22. 10. 2021
Odziv Ministrstva za javno upravo
Upravne enote so samostojen proračunski uporabnik, katerega predstojnik je načelnik upravne enote, ki je med drugim zadolžen tudi za izvajanje organizacijskih nalog v zvezi z delovanjem upravne enote, odločanje o pravicah ter dolžnostih in delovnih razmerjih delavcev v upravni enoti in o drugih kadrovskih vprašanjih.
Vlada je na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo 23. 4. 2020 sprejela Uredbo o izvajanju začasne premestitve javnih uslužbencev zaradi nujnih delovnih potreb. V skladu s 4. členom Uredbe je možno javnega uslužbenca začasno premestiti s pisnim sklepom. Vendar morata v primeru začasne premestitve k drugemu delodajalcu (kar v primeru upravnih enot to tudi je), sklep sporazumno izdati predstojnika obeh delodajalcev oziroma načelnika obeh upravnih enot.
V času od marca 2020, ko je bila prvič razglašena epidemija, je bilo potrebno, zaradi zagotavljanja preprečevanja širjenja virusa iz zdravja strank in zaposlenih, delo na upravnih enotah organizirati tako, da je bila možnost prenosa okužbe minimalna. Zato se je poleg splošnih ukrepov (nošenje mask, razkuževanje rok,…) zaradi omejevanja števila oseb v prostorih upravnih enot uvedlo tudi naročanje strank, ki so za obisk upravne enote dobile določen termin. Ta praksa, ki se je izkazala za učinkovito in pri strankah pozitivno sprejeto, je na določenih upravnih enotah še vedno v uporabi. Stranke se lahko naročajo tako preko telefonov kakor tudi preko elektronske in navadne pošte. Tudi Upravna enota Ljubljana na ta način naroča stranke.
Zavedati se je potrebno, da je v zadnjem času tako zaradi poteka osebnih dokumentov, zaradi potrjevanja podpor za razpis referendumov povečan obisk vseh upravnih enot. Torej je povečan obisk pričakovan. Upravne enote v okviru svojih kadrovskih in prostorskih možnosti delo organizirajo tako, da lahko stranke čim prej opravijo želeno storitev. Ne glede na to se čakalne dobe od julija v povprečju manjšajo. V juliju je bila povprečna čakalna doba za upravne postopke vezane na menjavo dokumentov 5 dni na najbolj obremenjenih upravnih enotah tudi 14 dni. V oktobru je povprečna čakalna doba padla na 1 dan, najbolj obremenjeni upravni enoti pa imata čakalno dobo 8 dni.
Iz zapisanega sledi, da na upravnih enotah ni prostih presežnih kadrov, ki bi jih lahko z dogovorom med načelniki, prerazporedili. Vlada Republike Slovenije tudi nima pravne podlage, da bi s sklepom prerazporejala javne uslužbence med upravnimi enotami.
Problematika povečanega povpraševanja strank oziroma občanov po upravnih storitvah se na upravnih enotah razrešuje z:
- razbremenitvijo uradnikov pomožnih administrativnih opravil (npr. s študentskim delom),
- dodatnim zaposlovanjem za določen čas,
- proučujejo se možnosti za debirokratizacijo (idr.)
Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.