28. 2. 2011
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
VELJAVNA PRAVNA UREDITEV V SLOVENIJI: Skladno z Zakonom o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih (Uradni list RS, št. 35/2008) je pirotehnične izdelke, katerih glavni učinek je pok, v Republiki Sloveniji dovoljeno prodajati le v času od 19. do 31. decembra, uporabljati pa od 26. decembra do 2. januarja. Sem sodijo predvsem nenevarne pirotehnične igrače, ki predstavljajo zelo majhno nevarnost, povzročajo zanemarljivo raven hrupa in so namenjeni tako uporabi v strnjenih naseljih kakor tudi v zaprtih zgradbah in drugih zaprtih prostorih. Ostali pirotehnični izdelki se lahko uporabljajo in prodajajo skozi celo leto. Prodaja in uporaba ognjemetnih izdelkov iz kategorije 2 in 3, katerih glavnih učinek je pok (petard) je v Republiki Sloveniji strogo prepovedana. V primeru, da posameznik uporabi petardo ali drug pokajoči izdelek iz teh dveh kategorij oziroma le tega poseduje, je za tako nespoštovanje zakona predpisana globa v višini od 400 do 1.200 EUR. Podobno ureditev, kot jo ima Slovenija, torej prepoved uporabe pirotehničnih izdelkov kategorije 2 in 3, katerih glavni učinek je pok, imajo tudi v nekaterih drugih Evropskih državah, in sicer na Danskem, Madžarskem, Irskem, Nizozemskem, Norveškem, Švedskem, v Romuniji in v Litvi je prepovedana uporaba petard kategorije 2. Na Finskem in Švedskem pa je prepovedana uporaba petard kategorije 3. V vseh ostalih državah članicah je uporaba petard in ostalih pirotehničnih izdelkov dovoljena. RAZLOGI ZA NEPRIMERNOST NADALJNJE OBRAVNAVE: Bistven razlog, ki govori proti popolni prepovedi prodaje in uporabe pirotehničnih izdelkov, je odprtost naših meja, ki se je z vstopom v Evropsko unijo še povečala. Nobena sosednja država take prepovedi ne pozna, niti je ne pozna nobena druga država članica Evropske unije, pač pa so nekatere celo same proizvajalke pirotehničnih izdelkov in imajo dovoljeno prodajo in uporabo pirotehničnih izdelkov z močnejšimi polnitvami kot v Republiki Sloveniji. S popolno prepovedjo prodaje in uporabe pirotehničnih izdelkov po našem mnenju ne bi rešili težav, saj bi državljani pirotehnične izdelke kupovali v tujini. Hkrati pa Evropska Direktiva o dajanju pirotehničnih izdelkov v promet uvaja obvezno označitev pirotehničnih izdelkov z oznako CE, kar pomeni, da Evropa gradi svojo politiko na kakovosti izdelkov in ne na prepovedi prodaje in uporabe pirotehničnih izdelkov. Vaš predlog o popolni prepovedi uporabe pirotehničnih izdelkov smo skrbno proučili vendar smo mnenja, da že sam Zakon o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih v zadostni meri omejuje uporabo predvsem motečih pirotehničnih izdelkov, ki imajo glavni učinek pok. Poleg tega pa prost pretok blaga sestavlja skupaj s prostim pretokom storitev, kapitala in oseb štiri temeljne svoboščine, na podlagi katerih deluje notranji trg Evropske unije in temelji na načelu, da nobena država članica EU ne sme postavljati ovir za nek proizvod, ki je legalno na trgu katere koli druge države članice. Torej bi bila prodaja pirotehničnih izdelkov dovoljena, njihova uporaba pa ne, zaradi česar predlog o prepovedi uporabi ne bi bil smiseln.