji malih in srednjih podjetij.
Na Podjetniškem portalu pa je mogoče najti tudi že objavljene javne razpise, namenjene podjetnikom (https://www.podjetniski-portal.si/razpisi).
Analiza predloga in razlogi za njegovo primernost/neprimernost za nadaljnjo obravnavo
Predlagatelj predlaga, da se postavi neko uradno spletno mesto, kjer bi se objavljale vse redne informacije za samozaposlene, kot so spremembe stroškov, razpisi, olajšave, novosti itd., da bi bili vsi samozaposleni informirani o vseh delovnih pogojih, analiza veljavne ureditve pa kaže, da so na ravni države že celovito zbrane informacije, namenjene podjetnikom in drugim poslovnim subjektom za njihovo ustanovitev ter redno poslovanje.
Glede na vse navedeno na ministrstvu menimo, da je področje informiranja poslovnih subjektov zadostno urejeno, ob tem pa poudarjamo, da se oba navedena portala vseskozi nadgrajujeta in izboljšujeta, zato predloga ne podpiramo.
predlagam.vladi.si/predlog/14132
Na omenjenih portalih je mogoče 15% vseh potrebnih informacij, razbito na 100tih mestih.
Kot je omenjeno v spodnjem komentarju Mateja Š., niste sposobni zagotoviti potrebnih infromacij.
Poleg naveenega se mi zdi popolnoa nesprejemljivo, da morajo samozaposleni (poleg njih seveda tudi podjetja in fizične osebe) sami vedeti za vse novouvedene spremembe zakonodaje in svoje nove ali spremenjene obveznosti, nameso, da bi bili o njih formalno jasno obvečeni.
Če ta država ni sposobna zagotoviti ustreznega obveščanja o tem, kaj od populacije (ki naj bi ji služila - izpolnjevala izključno njeno voljo in ne vladala) pričakuje (beri zahteva (?!)), potem naj zakonodaje ne sprejema. Ali naj to situacijo ureja celostno, ali pa naj je sploh ne.
se strinjam
Vse to že obstaja...
spot.gov.si/sl/teme/samostojni-podjetnik/
www.evem.si/ustanovitev-s-p/
Vse je a na 100 tih mestih!
Naprimer tudi to:
mladipodjetnik.si/podjetniski-koticek/racunovodstvo/oprostitev-placila-prispevkov-ob-odprtju-podjetja
mladipodjetnik.si ni uradni portal, tu lahko napišejo karkoli.
To je le nekaj stavkov. Le nekaj vprašanj: Kje tu piše kako se zaposliti v lastnem s.p.ju? Koliko ti pripadajo prosti dnevi med porodniško, poroko, ... kako se uveljavijo? Kako v času karantene uveljaviti bolniško? Ali bo kakšen dvig stroškov itd. itd. Manjka ogromno podatkov za učinkovito poslovanje!