Odprava ali vsaj razmislek o boljsih resitvah o prepovedi prehitevanja za tovorna vozila
V dobrem pol letu od kar je zacela veljati prepoved prehitevanja za tovorna vozila Sentilj-Koper se je zgodilo veliko naletov tovornih vozil s smrtnim izidom......TOREJ JE TA PREPOVED BISTVENO POSLABSALA PROMETNO VARNOST....... Tudi zaradi teh prometnih nesrec je bila tudi avtocesta vec ur zaprta..........
Pristop zoper tovorni promet je zelo napacen.... Transport in logistika v nas proracun prineseta okrog 24% vseh prilivov, kar je vec kot 2.5 milijarde eur in zato je potrebno gledati na transport in tovorni promet kot na nekaj dobrodoslega in ne kot oviro na cesti ali avtocesti....
Bom dal samo primer za zacetek kako si recimo norvezani ali svedi zelijo voziti za tovornimi vozili, ker jim ta omogocajo tempo in varno-varcno voznjo......... Pri nas pa je razmisljanje, da je potrebno tovorno vozilo v prvi priloznosti prehiteti in cimprej priti iz tocke A do tocke B, pa ceprav je tocka B gostilna ali nakupovalno sredisce.
Potrebno je razmisljanje, da se morajo osebna vozila prilagoditi tovornim vozilom in ne tovorna vozila osebnim vozilom, ker za tovorna vozila je napomembnejsa tempo voznja in vsaka motnja povzroca zacetek zastoja......... In prav te motnje v tempu voznje na avtocestah povzrocajo nalete s smrtnim izidom in prav prepoved prehitevanja tovornih vozil povzroca najvec teh motenj, saj se razlicno nalozena tovorna vozila zelo tezko vozijo v koloni, ker so pospesevanja in zaviranja tako razlicna, da se 20 vozilo v koloni ze prakticno ustavi
Veliko naletov tovornih vozil.
Vsak drugi tovornjakar ima levo nogo dvignjeno na armaturo. Kako naj pravočasno reagira?
Policija naj preverja pravilen položaj tovorjnakarjev za volanom.
So jih v avtošoli učili, da je leva noga dvignjena in stoji poleg volana?
Vecina kamionov ima avtomatski menjalnik, zato niti ne potrebujejo noge za vzklopko, ker je nimajo.............
Polozaj sedenja v kamionu in osebnem vozilu je tako razlicen, da to sploh ni za primerjat
Ocitno si jim faus, da ti tega nemores narediti v osebnem vozilu pol pa hoces, da tudi drugi ne smejo
Se strinjam, Položaj sedenja v kamionu je specifičen. Voznik kamiona lahko med vožnjo izvaja jogo in bodo njegovi refleksi ob nepredvidljivi situaciji mnogo boljši kot refleksi ostalih voznikov.
Ne vem če že veš. Veliko avtomobilov ima avtomatski menjalnik in asistenčne sisteme, ki omogočajo ohranjanje vožnje po voznem pasu, samodejno ustavljanje... pa kljub temu voznik ne sme sedeti na zadnji klopi. Pa to ni zato, ker nsi tega nimajo in so jim fauš.
Pubec........ Zelo dobro znam...... Vse se najprej testira v kamionih sele nato to delajo za osebna vozila......
Niste pa se kamionove kabine videli od znotraj a pametujete na polno, kako bi drugi morali
Prvo in edino pravilo:
* v avto šoli nas učijo: vožnja po predpisih in seveda po pameti
Če se tukaj omejimo na nalete kamionov se je potrebno vprašat ali imajo varnostno razdaljo (v 99% je pri nas nimajo, v Nemčiji in še kje jih premajhna varnostna razdalja kar nekaj stane in to brez pomislekov)? Nato, kaj počnejo vozniki v kabini (tudi tukaj lahko najdete veliko video posnetkov na You Tubu)? Ste morda kdaj vozili za tovornjakom 120km/h in to pri nas? Videl še kaj hujšega v časih naše ljube Yuge ko sem bil sopotnik avtobusa Niš Ekspres in je vozil 115-120km/h in kot za šalo mimo nas švignil kamion z približno 135-140km/h, saj je mimo nas odbrzel da smo ga komaj lahko sledili.
24% vseh prilivov pa se mi zdi le nekam visoko leteča številka.
Predator.......logistika in transort nam prineseta 24% vseh prilivov v drzavni proracun pa se marsikatere druge blagajne nam polnijo predvsem Darsovo.....
Ni mozno po voznem pasu voziti z vsemi predpisi, ker se jih pol ne zna vkljuciti ali izkljuciti na-iz avtoceste in s tem vsem voznikom kamiona unicijo varnostno razdaljo........... Pa se druga specifika je zelo pomembna in sicer razlicno nalozeni kamionib kar pomeni cisto drugacno pospesevanje in zaviranje......
Ce najdes nekih par izjem, se to ne pomeni da je to vecina
Tukaj bi morala vstopiti država z večjim osveščanjem prebivalstva posledično voznikov, v tujini so te stvari počeli že pred 70 leti in jih vcepljali v glave vsaj 20-30 let in jih še vedno po malem osveščajo o novitetah (pri nas pa 5 minut hvale države potem pa 20 let nič saj se denar za te namene razgubi za plače in nekaterim prijateljem za popolne nesmisle na to temo, potem pa se vsi čudimo kaj se dogaja na cestah) potem so tu še druge poti npr. kar Janezek vidi se to tudi nauči....
V Jesenicah so zaradi kolon kamionov pred mejo dali znake in zmanjsali hitrost na max 120....... Ljudje se bunijo, da ni posteno, ce je samo 120 a ne vidijo, da se vsako leto zgodi nalet s smrtno zrtvijo
Samo 2 vprašanji.
Ste kdaj opazovali upoštevanje varnostne razdaje med tovornjaki?
Večkrat se zgodi, da se z osebnim avtomobilom težko vključiš na avtocesto med dvema tovornjakoma. Neupoštevanje varnostne razdalje je glavni krivec za nalete..
Če pravilno razumem, trdite, da poklicni vozniki niso sposobni prilagajati vožnje glede na vozilo pred sabo? Če bi bilo to res, kako lahko pričakujete, da bi bili neprofesionani vozniki zmožni prilagajati vožnjo za tovornjaki?
Meni se zdi treutna ureditev čisto OK, le več kontrole upoštevanja varnostne razdalje in dovoljene obremenitve vozil bi bilo potrebno izvajati pa bi se tudi tovornjaki lažje prilagajali vožnji vozila pred sabo in se varneje pripeljali iz točka A v točko B.
Pubec..........ce se kamion vozi z varnostno razdaljo se z osebnimi vozili vrinjate med njih in jim unicite varnostno razdaljo.......IN KDO JE TU KRIV............Voznik tovornjaka ali osebnega vozila.........?
Veliko kamionov ze ima elektronske pripomocke za voznjo z varnostno razdaljo pa jih na nasih avtocestah ni mogoce uporabljati, ker se z osebnimi vozili vrinete v to, kar e sistem zazna in avtomaticno zacne kamion lastnorocno bremzati tako dolgo da vzpostavi varnostno razdaljo..........
Zato moj predlog gre tudi v tej smeri, da se voznike osebnih vozil tudi poduci kaj lahko in kaj ne.......ker je brezbrinost voznikov osebnih vozil za mene najbolj problematicna na avtocesti
Če pravilno razumem, trdite, da v primeru, da tovorni vozili vozita tako skupaj, da se ne morem vriniti med njiju na vozni pas, (cca 5 m pri 100km/h) vzdržujeta varnostno razdaljo?
In še nagradno vprašanje. Po avtocesti se pelje 5km kolona tovornih vozil, ki ustrezno vzdržujejo varnostno razdaljo. Na prehitevalnem pasu se prav tako odvija promet, tako da se tovorno vozilo ne more umakniti na prehitevalni pas. Kako se v promet pravilno vključi nekdo, ki je zapeljal na pospeševalni pas?
a) ustavi vozilo in počaka, da gre kolona mimo
b) zamiži in naključno zavije na vozni pas
c) varno se vključi med dve tovorni vozili
Pubec.......ti gledas na stvar samo iz vzornega kota voznika osebnih vozil in te drugo ne zanima kot tvoj interes in mislis, da se ti morejo vsi prilagoditi...........
Ce nimas oziroma noces razumeti drugega vzornega kota udelezencev v prometu pol ti je brezveze kar koli utemeljevati
za tranzitni tovorni promet bi morali dat tako visoke cestnine da se jim ne bi plačalo peljat čez slovenijo
Pol bi nam avstrijci rekli, da nam morajo nabiti tako visoke cestnine, da se nemskim investitorjem nebi izplacalo proizvodnjo selit k nam..........