Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Višje cestnine za tranzitni promet

641 OGLEDOV 68 KOMENTARJEV

Predlagam da se za ves tranzitni promet cestine povišajo za 10x. Ni nobene logike da nam tujci uničujejo ceste in smetijo državo. Naj to lepo plačajo, ali pa gredo okoli.

31 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Erazem Lipovina 136 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 11. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi s podanim predlogom, da bi bila cestnina za tranzitni promet desetkrat dražja od običajne višine cestnine je potrebno poudariti, da za določitev višine cestnine obstaja poseben mehanizem oziroma metodologija, ki natančno opredeljuje način ter višino cestnine, ki se lahko zaračunava uporabnikom določenega cestninskega omrežja. Določitev višine cestnine mora biti pregledna ter se pod enakimi pogoji uporabljati za vse uporabnike določenega cestninskega omrežja. Kakršnakoli diskriminacija uporabnikov cestninskega omrežja seveda ni dovoljena, kar se striktno preverja tudi s strani pristojnih služb Evropske komisije.

Glede na predhodno navedeno se podani predlog ocenjuje kot neustrezen.

Komentarji




  • P Pametna

    Predvidevam, da je tu zajet predvsem potniški promet. Neskončne kolone proti Avstriji in onemogočen prevoz prebivalcev. Na eni strani se razmišlja, da bi nam zaradi emisij prepovedali pot na delo, po drugi strani pa mirno gledamo mase vozil, ki se v času poletnih in Božičnih praznikov valijo preko naše države. Naj ekologi izračunajo in primerjajo, koliko je emisij od nas, ki plačujemo davke tej državi in koliko je tujcev, ki pri nas pustijo umazanijo in izpušne pline..

  • h hhelena

    V nekaterih sosednjih državah so rešili problem tako, da blago večinoma prevažajo po železnicah. Kaj praviš, zakaj pri nas tega ni?

    • M Murska Sobota

      Helena......v katerih drzavah......? Se v Nemciji imajo odlicne zelezniske povezave med najvecjimi mesti pa gre zelo malo tovora na zeleznice, ker je predrago in dolgo traja........ Pa kaj mislis, da so ti prekladi brezplacni na kamion pol na vlak, pa spet preklad na kamion pa pol razklad v firmi........ PA SE ROBO VELIKOKRAT PISKODUJEJO PRI PREKLADIH....... Pol so tu razni organizatorji teh prekladov, ki tudi zelijo lepo pokasirat......... Saj to ni tako, da robo pripeljes do zeleznice in pol sama roba ve kam pa kako.....

    • Ikona uporabnika Erazem Lipovina Erazem Lipovina

      ker imamo preslabe železnice

  • M Murska Sobota

    Erazen Lipovina, daj se predlogb da se tistim, ki se pisejo na IČ na koncu, da se jim 5x podrazi cestnina

    V EU mora za vse veljati enaka cestnina za vse neglede na drzavljanstvo, vero ali pa barvo koze............

    Drazja cestnina pri nas pomeni vse drazje tudi v trgovini..... In koncni kupec vse to placa......... Pa kruh se ne pelje samo iz pekarne v trgovino, da bi cestnino placali samo 1x, ampak se tudi psenica pelje v mlin in placa cestnina, moka se iz mlina pelje v pekarno in tako dalje......pa tudi psenica na njivi ne zraste sama od sebe ampak je tudi potreben kaksen prevoz........ Tudi umetnih gnojil in skropiv ce hoces.........IN TO NA KONCU NANESE, DA JE KRUH DRAZJI....... Samo v Nemciji je v trgovinah v povprecju okrog 20% vse ceneje in tudi k temu pripomorejo nizje cestnine

  • M Murska Sobota

    Zakaj ne objavi komentarjev.....?

  • M Murska Sobota

    SLOVENIJA..........R4 - tretji cestninski razred

    Motorna vozila z več kakor tremi osmi, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, in skupine vozil z več kakor tremi osmi, katerih največja dovoljena masa vlečnega vozila presega 3.500 kg

     

    Cena/km v EUR brez DDV: 0,428356

    Nemcija cena / km 0,187

    Italija cena/km 0,163

    • M Murska Sobota

      Ali mi bo kdo dal izracun koliko cestnine letno placajo vsa tovorna vozila.... Ni potrebno dati se izracunov, kjer se na dolocenih odsekih se placa 0.15 eur/km za drugi tir in razni cestninski centi...........

      Po mojem izracunu okrog pol milijarde Eur........ Ce je cena celotnega avtocestnega kraka pri nas 3 milijarde pa v tej ceni so odkupi zemljisc do raznih svetovalnih in drugih pogodb pridemo do zakljucka, da tovornjaki placajo toliko cestnine, da bi vsakih 6 let lahko naredili povsem novo avtocesto in ne samo vzdrzevali

    • h hhelena

      Nemci in Italijani si to lahko privoščijo, saj imajo dobre železnice. Ko bodo naše take kot njihove, pa lahko mirno prepovemo tranzitni prevoz blaga po cestah.

      • M Murska Sobota

        Helena......takih zastojev kamionov kot jih imajo v Nemciji ali Italiji nimajo nikjer drugje pa se veliko 3 pasovnih avtocest imajo.....

        Se vidi, da komentiras na pamet........

  • 5 5r

    V tem primeru bi se verjetno cestnina podražila tudi za vas, saj bi ostali edini uporabniki avtocest z izjemo zelo redkega transporta na manjših odsekih. (tuneli, viadukti ...)

    • M Murska Sobota

      5r.........to jih ne zanima, glavno da se nabija

  • s soncce

    Nekaj je potrebno ukrepati. Tovornjaki so nam dobesedno ugrabili in ceste in parkirišča. Včasih smo se prav radi ustavili na počivališčih ob naši AC, danes je pa to misija nemogoče in zelo neokusno. Nisem strokovnjak, ampak nekaj se mora narediti in rešiti situacijo, ki je nastala. Mogoče posebno parkirišče in postojanke za tovorna vozila in posebej za osebni transport.

    • O Ostrovrhar

      Rešitev je enostavna: Več postajališč. V Franciji imajo postajališče na vsakih nekaj kilometrov. Na nekaterih so poleg črpalke tudi trgovine, kopalnice in celo moteli. In vsa so polna tovornjakov in avtomobilov. Neko korist že imajo od njih.

  • p pubec

    Razen posrednega namiga o tem, da se razmisli o boljšem obvladovanju tranzitnega prometa (alternativa tovornjakom in omejevanje obsega z ustrezno cenovno politiko), v tem predlogu ni nobene logike.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Problem ni samo višina cestnina za tovorna vozila, bolje bi bilo speljati železniški dvojni tir pod zemljo od Madžarske meje, mimo LJ do KP in nadaljevati proti Benetkam in Milano - Torino, DARS ne bo za to ampak morda nekega dne pa.....

  • E E.V.

    Ne vem kakšno je razmerje, ampak plačilo cestnine bi moralo biti sorazmerno s poškodovanjem ceste in oviranjem prometa. Očitno se še vedno izplača voziti s tovornjaki - tovor sodi na vlak, ne pa na cesto.

     

    Mislim, da bi morali iz tega naslova financirati razširitev železniške infrastrukture, da bi bila ta bolj primerna za tranzitni promet.

    • M Murska Sobota

      Jaz pa mislim, da ljudje ne sodite vsak v svoj avto ampak na vlak.......da ne omenjam sploh onesnazevanja, ki se ga greste vsak s svojim avtom.......

      Imate pa res oprane glave s tem tovor na vlake..... Prvo kdo bo financiral naklade na 400m vlakovne komozicije....... Kje bi parkiral te vlakovne kompozicije........?

      • E E.V.

        Dragi ljubitelj kamionov - več ločil ne pomeni boljšega argumenta, pač pa nasprotno.

        No, pa da vas ne bom odpisal na račun nepismenosti in neolikanosti, čeprav bi vas lahko, vam vseeno podam repliko: Glede onesnaževanja se strinjam - dnevni tranzit je slab koncept, potrebna je strateška rešitev. Problem je, kakopak, v tem, da imamo centralizirano državo (v Ljbljani). Dodatno nam dela problem slaba potniška infrastruktura (avtobusi in vlaki so dragi, vozni red je slab, po vrhu pa ga še slabo izvajajo). Za modernega človeka je socialistična infrastruktura potniškega prometa pač nezadostna. Strinjam se pa tudi, da je velik problem predvsem s prometom v osrčju mest. Tako da ja - nekaj že imate prav, ampak to je šele drugi korak in bistveno težji, kot pa rešitev tovornega prometa.

        Kot drugo - kar se tranzitnega prometa tiče med vlakom in kamionom sploh ni primerjave. Kamion naj se pripelje do meje, tam se tovor naloži na vlak, potem pa naj se kamion odpelje od koder je prišel (alternativno seveda lahko prevzame tudi drug tovor in ga pelje v drugo smer). En vlak lahko pelje tovor mnogih tovornjakov. Seveda pa, kot sem rekel, železniška infrastruktura ni zastonj. Ta naj se delno financira iz višje cestnine za kamione - ta naj se počasi dviguje, dokler ni bolj atraktivna in možna rešitev tovorjenje preklo vlaka. Take rešitve niso narejene čez noč, so pa definitivno hitrejše, kot decentralizaciija države.

        • M Murska Sobota

          E. V........to kar ti pises niso realni argumenti ampak nabijanje.......... Zate so potniki problemb ko se vsak lahko postavi na peron pred vrata in vsak samo vstopi na vlak....... Kaj tovor ima noge.......? A sploh ves koliko stane nakladanje skladiscenje, pretovarjenje tovora..............? Pa se vsaka poskodba tovora se drago placa.....

          Pa ti sploh ves, kje je Hodos (zelezniski prehod) in kje je Dolga vas ali Pince (avtocestni prehod).....................

          Mi izracunas koliko bi manj cestnine pobrali in koliko se ti bi vinjeta podrazila........?

          • E E.V.

            Očitno je vse, kar presega vaše kognitivno dojemanje nabijanje. Bom dodal še malo pikic za podprtje komentarja........................

            • M Murska Sobota

              E.V......jaz vem marsikaj o transportu in tudi o cenah, ce hoces........

              A mi bos povedal, koliko je maximum da dnevno nalozijo vlakovnih kompozicij v Luki Koper.............?

              Zakaj mora dnevno se po 1000 kamionov v Luko Koper, ker ni izvedljivo da bi nalozili na vlake...........a ti mislis, da vlak parkiras na parkirisce ali rampo in ga nalozis kot kamion............

              • E E.V.

                Verjamem, da veste, kakšna je trenutna situacija.

                Pravim vam, da je potrebno te kapacitete razširiti. Jasno je, da ne bomo nikoli popolnoma izničili tranzitnega prometa, lahko pa ga konkretno zmanjšamo.

                • M Murska Sobota

                  E.V. Luko Koper bi radi sirili, pa ne dobijo dovoljenj. Pa to ne pomol ampak v notranjosti..........

                  Pa ni samo kontejnerski terminal..... Pa tudi tu se velike tezave........ Ce imas 3000 kontejnerjev na dan jih imas za pol srednje in vzhodne evrope....... Ne mores kontejnerjev za Budimpesto, Dunaj, Munchen, Beograd......naloziti na en vlak tore, mores kontajner vsaj 2x preloziti preden ga das na vlak za Budimpesto......... A mislis, da v Kopru caka 25 vlakov, ce nimajo kje parkirati, saj tam so tudi vlaki, ki pripeljejo konternerje............ A MISLIS DA BO AVSTRISKI VLAK SEL ZA BUDIMPESTO..... A mislis da bo strojevodja rekel ne nebom sel domov ampak za Budimpesto...... Ce pa nasi vlaki vozijo do meje pa mora spet tam cakati drugi in mislis da tam caka nek drugi, ki se kar tako vzame iz zraka......... Marsikateri vlak za Salzburg caka tudi po 5 ur, da dobi prosto progo in dovoljenje......... A mislis, da je strojevodja vesel...... Drugic bo rekel ne bom sel..........

                  Pol so tu firme in nujno rabijo robo in ne morejo cakati 5 - 10 dni, da pride roba z vlakom......... Jim drugega ne preostane kot, da posljejo kamion.........

              • p pubec

                In kje parkira teh 1000 kamionov?

                 

                Glede na to, da marsikaj veste o transportu, se verjetno zavedate, da težava ni v natovarjanju vlakovnih kompozicij (1000 vagonov naložiš bistveo hitreje kot 1000 tovornjakov) ampak v propustnosti prog.

                • M Murska Sobota

                  Pubec....poglej sirso satelitsko sliko Luke Koper in bos videl kje....... Pa nimajo vsi termina zjutraj ob 6 uri ampak skozi cel dan

                  • p pubec

                    Torej bi iz kopra vozila 1 kompozicija vlaka na dan?

                    Tvoj argument ne vzdrži.

                    • M Murska Sobota

                      Iz Kopra vozi toliko kompozicij koliko so jih sposobni naloziti...........

                      Pa vlakovna kompozicija v Kopru ne pade iz zraka ampak mora tja nekaj pripeljati. Ce nima kaj pripeljati je ne bo v Kopru

                • E E.V.

                  Se strinjam.

              • V VolkD

                Resnica je taka, da je lažje in posledično hitrejše pretovarjanje kontejnerjev z vlaka kot pa kamiona. Tudi vzporednih stroškov (oskrba šoferjev in nočitve ob čakanju govorijo v prid prometu z vlakom) je manj.

                Ozko grlo pri pretovarjanju pa ni Luka Koper, ampak kapaciteta železniške infrastrukture. To je velik problem in očitno se na njem tudi dela. Po mojem mnenju prepočasi.

          • p pubec

            V kolikor na avtocesti ne bi bilo težkih tvornjakov, bi se vinjeta pocenila, ker bi se pocenilo vzdrževanje avtocest.

            • M Murska Sobota

              Pubec..........Katero vzdrzevanje........? Kaj bi bilo ceneje.....?

              • p pubec

                Predvidevam. da bi se, glede na manjše osne obremenitve, interval vzdrževalni del precej raztegnil, kar bi pomenilo pocenitev vzdrževalnih del na določeno obdobje.

        • V VolkD

          Do neke mere imaš prav, a bo treba najprej železniško infrastrukturo porihtat do te mere, da bo ideja sprejemljiva.

          • M Murska Sobota

            Volk......ti zelezniska infrastruktura nic ne pomaga, ker je to tako kot recimo nase Pomurske mlekarne.......... Svoje izdelke morajo dostaviti v recimo 2000 trgovin po Sloveniji......... Enako morajo iz Luke Koper dostaviti kontajnere na 1000 in vec lokacij........ In kako bos z vlakom dostavil na 1000 lokacij vsaki dan...........?

            • V VolkD

              Aja,... imaš prav. Jaz sem včeraj naročil pri kitajcu tri šivanke, zdaj imam pa problem, ker kamion s kontejnerjem ne more obrnit na dvorišču.

              • M Murska Sobota

                Volk....te drobnarije, ki jih narocis na Kitajskem pridejo z letalom ponavadi na vecje tovorno letalisce v Ita, Nem, Budimpesta ali Dunaj in se k nam pripelje s tovornim vozilom ali s kombijem.......

                • V VolkD

                  A daj no,... zdaj si pa nenadoma pameten ratal,... par postov višje se pa sprašuješ kako boš kaj kam dostavil,...

                  • M Murska Sobota

                    Volk....... Ja osnov ne locite kako kaj poteka pol pa vse mesate.........

                    Sploh ne veste kako je vse 2 mesece v naprej organizirano in dogovorjeno.....Vi eni pa bi kar naenkrat radi rekli tu pa mora na vlak, pa cerav vlaka ni od nikoder in ne pade iz zraka.............

                    Marsikateri vlak ima za celo leto v naprej rezervirane in zakupljene trase in to casovno natancno........ker se mora marsikaj temu prilagoditi pa ne samo razkladi in nakladi na vlake

  • T Tanaja

    Desetkratnik je pač čisto pretiravanje.

  • r roho

    Vozilo enako uniči cesto, ne glede na to kakšno ima registrsko tablico. Če bi vse EU države urejale cestnine po omenjenem predlogu, se verjetno tudi avtor pobude ne bi strinjal. Cestnina Fernetiči - Ventimiglia (tranzit čez Italijo v Francijo) trenutno stane 70€. Po tem predlogu bi Slovenec plačal 700€ v eno smer.

    • M Murska Sobota

      Za kamion te stane 147 eur cestnine za to relacijo skoraj 700km........ Pri nas pa stane cez 120 eur za slabih 300km........!!! Imamo prakticno najdrazjo cestnino v EU in on bi jo se za 10x podrazil...........

      Pa se vzemima primerjavo..... Za avto stane okrog 60 eur s popusti, ko ne gre za enkratno voznjo za to relacijo........ Za kamione s 5 osmi in vec pa 147 eur............ TO SE LEPO VIDI RAZMERJE MED PLACILOM ZA AVTO IN PLACILOM ZA KAMION

      • p pubec

        Res se lepo vidi razmerje med plačilom. Dobro bi bilo videti še razmerje osnih obremenitev, da bi imeli s čim primerjat.

        • M Murska Sobota

          Pubec.......pogles si stevilo koles, njihovo sirino in bos ugotovil, da na cm celo manj obtezujejo asfaltno podlago........ Tudi s kolesom bolj zarobis kot z avtom, ki ima sirso pnevmatiko

          • z znalček

            Tule si pa v temo brcnil. Kamioni bistveno bolj uničujejo ceste kot osebni avtomobili. Po študiji ameriške zvezne vlade povprečen 18 kolesnik (šleper) 9.600x bolj uniči cesto kot osebni avto, pri čemer so temu pripisali ameriški 2 toni. Če bi hoteli biti v razmerju, glede na to, da lahko pevoziš Slovenijo za 15 evrov, bi morali kamioni plačati 150.000 evrov oziroma malo manj, ker bi plačevali vzdrževanje in ne gradnje. Po ameriških podatkih tovorni promet prispeva 99% k uničenju cest, prispeva pa 35% k vzdrževanju. Največjo škodo naredijo kamioni na lokalnih cestah, ki niso projektirane za težo šleperjev. Posebno velika je škoda ob preobremenjenih tovornjakih. Navajajo da povečanje teže tovornjaka iz 80.000 na 90.000 funtov, pomeni 42% večjo obrabo cest. Ceste, projektirane za 20 let se obrabijo v 7 letih.

             

            Ker je na netu moč najti tudi nasprotne podatke, se je dobre zanesti nase.. Recimo primerjati v Ljubljani pas za avtobuse s pasom za ostala vozila. Pas za avtobuse je veliko prej uničen, posebno na postajah, ki jih zdaj delajo betonske.

            • M Murska Sobota

              Bom odgovoril od zadaj........ Ja na avtobusni postaji se cestna povrsina najbolj unici zato ker tu avtobusi zavirajo in je takrat dalec najvecja sila na cestno podlago in se zato naredijo kolovoznice...... Enako je s kamioni....... Kamion ceste ne unici z normalno voznjo ampak z zaviranji...... Vec kot kamioni zavirajo bolj unicujejo cestno podlago....... In mi smo svetovni prvaki v tem da kamionom ne dovoljujemo tempo voznje ampak neprestano gas-premza voznjo in zato se tudi cestna podlaga veliko bolj unici......

              Kamioni placajo toliko cestnine, da bi lahko v 6 letih naredili povsem nov avtocestni kriz in ne samo vzdrzevali

            • M Murska Sobota

              Znalcek.......kamioni oziroma tovorni promet placa priblizno pol milijarde cestnin na leto pri nas....... Ce je avtocestni kriz vreden 3 milijarde ga izplacajo v 6 letih.......IN TI MODRUJES O VZDRZEVANJU......... Vsakih 6 let bi lahko zgradili novo avtocesto

  • M Murska Sobota

    Dvignil bi cestnino na 4 eur/km......... En tranzit 300km bi cestnina stala 1200 eur..........

    Pa mislis, da bi EU to dovolila...........?

    NA KONCU ZMERAJ CESTNINO PLACA KONCNI KUPEC...........IN NE PREVOZNIK......eni tega ne boste nikoli skapirali se manj pa ocitno razumeli

    • Ikona uporabnika Erazem Lipovina Erazem Lipovina

      končni kupec je izven slovenije, ker gre za TRANZITNI promet

      • M Murska Sobota

        A res........? Ce kupis kaj italjanskega recimo avto Fiat in ti mislis, da se noben del ni pripeljal iz Romunije ali Madzarske v Italijo............

        A mislis, da se za nobene testenine ni v Italijo pripeljala psenica iz Madzarske ali Romunije..........

        Tebi se sploh ne sanja kolikokrat se za en izdelek opravi tranzitnih prevozov, da sploh pride do koncnega izdelka..........

        Se ocitno sploh ne zavedas, da recimo Revoz v NM samo sestavlja avte vsi deli pa se pripeljejo od drugot in da prakticno vecina industrije tako deluje...........

        IN CE MI ZA DRUGE DVIGNEMO CESTNINO BODO ONI ZA NAS IN TI SE ZMERAJ NE RAZUMES, DA ZMERAJ VSE PLACA KONCNI KUPEC.........

        Ce pa kamion ne gre skozi naso drzavo, pa ne dobimo 120 eur cestnine v eno smer in se 120 eur za povratek, da tega denarja nebi bilo v nasi drzavi........... Od 240 eur cestnine gre 22% v drzavno blagajno..... Pol se v drzavno blagajno gredo razne trosarine in davki od natankane nafte....... In ce tanka 1000litrov je to 600 eur v naso blagajno................ IN KOLKO CASA RABIS TI S SVOJIM DELOM, DA PLACAS V NASE BLAGAJNE 500 EUR........Verjetno ne v celem mesecu

        • p pubec

          Od vseh prihodkov tranzitnega prometa ste pozabili odšteti ceno popravila cestišč, ki jih najbolj uničujejo ravno (preveč naloženi) tovornjaki.

          • M Murska Sobota

            Pubec......kamioni oziroma tovorni promet placa priblizno pol milijarde cestnin na leto pri nas....... Ce je avtocestni kriz vreden 3 milijarde ga izplacajo v 6 letih.......IN TI MODRUJES O VZDRZEVANJU......... Vsakih 6 let bi lahko zgradili novo avtocesto....... Raje se vprasaj kje je ta denar

  • O Ostrovrhar

    Predlog je po svoje zanimiv. En tovornjak menda uniči cesto kot 200.000 avtomobilov. V primerjavi z avtomobilisti se torej tovornjaki prevažajo praktično zastonj. Oni uničujejo cesto 200-tisoč-krat bolj kot avtomobilist, plačajo pa relativno znatno manj.

    Mogoče bi bil boljši predlog, da se avtomobilisti vozijo zastonj, saj ceste uničujejo tovornjaki, ne avti. Dodatno bi lahko država poskrbela, da morajo tovornjaki obvezno na vlak, kjer je to mogoče.

    • M Murska Sobota

      Ostrovrhar.......Zakaj pa je pol cesta unicena tam, kjer se kamioni nikoli ne vozijo........... Recimo na Vrsic, Logarska dolina..........?

      • O Ostrovrhar

        Tvoje vprašanje je podobno raziskavi onega znanstvenika, ki je preučeval kobilice. Kobilico je postavil na gong in udaril po njem, kobilica pa je odskočila. Potem je kobilici odtrgal noge, jo postavil na gong in spet udaril po njem. Kobilica seveda ni odskočila. Znanstvenik pa je v svojo v beležnico zapisal: Kobilica sliši z nogami.

        Verjetno še nisi nikoli slišal, da ceste uničuje tudi zmrzal, sneg in plazovi. Vršič je visokogorski prelaz, ki je običajno zaprt več mesecev na leto zaradi snežnih zametov in plazov.

        • M Murska Sobota

          Nabijal si, da kamion 200 tisoc krat bolj unici cesto kot 1 avto............... In zato si dobil vprasanje, zakaj je cesta unicena na Vrsic, Logarski dolini, kjer kamioni ne vozijo..........

          A sedaj pa pametujes da je tam zmrzal, sneg, plazovi........... A tega drugje ni.....?

          Pri nas pa slaba kvaliteta izgradnje najbolj unicuje ceste......

          • O Ostrovrhar
            Komentar je izbrisal avtor komentarja.
          • O Ostrovrhar

            Murska Sobota, mislim, da ti ne bi škodilo malce več olike v komuniciranju. Če si jezen na ves svet, potem je mogoče bolje, da se odrečeš komentiranju.

            To, da kamioni 200.000 krat bolj uničujejo cesto kot avti, so ugotovili strokovnjaki. Kdo si pa ti, da tu razsojaš o vsem, pri čemer ne kažeš ravno kakšne superiorne kompetence.

             

            Če ne razumeš, da je razlika med zimo na Vršiču z obilo sneženja in nadpovprečno nizkimi temperaturami, zimo, ki traja precej dlej kot drugod , potem ti jaz ne znam pomagati.

            Slaba kvaliteta cest pa sama po sebi ne uničuje cest. Uničujejo jih vozila. Kamioni veliko bolj kot avti, tako dobre kot slabe ceste. To je elementarna logika.

            Razumi, če moreš.

            • M Murska Sobota

              Ostrovrhar................ Strokovnjaki so dolocili, da mora biti cestnina v EU v razmerju 1:4...... In tvoje izmisljotine, da kamion 200 tisok krat bolj unici cesto kot avto clovek ne more drugace dojeti kot cisto nabijanje......

              V Nemciji so ugotovili, da asfalt zacne bistveno izgubljate svoje lastnosti po 10 letih in to zaradi sonca, ker ga prevec zmehca in postane prevec gladek in se zelo poslabsa oprijem........... Torej ni vse zima... V Nemciji je priporoceno, da se vozni asfalt menja vsakih 10 let...........

              • O Ostrovrhar
                Komentar je izbrisal avtor komentarja.
                • M Murska Sobota

                  Ostrovrhar............ Se enkrat..... To kar vi nabijate sploh ni strokovno......... Ce vas motijo kamioni so za vas vsega krivil in nabijate o stvareh, ki sploh niso izvedljive.....

                  Kot, da bi nekdo nabijal, da morajo imeti osebna vozila lesena kolesa, ker so najcenejsa in jih je lahko uniciti.......... Pol samo to vidite in samo o tem nabijate in sploh ne vidite celotne slike ampak samo to kar vam pase

                  To ni izvedljivo niti v Nemciji, kjer so razdalje se bistveno daljse in zelezniska infrastruktura izgrajena...........

                  V potniskem prometu je to izvedljivo pa se tega ne greste......ZAKAJ PA TO DRUGIM DOLOCATE, DA SE TO MORAJO ITI, CEPRAV NI IZVEDLJIVO.......

              • O Ostrovrhar

                Murska Sobota, saj so ti poleg mene že drugi povedali, da ne obvladaš omikanega dialoga, kaj šele strokovnega.

                 

                Si kot utopljenec, ki se grabi za vsako bilko in se skuša rešiti.

                 

                Kako pa kaj poplave v Nemčiji vplivajo na ceste? Menda, da se je dalo kar pluti po njih.

                 

                Našel sem tudi citat o škodi, ki jo povzročajo tovoronjaki na cesti v primerjavi z avti. Ta študija pravi, da povzroči tovornjak samo 160.000 krat večjo škodo kot avto. Vse je odvisno, kakšno težo ima tovornjak in koliko osi, tako da je možna tudi 200.000 krat večja škoda.

                 

                 

                 

                Or where an 80,000-pound 18-wheeler full of cargo is compared to a 4,000-pound passenger car, the truck is 20 times heavier than the car. But taking the 4th power of the relative loads, the semi would cause 160,000 times more road damage than the car. (But my simple calculation is not taking into account the effect of any weight distribution caused by the greater number of axles on the big rig.)

                • M Murska Sobota

                  Ostrovrhar.........jaz ti na internetu lahko najdem studije, da je zemlja ploscata in tu tu gor kopiram in kricim zraven kako je to strokovno

                • z znalček

                  Mislim, da je tale podatek o 160.000 res nekoliko neverodostojen. Tudi jaz sem našel ta članek, ampak mislim, da je študija ameriške vlade bolj verodostojna. Tale možakar je namreč formulo, da 2x povečanje teže pomeni 2 na 4.=16x povečanje škode, ki mogoče drži na nekem intervalu razširil, da 20x povečanje pomeni 20na4. potenco=160.000.

                  • M Murska Sobota

                    Se enkrat kamioni cesto unicijo zaradi zaviranja, ker je takrat sila, da se 40 ton ustavi dalec najvecja na cestisce....... Ob normalni voznji in kvalitetni izgradnji pa jo ne unicijo nic bolj kot avti saj imajo 12 koles in bistveno sirse gume, kar pomeni, da je teza na tekalno povrsino (mm2) celo manjsa kot pri avtomobilu

                    • O Ostrovrhar

                      Po moje tovornjak man obremenjuje cesto kot kolesar, kaj kolesar, kot pešec ...

                      • M Murska Sobota

                        Ostrovrhar............tovorna vozila placajo priblizno pol milijarde cestnin pri nas..... Ce je nas avtocestni krak vreden 3 milijarde, kar pomeni, da bi po 6 letih lahko zgradili kompleten noc avtocestni kriz in ne samo obnovili na vsakih 6 let...........

                        Eni si pac nekaj v glavo zabijete in pol to nabijate in nabijate

  • M Murska Sobota

    Cist zgresen predlog.......... BI PRICAKOVAL MALO VEC RAZUMA PRI PREDLOGU.

    Logistika in transport prineseta v naso blagajno vsaj 24% ali 2.5 milijarde eur........polnijo se tudi druge blagajne od Dars, 2tir, razni cestninski centi.........

    S cim bos nadomestil ta 2.5 miljardni odliv.......?

    Ok vinjete lahko podrazis za 100% in vec, pa nisem preprican, ce bos takrat srecen

    Kaj pa ce nam avstrijci podrazijo cestnino za 10x..............? Kako bos pol izvazal v Nemcijo in druge severne drzave................? A bos srecen, ce nemci svoje proizvodnje iz Slovenije preselijo na Cesko.............?