Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

HRUP- SPREMEMBA 8. ČLENA ZJRM-1

12397 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da spremeni 1. odstavek 8. Člena Zakona o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) in sicer tako, da v tekst vstavi moj predlog dodatnega teksta, ki sem ga poudaril z odebeljenimi črkami.

PREDLOG SPREMEMBE 1. Odstavka 8. Člena (ZJRM-1)

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro, ter ob nedeljah in praznikih, moti mir ali počitek ljudi s hrupom, kot so uporaba strojev in naprav ali izvajanje drugih hrupnih domačih opravil, dolgotrajni lajež psa ipd. ter ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 100€ do 200€.

Obrazložitev:

Do 31. 12. 2005 je bilo podobno določilo že dolga leta v veljavi v Zakonu o prekrških zoper javni red in mir v povezavi z Uredbo o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, št. 45/95, 66/96, 59/02 - ZJZ in 41/04). Torej je bil nedovoljen ali prekomeren hrup tudi v nedeljah in praznikih prekršek, ki ga je nadzirala in sankcionirala policija.

Od 1. 1. 2006 pa Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem okolju ne velja več. Dne 23. 11. 2005 je bila namreč v Uradnem listu RS, številka 105/05, objavljena Uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, ki je pričela veljati 1. januarja 2006. Z uveljavitvijo tega predpisa je prenehala veljavnost Uredbe o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, številka 45/95, 66/96, 59/02 - ZJZ in 41/04 - ZVO-1) in Uredbe o hrupu zaradi cestnega in železniškega prometa (Uradni list RS, številka 45/95 in 41/04 - ZVO-1). S tem so prenehali tudi ukrepi in naloge policije, povezani s tema uredbama.

Obstoječe stanje predstavlja sedaj nekakšno pravno anarhijo, saj sta v primeru, da to zakonsko pomanjklivost nadomešča morebiten pozamezen občinski odlok ( odvisno od občine), za kršitve pristojna prekrškovna organa tržna inšpekcija in inšpekcija za varstvo okolja. Ta dva organa pa sta kadrovsko preveč podhranjena, da bi lahko uspešno izvajala tudi te odloke, tam kjer so seveda sploh sprejeti.

Kaj je predlagatelja spremembe tega člena leta 2005 vodilo v spremembo lahko samo ugibamo. Dejstvo pa je, da je sedaj problematika glede hrupa dosti večja. Posledice so vidne na vsakem vogalu. V nedeljah in praznikih, ko večina ljudi počiva ali praznuje se zmeraj najde nekdo, ki sicer v dovoljenem času ( od 6h – 22h ) bodisi kosi travo, popravlja napušč, žaga drva in podobno. S tem se namen prostih dni za počitek popolnoma izniči.

Posledice veljavnega zakona pa niso samo v hrupu temveč tudi v sociali in gospodarstvu, saj zakon posredno podpira prekomerno izkoriščanje predvsem tujih gradbenih delavcev, ki morajo delati sedaj pogosto tudi v nedeljah in praznikih, ter dodatno »sivo« ekonomijo in delo na črno. Na primer, obrtnik tesar ali krovec opravlja delo čez teden na uradnem gradbišču, v sobotah, nedeljah ali praznikih pa na črno v soseščini.

Menim, da je moj predlog zrel za obravnavo.

Lep pozdrav vladi in bodočim komentatorjem mojega predloga!

9 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A ALEŠ 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


31. 8. 2011

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Povzročanje hrupa oziroma hrup, ki izhaja iz dejavnosti je v izvirni pristojnosti okoljske inšpekcije, saj tudi sicer celotno področje varovanja okolja izvirno spada v pristojnost ministrstva za okolje. Navedeno problematiko sistemsko ureja Zakon o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 ZVO-1-UPB1, 49/06-ZMetD, 66/06-odločba US, 112/06-odločba US, 33/07-ZPNačrt, 57/08-ZFO-1A, 70/08 in 108/09, v nadaljevanju:ZVO-1). ZVO-1 predvideva tudi podzakonski akt, ki problematiko varstva pred hrupom podrobneje ureja. Zakon o varstvu javnega reda in miru (Uradni list RS, št. 70/06, v nadaljevanju:ZJRM-1) ureja varstvo javnega reda in miru. V njem je zgolj določba o nedovoljenem načinu povzročanja hrupa v nočnem času, ko ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege

Ocenjujemo, da je navedena problematika ustrezno urejena in ni potrebe po spreminjanju prvega odstavka 8. člena ZJRM-1. Strinjamo se, da je uporaba strojev in naprav ter izvajanje hrupnih domačih opravil ob nedeljah in praznikih lahko moteč dejavnik, vendar bi sankcioniranje takega ravnanja privedlo do neželenih učinkov. Nikakor ni mogoče prepovedati kmetovalcem, da bi poleti, ko je lepo vreme, sušili seno ali ga spravljali v senike in pri tem uporabljali različne stroje in naprave, ki jih pri teh opravilih potrebujejo (npr. kosilnice ali traktorje za košnjo trave, obračalnike, puhalnike za spravilo sena na kozolce ipd.), ter opravljali druga kmetijska opravila.

Podobne učinke bi dosegli tudi s sankcioniranjem dolgotrajnega laježa psov. V ZJRM-1 je le ena določba, ki se nanaša na kršitve z uporabo živali. Tako je v 19. členu določeno, da stori prekršek posameznik, ki s ščuvanjem ali razkazovanjem živali povzroči občutek strahu ali ogroženosti. Iz dikcije je jasno razvidno, da gre za dejanje posameznika, ki žival uporabi za zastraševanje, motenje ipd., ne gre pa za inkriminiranje obnašanja živali. Razloge za dolgotrajno lajanje psov je med drugim možno iskati v morebitni bolezni živali, slabem počutju, strahu, reagiranju na vsiljivca ipd. in jih kot take ni možno obravnavati kot kršitve posameznika v okviru javnega reda in miru. Dolgotrajni lajež psa lahko tudi pomeni, da pes na tak način opozarja na morebitno zanemarjanje ali slabo ravnanje z njim, kar lahko predstavlja prekršek zato praviloma policija preverja vse tovrstne prijave. To področje je urejeno s posebnim zakonom, in sicer z Zakonom o zaščiti živali (Uradni list RS, št. 43/07-ZZZiv-UPB2, v nadaljevanju:ZZZiv), ki ureja tudi obveznosti lastnika oziroma skrbnika živali.

Glede na zgoraj navedene ugotovitve menimo, da teh ravnanj živali ni mogoče urejati z Zakonom o varstvu javnega reda in miru, ampak z zakonom, ki že vsebuje določbe o ravnanju lastnika oziroma skrbnika živali.

Predlog, da bi bilo sankcionirano tudi izvajanje drugih hrupnih domačih opravil, je preveč splošen in nedoločen in bi kot tak predstavljal prevelike možnosti zlorab oziroma posegov v zasebnost posameznikov. Ne gre spregledati dejstva, da smo ljudje različni in imamo različno visok tolerančni prag do nekih motečih dejavnikov. Tako nekatere posameznike moti že, če sliši v stanovanjskem bloku soseda, ki hodi v stanovanju, drugega moti, ker se sliši, ko sosed toči vodo, nekoga moti hrup sosedovega pralnega stroja, medtem ko pa so nekateri tolerantni tudi do dejanskega hrupa, ki ga povzročajo različne akustične naprave, ki jih posamezniki uporabljajo.

Zaradi navedenih argumentov ne podpiramo predloga, da bi bil kot prekršek opredeljen tudi "hrup ob uporabi strojev in naprav ali izvajanje drugih hrupnih domačih opravil in lajež psa ob nedeljah in praznikih, ko ne gre za nujne interventno vzdrževalne ukrepe".

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 10. 1. 2011 | 12:17:39

HRUP- SPREMEMBA 8. ČLENA ZJRM-1

Predlagam vladi, da spremeni 1. odstavek 8. Člena Zakona o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) in sicer tako, da v tekst vstavi moj predlog dodatnega teksta, ki sem ga poudaril z odebeljenimi črkami.

PREDLOG SPREMEMBE 1. Odstavka 8. Člena (ZJRM-1)

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro, ter ob nedeljah in praznikih, moti mir ali počitek ljudi s hrupom, kot so uporaba strojev in naprav ali izvajanje drugih hrupnih domačih opravil, dolgotrajni lajež psa ipd. ter ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 100€ do 200€.

Obrazložitev:

Do 31. 12. 2005 je bilo podobno določilo že dolga leta v veljavi v Zakonu o prekrških zoper javni red in mir v povezavi z Uredbo o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, št. 45/95, 66/96, 59/02 - ZJZ in 41/04). Torej je bil nedovoljen ali prekomeren hrup tudi v nedeljah in praznikih prekršek, ki ga je nadzirala in sankcionirala policija.

Od 1. 1. 2006 pa Uredba o hrupu v naravnem in življenjskem okolju ne velja več. Dne 23. 11. 2005 je bila namreč v Uradnem listu RS, številka 105/05, objavljena Uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, ki je pričela veljati 1. januarja 2006. Z uveljavitvijo tega predpisa je prenehala veljavnost Uredbe o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, številka 45/95, 66/96, 59/02 - ZJZ in 41/04 - ZVO-1) in Uredbe o hrupu zaradi cestnega in železniškega prometa (Uradni list RS, številka 45/95 in 41/04 - ZVO-1). S tem so prenehali tudi ukrepi in naloge policije, povezani s tema uredbama.

Obstoječe stanje predstavlja sedaj nekakšno pravno anarhijo, saj sta v primeru, da to zakonsko pomanjklivost nadomešča morebiten pozamezen občinski odlok ( odvisno od občine), za kršitve pristojna prekrškovna organa tržna inšpekcija in inšpekcija za varstvo okolja. Ta dva organa pa sta kadrovsko preveč podhranjena, da bi lahko uspešno izvajala tudi te odloke, tam kjer so seveda sploh sprejeti.

Kaj je predlagatelja spremembe tega člena leta 2005 vodilo v spremembo lahko samo ugibamo. Dejstvo pa je, da je sedaj problematika glede hrupa dosti večja. Posledice so vidne na vsakem vogalu. V nedeljah in praznikih, ko večina ljudi počiva ali praznuje se zmeraj najde nekdo, ki sicer v dovoljenem času ( od 6h – 22h ) bodisi kosi travo, popravlja napušč, žaga drva in podobno. S tem se namen prostih dni za počitek popolnoma izniči.

Posledice veljavnega zakona pa niso samo v hrupu temveč tudi v sociali in gospodarstvu, saj zakon posredno podpira prekomerno izkoriščanje predvsem tujih gradbenih delavcev, ki morajo delati sedaj pogosto tudi v nedeljah in praznikih, ter dodatno »sivo« ekonomijo in delo na črno. Na primer, obrtnik tesar ali krovec opravlja delo čez teden na uradnem gradbišču, v sobotah, nedeljah ali praznikih pa na črno v soseščini.

Menim, da je moj predlog zrel za obravnavo.

Lep pozdrav vladi in bodočim komentatorjem mojega predloga!

Komentarji