Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Spletna stran za enostavno pregledovanje zakonodaje, pravilnikov in standardov

529 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da se poleg uradnega lista, ki seveda v obliki kakršni je, mora obstajati, uvedejo še nekakšno spletno stran, ki bi povzemala uradni list, pravilnike, lahko tudi standarde itd.

Dejstvo je, da je zakonodaja že sama po sebi težko berljiva, ko pa vanjo vključimo še časovno komponento in sklicevanje na raznorazne člene, odstavke in seveda ukinitve in menjavo členov, se zadeva zelo zakomplicira.

 

Predlog:

Naredi naj se spletna stran, kjer bi se celotni uradni list »digitaliziral« na način, da lahko kot uporabnik izbereš presečni datum in na ta datum vidiš vso takrat veljavno zakonodajo in pravilnike. Ko bereš člene, v primeru, da se sklicujejo na drugi člen, hkrati ta drugi člen tudi izpiše, če člen ni veljaven ali je iz zakona odstranjen, ga na ta presečni datum spletna stran ne kaže in podobno.

Glede na to, da je tako ali tako veliko členov na raznoraznih ustavnih presojah, bi lahko na spletni strani bila nekakšna označba, ki bi kazala, da je na primer zadeva še v odločanju itd.

Da ne govorim niti o raznoraznih pravilnikih in (javnih) standardih, Občinskih prostorskih načrtih, prometnih pravilih,... Vsakič znova se sprašujemo, kaj je veljavno in kaj ni.

Kasneje bi se na ta način lahko uvedlo še lokacijsko komponento, kjer bi se na podlagi OPNjev avtomatsko izpisovala pravila,… (skratka ni omejitev)

 

Zaključek:

Poznavanje zakonodaje je obveza vsakega državljana, mislim, da bi na ta način lahko zakonodajo končno približali povprečnemu državljanu. Hkrati pa bi mi, ki se z zakonodajo srečujemo po službeni dolžnosti lažje shajali z njo.

 

Hvala vam!

 

PS: kot priloga je primer spletne strani, podatki na prilogi so neresnični in nimajo veze z zakonom o vodah. Priloga je mišljena samo kot primer, kako naj bi spletna stran delovala.

33 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nlx 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 9. 2021

Odziv Službe vlade za zakonodajo

Javno dostopno platformo za ogled pravnega reda Republike Slovenije, skupaj z navezavami na pravni red Evropske unije in sodno prakso Republike Slovenije, predstavlja Pravno-informacijski sistem Republike Slovenije, objavljen na naslovu www.pisrs.si (v nadaljnjem besedilu: PISRS).

PISRS upravlja, vodi in koordinira Služba Vlade Republike Slovenije za zakonodajo na podlagi 11.a člena Zakona o Uradnem listu Republike Slovenije in Uredbe o Pravno-informacijskem sistemu Republike Slovenije. Projekt vzpostavitve PISRS v današnji različici je bil izveden na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št. 38200-7/2010/9 z dne 24. 3. 2011 in je trajal tri leta. Prehod v produkcijo je bil izveden 15. 1. 2014. Od tega datuma naprej se na tem spletišču objavljajo vsi predpisi in akti, objavljeni v uradnem listu, prav tako pa tudi neuradna prečiščena besedila predpisov in drugih aktov, saj se s tem uporabnikom omogoča vpogled v trenutno aktualna besedila predpisov in aktov, ki so odraz najrazličnejših sprememb oziroma posegov v osnovno besedilo. Priprava neuradnih prečiščenih besedil temelji na uradnih besedilih predpisov in aktov, kot so bila objavljena v uradnem listu, ker s tem zagotavljamo najvišjo možno raven pravilnosti, zanesljivosti in preglednosti pravnega reda. Poleg prečiščenih besedil predpisov so na spletišču PISRS na voljo tudi druge informacije, npr. informacije o predpisih, ki neposredno ne spreminjajo določenega predpisa, temveč se nanj navezujejo (npr. ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišča). Informacije o pravnem redu Republike Slovenije se prikazujejo v osnovnem, strokovnem in analitičnem pogledu, pri čemer so v osnovnem pogledu na voljo osnovne informacije o predpisu ali drugem splošnem aktu, skupaj z njegovim zadnje relevantnim besedilom, v strokovnem pogledu je na voljo večji nabor informacij, vključno s prikazom povezav med različnimi predpisi in akti RS in EU, medtem ko je v analitičnem pogledu za zakone in vladne predpise na voljo še prikaz postopka, po katerem je bil predpis sprejet. Povezave so narejene tudi na sodno prakso, kar uporabnikom omogoča vpogled v odločitve sodišč, ki so bile sprejete na podlagi ali v zvezi z določenimi predpisi. Na spletišču PISRS se v obliki t. i. normativnega števca objavlja in posodablja tudi statistika predpisov, ki se uporabljajo v Republiki Sloveniji.

Vse omenjene informacije so javnosti na voljo brezplačno, kar je bistveno za uresničevanje načel pravne varnosti, dostopnosti in transparentnosti.

Ker se je v dobrih šestih letih od prehoda PISRS v produkcijo stanje na področju informacijskih rešitev znatno spremenilo tako v tehničnem kot vsebinskem smislu, ker se spreminjajo pristopi pri nagovarjanju uporabnikov spletnih storitev, ker uporabniška izkušnja na obstoječem spletišču ni več optimalna, ker je treba upoštevati zahteve glede dostopnosti spletnih vsebin za osebe z različnimi oviranostmi itd., je v teku prenova spletišča PISRS, katere namen je izboljšati predstavnost zakonodaje in prilagoditi spletišče sodobnim trendom dostopnosti in prikazovanja pravnih informacij.

S to prenovo bodo implementirane tudi nekatere rešitve, ki jih predlagate, med drugim prikaz opomb na določbo predpisa natančno, navzkrižno sklicevanje z uporabo prilagodljivih in deklarativnih pravil zaznavanja referenčnih enot, primerjava različic med prejšnjimi in aktualnimi različicami predpisa ipd. Ob tem naj omenimo, da tovrstne rešitve z uporabniškega vidika sicer izgledajo precej enostavno, vendar je za njihovo izvedbo potrebna vrsta korenitih sprememb v zalednih informacijskih sistemih, od vzpostavitve strukturiranih (strojno berljivih) zapisov besedil vseh predpisov in aktov, razvoja namenskih algoritmov in do izvedbe integracij med raznovrstnimi informacijskimi sistemi, za katere skrbijo različni državni organi. Tehnična, vsebinska in skrbniška raznolikost teh sistemov oz. podatkovnih in dokumentnih virov je eden največjih izzivov, a verjamemo, da ga bomo v prenovi uspešno naslovili in izboljšali uporabniško izkušnjo v smeri, kot izhaja vašega vzorčnega modela. Prvi produkt prenove pričakujemo še v tem letu.

Komentarji