Javni promet v Ljubljano
Ljubljana nujno rabi boljšo povezljivost s svojim zaledjem.
Razširitev železnice, subvencije za obstoječ javni prevoz, enotna "urbana" ki velja za celo slovenijo, boljša komunikacija z občinami da se lahko lažje organizira nek prevoz...
Ali pa mogoče spodbuditi rahlo decentralizacijo celotne industrije še na druge kraje.
Ali pa vsaj dodatno spodbuditi delo od doma, sedaj ko vidimo da se to da.
Slika v priponki pove vse. In tako je stanje skoraj vsak dan.
Ves JPP bi moral biti za državljane Slovenije brezplačen. To bi bil tudi najboljši način, kako čim več ljudi priključiti v redno uporabo JPP.
Vse drugo so vaše mahinacije in želja po dobičku, pred nujnim ukrepanjem zaradi podnebnih sprememb, za katere vam očitno ni dovolj mar.
Ustvarite brezplačen prevoz za vse! Posledično podjetja ne bodo več potrebovala plačevati potnih stroškov mnogim zaposlenim, kar bi zmanjšalo birokracijo in mnoge druge nevšečnosti povezane z zadevo.
Spodbuda za uporabo javnega prevoza bi bil tudi dostop do Interneta med vožnjo. Žal v tem desetletju nimamo z mobilnim signalom (niti 2G) pokritih niti glavnih koridorjev. Iz osebnih izkušenj lahko povem, da je na primorski progi kar precej sivih lis. Če za operaterje to ni rentabilno, bi bilo mogoče smiselno, da država subvencionira postavitev dodatnih baznih postaj.
Na Dunaju je letna karta za JPP 365€ za odrasle - to je 1 € na dan. Na ta način bi zagotovo več Ljubljančanov začelo poleg kolesa uporabljati tudi trole.
V drugem koraku pa treba začeti reševati povezljivost okoliških mest ljubljanske kotline - Vrhnika, Grosuplje, Domžale, Kranj bi morale imeti zagotovoljene redne in točne železniške linije. Dokler bo avto cenejši in hitrejši od javnega prevoza potem bo težko spreminjati miselnost ljudi.
Na Dunaju je karta preračunano 1€ pri nas malo več, a je velika razlika Dunaj in LJ, pri nas imamo samo avtobusni promet, na Dunaju pa so še primestni vlaki in tramvaji....obseg letne karte Dunaja torej obsega večkratnik izbire prevoza LJ.
Iz vseh naštetih krajev je že direktna povezava. V primeru Vrhnike je na voljo zgolj avtobus, je pa zato več kot 30 avtobusov dnevno brez vmesnih postankov. Pri slednjih je bolj problem to, da morajo stati v istih kolonah kot avtomobili z le enim potnikom. Mogoče bi zato ob konicah morali uvesti vinjeto za vožnjo po središču Ljubljane za nerezidente, ki so sami v vozilu. Sicer pa je čas potovanja v vseh teh primerih manj kot pol ure, kar, če upoštevamo iskanje parkirnega prostora, niti ni tako slabo.
Če bi država mislila resno z zniževanjem CO2, bi VES javni PP v Sloveniji moral biti vedno brezplačen za vse. Le tako bi zmanjšali rabo osebnih avtomobilov in učinkovito zniževali rast CO2 s strani prometa.
S tem bi obenem lahko znatno zmanjšali tudi plačevanje potnih stroškov delavcem, ki jih morajo plačevati delodajalci, kar bi obenem zelo zmanjšalo tudi birokracijo. Državi bi bilo v interesu povečevati obseg JPP in s tem zmanjševati plačevanje potnih stroškov tistim, ki se morajo voziti na delo z osebnim avtomobilom, ker nimajo javnega potniškega prevoza.
Želja je sicer lepa, vendar je premalo konkretnih predlogov. Predlog je tudi preširok: 1. izboljšava javnega prevoza, 2. decentralizacija, 3. delo od doma.
Slovenske železnice imajo že dolgo pavšalno vozovnico, ki velja po celi Sloveniji. Žal isto ni predvideno za IJPP (UL 109/2021), kar bi bilo lepo. Ampak to bi le redko kdo, ki se vozi v LJ izkoristil, saj se ta izplača pri razdalji nad 120 km. Za tistega, ki se vozi v LJ je že IJPP v redu. Izboljšava, ki jo vidim je, da bi veljala tudi za mestni promet.
potniski.sz.si/abonentske-vozovnice/
Sicer pa se je v zadnjih nekaj letih precej izboljšalo. Poleg IJPP, cenejše abonentske vozovnice za vlak, direktne avtobusne linije (npr. Koper-Ljubljana brez postanka), vikend popusti (75),...
Žal je za veliko kriva človeška miselnost. Nekateri bi se vozili z avtom, čeprav bi (ali pa v določenih primerih je) javni prevoz hitrejši in cenejši. Zadnje mesece k temu pripomore še pogoj PCT.
.