Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

45 minut za malico

1356 OGLEDOV 39 KOMENTARJEV

Naj zaposlenemu pripada 45minut za malico in ne 30minut. Na gradbišču je dostikrat pol ure premalo časa , da greš v trgovino in poješ kot človek.

58 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T toxico 82 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 4. 2021

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Delavec, ki dela polni delovni čas, ima v skladu s 154. členom Zakona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/1378/13 – popr.47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/1615/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19 in 203/20 – ZIUPOPDVE; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1) pravico do odmora, ki traja 30 minut. Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do odmora v sorazmerju s časom preživetim na delu, vendar ob pogoju, da dela vsaj štiri ure na dan. V zvezi z določitvijo odmora ZDR-1 v četrtem odstavku 154. člena tudi določa, da se odmor lahko določi šele po eni uri dela in najkasneje eno uro pred koncem delovnega časa.

V zvezi z izpostavljeno pravico naj pojasnimo, da Direktiva 2003/88/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 4. novembra 2003 o določenih vidikih organizacije delovnega časa (v nadaljnjem besedilu: Direktiva 2003/88/ES) v 4. členu zagotavlja delavcu, katerega delovnik je daljši od šestih ur, pravico do odmora. Podrobnosti v zvezi z odmorom, vključno s trajanjem in pogoji, pod katerimi je dodeljen, Direktiva 2003/88/ES prepušča ureditvi v državah članicah. Upoštevaje navedeno lahko ugotovimo, da ZDR-1 izpolnjuje zahtevo Direktive 2003/88/ES, kot jo ta določa glede pravice do odmora.

Z vidika splošnega delovnopravnega okvira naj v zvezi z izpostavljenim predlogom opozorimo na pravilo ugodnejšega urejanja pravic (načelo in favorem), ki ga ZDR-1 določa v drugem odstavku 9. člena. V skladu s tem načelom se pravice in delovni pogoji v ZDR-1 ne določajo kot maksimalni, ampak kot minimalni delovni standardi, ki jih je mogoče s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi nadgraditi oziroma urejati za delavca ugodneje.

Upoštevaje navedeno ocenjujemo, da je, ob upoštevanju varstvene funkcije delovnega prava, minimalnih delovnih standardov, sistemske zakonske ureditve ter značilnosti delovnega prava, da se z ZDR-1 določa le minimum delovnopravnih upravičenj, odmor med delovnim časom  v ZDR-1 ustrezno urejen. Socialni partnerji pa lahko to delovnopravno upravičenje, ob upoštevanju posebnosti določene dejavnosti (npr. delo na gradbišču), v kolektivni pogodbi uredijo tudi ugodneje.

Z vidika pristojnosti ministrstva naj nenazadnje še dodamo, da je bil ZDR-1 s strani zakonodajalca sprejet po dogovoru s socialnimi partnerji in bi morebitne spremembe in dopolnitve tega zakona zahtevale dodaten dogovor oziroma kompromis med socialnimi partnerji.

Komentarji