Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Subvencija za nakup navadnih koles

980 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Ministrstvu za okolje in prostor ter Ministrstvu za infrastrukturo predlagam, da državljanom preko Eko skladaomogoči tudi subvencijo za nakup navadnih koles. Z Eko sklada sem namreč v zvezi s sofinanciranjem kolesa prejela povsem neprepričljiv in nesprejemljiv odgovor, ˝da večina voznikov namreč ne želi zamenjati udobja vožnje v avtomobilu z vožnjo na npr. kolesu˝ ter še, da predlagajo, da svoje pomisleke predstavim Eko skladu nadrejenima ministrstvoma (Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za Infrastrukturo), ki sprejemata politiko dodeljevanja spodbud, ki jo Eko sklad nato zgolj izvaja. Menim, da v kolikor bi vlada spodbujala zeleno politiko in skrb za okolje, bi morali najprej poskrbeti za subvencijo prevoznih sredstev z ničelnim okoljskim odtisom in šele nato za subvencijo za električna vozila, ki bodo s svojimi odpadnimi baterijami na dolgi rok zagotovo pustila negativen vpliv na okolje.

49 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR 1 1987 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 8. 2021

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

V veliko evropskih državah se proda več električnih kot pa običajnih koles. V 2019 je bilo v Sloveniji po nekaterih podatkih vsako peto prodano kolo električno, na Nizozemskem je bilo 40 odstotkov vseh prodanih koles električnih, v Nemčiji tretjina. V času karanten zaradi epidemije COVID-19 se je povpraševanje izdatno povečalo, kar je upoštevati v smislu, da je potrebno iskati produkte, ki bodo potrošnika lahko zadovoljili, torej je tudi tu potrebno prilagajanje vsakega ponudnika povpraševanju na trgu. Tem bolj, kot gre za dobro alternativo prevoznim sredstvom, ki puščajo ogljični odtis, bolj smiselno je takšno investicijo potrošnika podpreti.

Potrošnikovim potrebam se je potrebno prilagoditi na način, da bo zares motiviran za uporabo alternativne oblike prevoza, pri čemer je pričakovati, da bo iskal sebi čim ustreznejšo možnost, kar v veliki večini primerov e-kolesa so; tudi v neprimerljivo večji meri kot navadna. Ljudem, katerim kolesarjenje na običajnem kolesu predstavlja poseben napor (zlasti pri vožnji po zahtevnejšem terenu), tehnologija olajša premikanje (to je privlačna prednost zlasti za uporabnike, ki se namenijo denimo v službo, saj se pri tem ob povprečni vožnji po preprostejšem terenu ne bodo spotili pa tudi ljudi, ki niso športno naravnani, je tako lažje pritegniti k menjavi avtomobilskega sedeža za sedež e-kolesa), nudi pa še dodatne funkcije, privlačne uporabniku (zaklepanje, sledenje, meritve), poleg tega so e-kolesa tudi udobnejša od navadnih koles. 

Ta kolesa imajo pogosto baterije, ki se jih lahko reciklira, za pogon je poleg vložka v gibanja potrebne nekaj elektrike, k uporabi tega vira energije pa se družba tudi pretežno usmerja. S pravilnim polnjenjem in načinom uporabe oz. ravnanja z njimi, glede katerih obstajajo navodila oz. priporočila, se poleg tega da življenjsko dobo baterije tudi podaljšati, na trgu pa so tudi že nove, zmogljivejše baterije. 

Menimo, da se z e-kolesi lažje doseže kompromis z vsakim (potencialnim) uporabnikom določene vrste prevoza, ker se podpre uporabo okolju bistveno bolj prijazne alternative, ki pa jo je uporabnik tudi prej pripravljen uporabiti, saj se mu davek na ceno udobja ali drugih koristi, ki jih vidi v vožnji z denimo avtomobilom, zdi vreden, da tudi sam prispeva k izboljšanju stanja v okolju. 

Komentarji