Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Enotna dohodninska stopnja 15%

1228 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam uvedbo enotne dohodninske stopnje 15% po vzoru Češke republike. Nižja dohodnina pomeni višjo neto plačo za delavce, ti posledično več potrošijo, država pa potem preko večje potrošnje dobi več prihodkov od DDV in nadomesti izpad od dohodnine. To je jasno prikazano v spodnjih številkah primerjave Slovenije in Češke. Ne samo da so uspeli nadomestiti izpad, z nižjo dohodnino ima Češka celo večjo rast prihodkov kot Slovenija.

 

Prihodki od dohodnine v € (SLO in ČEŠ):

2007 - 919.241.613 | 3.964.296.492 - 32%

2008 - 1.257.416.524 | 3.685.471.084 - 15%

2009 - 1.069.832.398 | 3.330.418.908 - 15%

2010 - 902.104.468 | 3.402.880.912 - 15%

2011 - 912.500.437 | 3.525.371.584 - 15%

2012 - 929.772.095 | 3.593.447.832 - 15%

2013 - 740.543.292 | 3.667.501.128 - 15% (+7% dodajo tistim ki presežejo 48x povprečne plače)

2014 - 789.614.888 | 3.811.998.204 - 15% (+7%)

2015 - 961.288.251 | 3.999.731.848 - 15% (+7%)

2016 - 1.029.307.862 | 4.383.854.212 - 15% (+7%)

2017 - 1.100.031.364 | 4.991.572.508 - 15% (+7%)

2018 - 1.280.219.100 | 5.687.626.916 - 15% (+7%)

2019 - 1.391.026.913 | 6.385.505.488 - 15% (+7%)

 

SLO 2007-2019: +51% rast

ČEŠ 2007-2019: +61% rast

 

Prihodki od DDV v € (SLO in ČEŠ):

2007 - 2.906.673.630 - 20% | 6.467.165.936 - 19%

2008 - 3.144.500.933 - 20% | 6.901.394.592 - 19%

2009 - 2.838.007.169 - 20% | 6.858.740.204 - 19%

2010 - 2.940.892.849 - 20% | 7.289.708.652 - 20%

2011 - 2.992.405.400 - 20% | 7.447.789.928 - 20%

2012 - 2.905.027.883 - 20% | 7.751.338.580 - 20%

2013 - 3.029.055.394 - 20% | 8.537.242.768 - 21%

2014 - 3.153.257.072 - 22% | 8.936.268.940 - 21%

2015 - 3.228.708.179 - 22% | 9.184.161.184 - 21%

2016 - 3.272.031.983 - 22% | 9.535.332.160 - 21%

2017 - 3.504.190.167 - 22% | 10.322.361.896 - 21%

2018 - 3.756.847.846 - 22% | 10.827.694.136 - 21%

2019 - 3.871.520.644 - 22% | 11.306.673.028 - 21%

 

SLO 2007-2019: +33% rast

ČEŠ 2007-2019: +75% rast

43 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Ph4nt0m 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 4. 2021

Odziv Ministerstva za finance

Dohodnina je v skladu z Zakonom o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 9/12 – odl. US, 24/12, 30/12, 40/12 – ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 – odl. US, 96/13, 29/14 – odl. US, 50/14, 23/15, 55/15, 63/16, 69/17, 21/19, 28/19 in 66/19; v nadaljevanju: ZDoh-2) davek od fizičnih oseb, za katerega je zavezanec fizična oseba.

Kot letni progresivni davek od odhodkov fizičnih oseb je bila dohodnina uvedena z reformo davčnega sistema, sprejeto konec leta 1990. Ena izmed sprememb, ki je bila narejena takrat je bila uvedba sintetične obdavčitve dohodkov (obdavčitev vseh dohodkov fizične osebe z eno vrsto davka), namesto obdavčenja dohodkov s posameznimi vrstami davkov. Različni dohodki na letni ravni so torej agregirani in obdavčeni s progresivno davčno stopnjo, določeno v lestvici za odmero dohodnine. S tem se uresničuje načelo pravičnosti v davčni politiki, in sicer načelo horizontalne pravičnosti, saj so zavezanci s približno enakimi dohodki obremenjeni s približno enako dohodnino. Hkrati pa se z veljavno ureditvijo zasleduje tudi cilj vertikalne pravičnosti, to pomeni, da zavezanci z višjimi dohodki plačajo več davka.

Hkrati je v sistemu dohodnine potrebno poudariti še sistem davčnih olajšav, ki jih zavezanci lahko uveljavljajo in katere lahko pomembno znižujejo davčno osnovo zavezanca in hkrati vplivajo na višje neto dohodke zavezancev.

Izhajajoč iz zgoraj navedenega in veljavni sistem obdavčitve dohodkov fizičnih oseb v Republiki Sloveniji, predlog odstopa od koncepta veljavnega sistema obdavčitve navedenih dohodkov pri nas, ki je potrjen tudi s širšim družbenim konsenzom. Pred leti se je namreč pobuda za uvedbo enotne davčne stopnje obravnavala v širokem krogu strokovne, laične in tudi politične javnosti, ter zaradi svoje degresivnosti in premajhne socialne in solidarnostne komponente ni dobila podpore. Opozarjamo tudi, da predlog enostransko posega v sistem veljavne lestvice za odmero dohodnine, hkrati pa ne upošteva ostalih elementov, ki vplivajo na odmero dohodnine. Glede na navedeno predlog ni sprejemljiv.

Komentarji