utripajoča zelena luč na semaforju
predlagam, da se po celi Sloveniji uredi, da začne zelena luč 5 sekund preden se ugasne, začne utripati, saj bi vozniki s tem prej videli, da se bo prižgala rdeča luč.
predlagam, da se po celi Sloveniji uredi, da začne zelena luč 5 sekund preden se ugasne, začne utripati, saj bi vozniki s tem prej videli, da se bo prižgala rdeča luč.
Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Zelena utripajoča luč na semaforju, ki je utripala pred vklopom (rumene) rdeče faze je bila v Sloveniji ukinjena na podlagi takratne odločitve notranjega ministrstva, ki je bilo v letu 2005 predlagatelj Zakona o varnosti cestnega prometa. Odločitev je bila utemeljena iz dveh razlogov in sicer kot poenotenje delovanja svetlobne signalizacije, saj ta na območju Slovenije ni bila enotna (npr. v Mariboru luči niso utripale) ter uskladitev delovanja svetlobnih prometnih znakov z dunajsko Konvencijo o prometnih znakih, sprejeto leta 1968. Konvencija določa, da je zelena luč neutripajoč svetlobni znak, ki pomeni, da se promet sme odvijati naprej, vendar pa ne dovoljuje voznikom nadaljevati vožnje, če je promet, v smeri, v katero nameravajo nadaljevati pot, tako gost, da ob naslednji menjavi svetlobne faze križišča ne bi mogli izprazniti. Uporaba utripajoče zelene luči je dopustna le na svetlobnih znakih za pešce in pomeni, da svetlobni signal prehaja v rdečo fazo.
Kljub konvenciji so po Evropi še različne ureditve, tako, da je v nekaterih državah tovrstna signalizacija še vedno prisotna. Poleg tega naj bi nova rešitev temeljila na izsledkih raziskav, ki potrjujejo, da se hitrosti pri približevanju križišču pri zeleni utripajoči luči povečujejo iz razloga prevoziti križišče še v zeleni (rumeni) fazi. Odločitev voznika kdaj se bo odločil za zaviranje in ustavitev pred semaforjem je odvisna od ravni pozornosti, ki jo namenja prometu, od njegove pripravljenosti za tveganje, ki je v tesni odvisnosti od stopnje nadzora in represivnih ukrepov zaradi vožnje v rdečo luč. V prometni psihologiji velja to področje za enega najbolj perečih, ker je veliko dejavnikov, ki vplivajo na voznikovo odločitev, posledice pa so naleti vozil pred križiščem in prometne nesreče v križišču zaradi vožnje v rdečo luč.
Glede na to, da je prometna kultura voznikov bistveno višja, kot je bila pri opuščanju utripajoče zelene luči pred petnajstimi leti in da so vozila tehnično bolj izpopolnjena, so nastale tudi spremembe na področju pretočnosti prometa. Utripajoče luči na semaforjih so nadomestili odštevalniki, ki pripomorejo pri hitrejšem speljevanju vozil.
Ker se praksa, kako ravnati pri vožnji v križišču oblikuje več let, je vsako spreminjanje osvojenega sistema neracionalno, z vidika prometne varnosti pa negativen ukrep. Ne glede na izkušnje nekaterih evropskih držav bo Slovenija tudi v bodoče upoštevala ratificirano Konvencijo o prometnih znakih in uveljavljene rešitve na področju prometne signalizacije ne bo spreminjala.