Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprejemanje kovancev manjših nominacij

740 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Ponovno podajam že oddan predlog, ki je prejel 27 glasov za in nobenega proti, pa takrat ni bil posredovan v obravnavo, ker je bila takrat določena kvota 30 glasov.:

V Ljubljani je velik del parkirnih avtomatov prirejen samo za plačilo s kovanci, pri čemer ne sprejemajo kovancev manjših nominacij. Tudi novi avtomati manjših nominacij ne bodo prejemali. Predlagam, da vlada poskrbi, da bodo vsaj avtomati v občinski lasti sprejemali zakonito plačilno sredstvo - kovance manjših vrednosti. Alternativno temu predlogu sem že v preteklosti poslal predlog, da se kovancev vrednosti 1 in 2 centa ne daje v obtok, končne zneske gotovinskih plačil pa zaokroži na 5 centov, kar so vladni predstavniki že zavrnili z zlaganimi argumenti, da to ni mogoče, čeprav so nekaj takega že storili na FInskem, v Belgiji, Irski, delno v Italiji in na Nizozemskem.

42 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 58 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 9. 2021

Odziv Ministrstva za finance

Uredba Sveta (ES) št. 974/98 z dne 3. maja 1998 o uvedbi eura, ki so jo sprejele države članice EU določa, da so edino bankovci in kovanci evra zakonito plačilno sredstvo v državah članicah, ki so prevzele evro za svojo valuto. Poleg tega je v Uredbi Sveta (EU) št. 729/2014 z dne 24. junija 2014 o apoenih in tehničnih specifikacijah eurokovancev, namenjenih obtoku, določeno, da evrokovanci zajemajo osem apoenov v razponu od 1 centa do 2 evrov. To pomeni, da se v gotovinskem poslovanju uporablja vseh osem apoenov kovancev, zato bi za ukinitev določenih apoenov bilo potrebno spremeniti veljavne predpise EU.

Ne glede na to so se nekatere države članice samostojno odločile za ukrepe, ki spreminjajo uporabo kovancev za 1 in 2 centa pri gotovinskih plačilih na njenem ozemlju kar pa je v nasprotju z evropskimi pravili. Zato sta že leta 2012 Evropski parlament in Svet od pristojnih institucij zahtevala, da preučijo uporabo različnih apoenov evrokovancev in evrobankovcev na podlagi meril stroškov in podpore javnosti. Glavni elementi te razprave so bili visoki stroški proizvodnje in obdelave evrokovancev za 1 in 2 centa glede na njuno nominalno vrednost, znatno zmanjšanje količine (velika izguba) teh kovancev v obtoku in majhna kupna moč teh dveh majhnih apoenov. Razprava pa se je osredotočala tudi na vprašanje inflacije oziroma zaznane inflacije, in sicer zaradi zaskrbljenosti v širši javnosti, da bi morebitni ukinitvi izdaje kovancev ter njunemu umiku iz obtoka lahko sledilo zvišanje maloprodajnih cen. Takratna razprava se ni prevesila v korist umiku omenjenih dveh kovancev. V zadnjem obdobju se je razprava o tem ponovno odprla, saj je tudi kot posledica pandemije COVID-19 zaznati določene spremembe pri načinih plačevanja in sicer v smeri negotovinskega plačevanja.

Glede na to, da gre za področje, ki zahteva preučitev različnih vidikov, Evropska komisija pripravlja poglobljeno analizo prednosti in slabosti ter možnih učinkov takega ukrepa. V začetku leta 2021 je potekala javna razprava o morebitni ukinitvi kovancev za 1 in 2 centa in zaokroževanju gotovinskih plačil na 5 centov, v okviru katere so bili vsi državljani EU povabljeni, da podajo svoje mnenje. Ko bo Evropska komisija zaključila s pripravo analize, bo tudi znano ali bo v zvezi s tem podala zakonodajni predlog oziroma bo znana njegova vsebina. V primeru sprejema zakonodajnega predloga na ravni EU, bo Slovenija temu ustrezno prilagodila tudi svojo zakonodajo.

Komentarji