Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

utripajoča zelena luč na semaforju

968 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

predlagam, da se po celi Sloveniji uredi, da začne zelena luč 5 sekund preden se ugasne, začne utripati, saj bi vozniki s tem prej videli, da se bo prižgala rdeča luč.

45 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D d3spirit 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zelena utripajoča luč na semaforju, ki je utripala pred vklopom (rumene) rdeče faze je bila v Sloveniji  ukinjena na podlagi takratne odločitve notranjega ministrstva, ki je bilo v letu 2005 predlagatelj Zakona o varnosti cestnega prometa. Odločitev je bila utemeljena iz dveh razlogov in sicer kot poenotenje delovanja svetlobne signalizacije, saj ta na območju Slovenije ni bila enotna (npr. v Mariboru luči niso utripale) ter uskladitev delovanja svetlobnih prometnih znakov z dunajsko Konvencijo o prometnih znakih, sprejeto leta 1968. Konvencija določa, da je zelena luč neutripajoč svetlobni znak, ki pomeni, da se promet sme odvijati naprej, vendar pa ne dovoljuje voznikom nadaljevati vožnje, če je promet, v smeri, v katero nameravajo nadaljevati pot, tako gost, da ob naslednji menjavi svetlobne faze križišča ne bi mogli izprazniti. Uporaba utripajoče zelene luči je dopustna le na svetlobnih znakih za pešce in pomeni, da svetlobni signal prehaja v rdečo fazo.

Kljub konvenciji so po Evropi še različne ureditve, tako, da je v nekaterih državah tovrstna signalizacija še vedno prisotna. Poleg tega naj bi nova rešitev temeljila na izsledkih raziskav, ki potrjujejo, da se hitrosti pri približevanju križišču pri zeleni utripajoči luči povečujejo iz razloga prevoziti križišče še v zeleni (rumeni) fazi. Odločitev voznika kdaj se bo odločil za zaviranje in ustavitev pred semaforjem je odvisna od ravni pozornosti, ki jo namenja prometu, od njegove pripravljenosti za tveganje, ki je v tesni odvisnosti od stopnje nadzora in represivnih ukrepov zaradi vožnje v rdečo luč. V prometni psihologiji velja to področje za enega najbolj perečih, ker je veliko dejavnikov, ki vplivajo na voznikovo odločitev, posledice pa so naleti vozil pred križiščem in  prometne nesreče v križišču zaradi vožnje v rdečo luč. 

Glede na to, da je prometna kultura voznikov bistveno višja, kot je bila pri opuščanju utripajoče zelene luči pred petnajstimi leti in da so vozila tehnično bolj izpopolnjena, so nastale tudi spremembe na področju pretočnosti prometa. Utripajoče luči na semaforjih so nadomestili odštevalniki, ki pripomorejo pri hitrejšem speljevanju vozil.

Ker se praksa, kako ravnati pri vožnji v križišču oblikuje več let, je vsako spreminjanje osvojenega sistema neracionalno, z vidika prometne varnosti pa negativen ukrep. Ne glede na izkušnje nekaterih evropskih držav bo Slovenija tudi v bodoče upoštevala ratificirano Konvencijo o prometnih znakih in uveljavljene rešitve na področju prometne signalizacije ne bo spreminjala.

Komentarji




  • e elbic

    Pred leti so zelene luči utripale najprej na Štajerskem, nato še po drugih delih Slovenije. Z utemeljitvijo, da vozniki zaradi tega pospešujejo, ko vidijo, da se zelena luč izteka, so tak režim ukinili. Tako naj bi poskrbeli za večjo varnost. Rečeno je bilo še, da zakon ne omenja utripajoče zelene luči, zato naj bi bilo utripanje tudi nezakonito. Mogoče so se sklicevali tudi na nekakšne evropske zakone, čeprav takrat evropske unije še ni bilo. Je pač tako, da se naši strokovnjaki ne upajo sklicevati na svojo pamet.

     

    Utripajoča zelena luč po moji presoji ni potrebna. To vlogo opravlja rumena luč. Rumena namreč pomeni ustavi, če to lahko storiš varno, sicer pelji naprej. Brezpogojno ustavitev zahteva le rdeča luč. Zato je dovoljevanje vožnje v desno ob rdeč luči nevarna odločitev.

     

    Pa tudi to pravilo smo že imeli. Nekateri semaforji so bili opremljeni z zeleno puščico, ki je dovoljevala zavijanje v desno ob rdeči luči. Kasneje smo vse odstranili, ker je bilo res nespametno ljudi navajat, da rdeča ne pomeni brezpogojno prepoved vožnje. V prometu pa ni dobro prepuščati voznikom odločanja o tem kdaj je varno peljati skozi rdečo. Tudi za to odstranitev so strokovnjaki potrebovali za izgovor evropske zakone.

  • Z ZDRAVKOl

    Tako je bilo nekoč in je mnogo bolje. Tudi sam sem že hotel to predlagati. Že od daleč vidiš, da bo zelena luč ugasnila, sledi ji še rumena in imaš dovolj časa, da se varno ustaviš. Mislim, da bi tudi tako preprečili marsikatero nesrečo.

  • M Mario63

    Dokler je bilo tako, je bilo veliko manj voženj čez rdečo ali rumeno luč ! ... ali pa naj namesti povsod sekundni odštevalnik, da veš, kdaj se bo prižgala rumena in potem rdeča.

  • Ikona uporabnika Erazem Lipovina Erazem Lipovina

    Na nekaterih semaforjih je na vrhu števec, ki odšteva do menjave luči. Predlagam da se z njim opremi vse semaforje.

  • R RokKR

    Se spomnite iz kakšnega razloga se je pred nekaj leti to spremenilo? Prej je že bilo tako, da je zelena utripala, ampak smo poenotili sistem z EU z razlogom, ker (vsaj v teoriji) ta sistem zagotavlja večjo varnost: namreč če zelena začne utripati, vozniki pospešujejo. V kolikor pa ne utripa in se takoj zatem prižge rumena in nato rdeča, pa vozniki bremzajo. Torej kje je večja verjetnost, da bodo vozniki bremzali? Tam, kjer zelena utripa, ali tam, kjer ne?

    • k kr en

      S katero EU smo se to poenotili?

      V tujini marikje zelena utripa. Že v Avstriji je tako.

  • b bombon

    V državah z višjo vozniško kulturo ob pričetku utripanja luči vozniki že ustavljajo, pri nas pa začnejo pospeševati.