Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

prerazporeditev uslužbencev na upravnih enotah

762 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da ustrezno prerazporedi uslužbence na upravnih enotah, tako da bo del uslužbencev okrepil Ljubljano, kjer so zadeve povsem neobvladljive. Nedavno sem potreboval neko potrdilo. Za to se moraš prijaviti za termin na telefon, na katerem odzivnik javlja, da so vse linije zasedene in se linija prekine. Ker sem potrdilo nujno potreboval sem klical cel dan (cca 5o klicev) a zveze nisem dobil. Po izteku uradnih ur se samo spremeni besedilo odzivnika. Ko sem posla mail na upravno enoto (vsi nimajo te možnosti), sem dobil odgovor po 3 tednih, kaj še moram dopisati v vlogo, ne pa še termina za oddajo vloge. Menda za zelo enostavna potrdila traja mesec, lahko pa tudi več. Občani se zato obračajo na bližnje upravne enote za zadeve kjer nisi vezan na svojo enoto, vendar so tudi te že pretirano obremenjene, zato se v nujnih primerih vozimo tudi v zelo oddaljene enote ali preverjamo po telefonu in tako uslužbence še dodatno obremenjujemo. Namesto, da državljani po Sloveniji iščemo upravno enoto, naj država začasno prerazporedi uslužbence iz manj obremenjenih v bolj obremenjene. Prerazporeditev je mislim da znotraj 50 km dovoljena brez soglasja delavca.

26 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 62 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 10. 2021

Odziv Ministrstva za javno upravo

Upravne enote so samostojen proračunski uporabnik, katerega predstojnik je načelnik upravne enote, ki je med drugim zadolžen tudi za izvajanje organizacijskih nalog v zvezi z delovanjem upravne enote, odločanje o pravicah ter dolžnostih in delovnih razmerjih delavcev v upravni enoti in o drugih kadrovskih vprašanjih.

Vlada je na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo 23. 4. 2020 sprejela Uredbo o izvajanju začasne premestitve javnih uslužbencev zaradi nujnih delovnih potreb. V skladu s 4. členom Uredbe je možno javnega uslužbenca začasno premestiti s pisnim sklepom. Vendar morata v primeru začasne premestitve k drugemu delodajalcu (kar v primeru upravnih enot to tudi je), sklep sporazumno izdati predstojnika obeh delodajalcev oziroma načelnika obeh upravnih enot.

V času od marca 2020, ko je bila prvič razglašena epidemija, je bilo potrebno, zaradi zagotavljanja preprečevanja širjenja virusa iz zdravja strank in zaposlenih, delo na upravnih enotah organizirati tako, da je bila možnost prenosa okužbe minimalna. Zato se je poleg splošnih ukrepov (nošenje mask, razkuževanje rok,…) zaradi omejevanja števila oseb v prostorih upravnih enot uvedlo tudi naročanje strank, ki so za obisk upravne enote dobile določen termin. Ta praksa, ki se je izkazala za učinkovito in pri strankah pozitivno sprejeto, je na določenih upravnih enotah še vedno v uporabi. Stranke se lahko naročajo tako preko telefonov kakor tudi preko elektronske in navadne  pošte. Tudi Upravna enota Ljubljana na ta način naroča stranke.

Zavedati se je potrebno, da je v zadnjem času tako zaradi poteka osebnih dokumentov, zaradi potrjevanja podpor za razpis referendumov povečan obisk vseh upravnih enot. Torej je povečan obisk pričakovan. Upravne enote v okviru svojih kadrovskih in prostorskih možnosti delo organizirajo tako, da lahko stranke čim prej opravijo želeno storitev. Ne glede na to se čakalne dobe od julija v povprečju manjšajo. V juliju je bila povprečna čakalna doba za upravne postopke vezane na menjavo dokumentov 5 dni na najbolj obremenjenih upravnih enotah tudi 14 dni. V oktobru je povprečna čakalna doba padla na 1 dan, najbolj obremenjeni upravni enoti pa imata čakalno dobo 8 dni.

Iz zapisanega sledi, da na upravnih enotah ni prostih presežnih kadrov, ki bi jih lahko z dogovorom med načelniki, prerazporedili. Vlada Republike Slovenije tudi nima pravne podlage, da bi s sklepom prerazporejala javne uslužbence med upravnimi enotami.

Problematika povečanega povpraševanja strank oziroma občanov po upravnih storitvah se na upravnih enotah razrešuje z:

  • razbremenitvijo uradnikov pomožnih administrativnih opravil (npr. s študentskim delom),
  • dodatnim zaposlovanjem za določen čas,
  • proučujejo se možnosti za debirokratizacijo (idr.)

Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji