15. 6. 2021
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Republika Slovenija izvaja več projektov na področju modernizacije železniške infrastrukture, kar bo omogočilo delno preusmeritev prometa na železnico. Tako poskuša vsaj delno razbremeniti cestno infrastrukturo v smislu večje količine prevozov tovora po železnici. Modernizacija železniške infrastrukture se izvaja v okviru razpoložljivih finančnih sredstev.
V zvezi s pobudo za nalaganje kamionov na vlake pri vstopu v državo pa navajamo, da je za to potreben nakup dodatnih kapacitet oprtnih vlakov. En oprtni vagon lahko naloži en vlačilec s polprikolico. Če bi vsak vagon lahko naložili in prepeljali vsak dan »preko države«, bi bilo to precej omejeno število kamionov. Glede na trenutno obremenjenost železniške infrastrukture, ki je na kritičnih odsekih prog praktično na meji izkoriščenosti, glede na številna gradbena vzdrževalna dela in posledično zmanjšano pretočnost prog, menimo, da takih količin, ki se prepeljejo dnevno čez Slovenijo, ni možno preusmeriti na železnico. Postavlja se tudi vprašanje ekonomske upravičenosti takega nakupa. Omenjeni vagoni so zelo dragi (preko 200.000 € / vagon) ter zahtevni z vidika vzdrževanja in tekočih popravil.
Tranzitnega prometa tovornih vozil ni možno omejevati niti na podlagi zakonodaje EU s področja prevozov v cestnem prometu. Iz teh predpisov izhaja, da lahko prevozniki s sedežem v EU opravljajo cestne prevoze znotraj EU z licenco Skupnosti. Republika Slovenija pa lahko na podlagi sklenjenih bilateralnih sporazumov s tretjimi državami, ki niso članice EU, le deloma omejuje promet, ki ga izvajajo prevozniki s sedežem v omenjenih državah, in sicer preko dogovorjene kvote dovolilnic.
Iz zgoraj navedenega izhaja, da predloga ni možno realizirati, zato ga ne podpiramo.