Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Javni promet v Ljubljano

585 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Ljubljana nujno rabi boljšo povezljivost s svojim zaledjem.

Razširitev železnice, subvencije za obstoječ javni prevoz, enotna "urbana" ki velja za celo slovenijo, boljša komunikacija z občinami da se lahko lažje organizira nek prevoz...

Ali pa mogoče spodbuditi rahlo decentralizacijo celotne industrije še na druge kraje.

Ali pa vsaj dodatno spodbuditi delo od doma, sedaj ko vidimo da se to da.

Slika v priponki pove vse. In tako je stanje skoraj vsak dan.

27 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P PRBS 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


16. 11. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Strinjamo se, da Ljubljana potrebuje še boljšo povezljivost s svojim zaledjem.

Na Ministrstvu za infrastrukturo za ta namen izvajamo številne aktivnosti, naj naštejemo samo nekatere:

  • V letu 2019 je bila uvedena enotna vozovnica s katero lahko na isti relaciji uporabite tako vlak kot tudi avtobus (pred tem je bila takšna vozovnica že uvedena na področju subvencioniranih vozovnic v letu 2016);
  • V letu 2021 je bil objavljen razpis za podelitev novih koncesij in ena od ključnih njegovih značilnosti je povečanje standarda dostopnosti za 20%, kar pomeni, da bo avtobusni javni potniški promet (JPP) v Sloveniji za ta odstotek obsežnejši in dostopnejši večjemu številu ljudi. Njegovo izvajanje se naj bi začelo s 1.7.2022;
  • V letošnjem letu so bile uvedene tudi brezplačne vozovnice v mestnem prometu za upokojence, starejše od 65 let, imetnike evropske kartice ugodnosti invalida in vojne veterane. Najprej v Ljubljani in Mariboru, kasneje pa bo to vzpostavljeno tudi v ostali mestih, ki imajo mestni promet;
  • V juliju 2021 so bile uvedene ugodnejše družinske in vikend vozovnice, v septembru pa cenejše subvencionirane vozovnice, ki niso več vezane na relacijo ampak dijaki in študentje dobijo za 25 EUR/mesec vozovnico »Slovenija«;
  • V pripravi je zakon o upravljanju javnega potniškega prometa, s katerim naj bi ustanovili družbo za upravljanje JPP s primerno opremo in številom zaposlenih, ki bo JPP organizirala tako, da bo v največji možni meri prilagojen in prijazen do njegovih uporabnikov;
  • V okviru programa za okrevanje in odpornost se načrtujejo nekatere ključne investicije v železniške postaje (Grosuplje, Domžale, Ljubljana) in enako tudi v železniške proge, ki povezujejo Ljubljano z zaledjem;
  • Poteka tudi intenzivno vlaganje v kolesarko omrežje, ki bo ravno tako omogočalo boljši dostop v Ljubljano z ne motoriziranimi oblikami prometa…

Upamo, da bomo s temi aktivnostmi izboljšali povezanost Ljubljane z zaledjem, in zmanjšali pritisk na cestni promet.

Komentarji




  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Ves JPP bi moral biti za državljane Slovenije brezplačen. To bi bil tudi najboljši način, kako čim več ljudi priključiti v redno uporabo JPP.

    Vse drugo so vaše mahinacije in želja po dobičku, pred nujnim ukrepanjem zaradi podnebnih sprememb, za katere vam očitno ni dovolj mar.

    Ustvarite brezplačen prevoz za vse! Posledično podjetja ne bodo več potrebovala plačevati potnih stroškov mnogim zaposlenim, kar bi zmanjšalo birokracijo in mnoge druge nevšečnosti povezane z zadevo.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • b bostjang

    Spodbuda za uporabo javnega prevoza bi bil tudi dostop do Interneta med vožnjo. Žal v tem desetletju nimamo z mobilnim signalom (niti 2G) pokritih niti glavnih koridorjev. Iz osebnih izkušenj lahko povem, da je na primorski progi kar precej sivih lis. Če za operaterje to ni rentabilno, bi bilo mogoče smiselno, da država subvencionira postavitev dodatnih baznih postaj.

  • T TilenD

    Na Dunaju je letna karta za JPP 365€ za odrasle - to je 1 € na dan. Na ta način bi zagotovo več Ljubljančanov začelo poleg kolesa uporabljati tudi trole.

    V drugem koraku pa treba začeti reševati povezljivost okoliških mest ljubljanske kotline - Vrhnika, Grosuplje, Domžale, Kranj bi morale imeti zagotovoljene redne in točne železniške linije. Dokler bo avto cenejši in hitrejši od javnega prevoza potem bo težko spreminjati miselnost ljudi.

    • Ikona uporabnika Predator Predator

      Na Dunaju je karta preračunano 1€ pri nas malo več, a je velika razlika Dunaj in LJ, pri nas imamo samo avtobusni promet, na Dunaju pa so še primestni vlaki in tramvaji....obseg letne karte Dunaja torej obsega večkratnik izbire prevoza LJ.

    • b bostjang

      Iz vseh naštetih krajev je že direktna povezava. V primeru Vrhnike je na voljo zgolj avtobus, je pa zato več kot 30 avtobusov dnevno brez vmesnih postankov. Pri slednjih je bolj problem to, da morajo stati v istih kolonah kot avtomobili z le enim potnikom. Mogoče bi zato ob konicah morali uvesti vinjeto za vožnjo po središču Ljubljane za nerezidente, ki so sami v vozilu. Sicer pa je čas potovanja v vseh teh primerih manj kot pol ure, kar, če upoštevamo iskanje parkirnega prostora, niti ni tako slabo.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Če bi država mislila resno z zniževanjem CO2, bi VES javni PP v Sloveniji moral biti vedno brezplačen za vse. Le tako bi zmanjšali rabo osebnih avtomobilov in učinkovito zniževali rast CO2 s strani prometa.

    S tem bi obenem lahko znatno zmanjšali tudi plačevanje potnih stroškov delavcem, ki jih morajo plačevati delodajalci, kar bi obenem zelo zmanjšalo tudi birokracijo. Državi bi bilo v interesu povečevati obseg JPP in s tem zmanjševati plačevanje potnih stroškov tistim, ki se morajo voziti na delo z osebnim avtomobilom, ker nimajo javnega potniškega prevoza.

  • b bostjang

    Želja je sicer lepa, vendar je premalo konkretnih predlogov. Predlog je tudi preširok: 1. izboljšava javnega prevoza, 2. decentralizacija, 3. delo od doma.

     

    Slovenske železnice imajo že dolgo pavšalno vozovnico, ki velja po celi Sloveniji. Žal isto ni predvideno za IJPP (UL 109/2021), kar bi bilo lepo. Ampak to bi le redko kdo, ki se vozi v LJ izkoristil, saj se ta izplača pri razdalji nad 120 km. Za tistega, ki se vozi v LJ je že IJPP v redu. Izboljšava, ki jo vidim je, da bi veljala tudi za mestni promet.

    potniski.sz.si/abonentske-vozovnice/

     

    Sicer pa se je v zadnjih nekaj letih precej izboljšalo. Poleg IJPP, cenejše abonentske vozovnice za vlak, direktne avtobusne linije (npr. Koper-Ljubljana brez postanka), vikend popusti (75),...

     

    Žal je za veliko kriva človeška miselnost. Nekateri bi se vozili z avtom, čeprav bi (ali pa v določenih primerih je) javni prevoz hitrejši in cenejši. Zadnje mesece k temu pripomore še pogoj PCT.

     

    .