Elektronsko cestninjenje (e-vinjete) po sistemu "plačaj po porabi"
Stanje danes (2A):
- Letna vinjeta 110,00 EUR
- Mesečna vinjeta 30,00 EUR
- Tedenska vinjeta 15,00 EUR
Za občasne voznike torej ni paketa, ki bi bil primeren za njihovo priložnostno vožnjo iz točke A v točko B na najbolj varen in okolju prijazen način. Z uvedbo e-vinjetnega sistema postaja popolnoma izvedljiv sistem cestninjenja »pay-per-use« s plačilom po dejanski uporabi AC sistema. Če danes voznika z letno vinjeto dan uporabe AC stane 0,30 EUR, potem bi enodnevna uporaba voznika stala npr. 1 EUR. V izogib različnim zlorabam sistema, bi ta cena veljala za npr. prvih 5 uporab (5 dni) vsak mesec – torej po progresivni lestvici. Uporaba 6-10 dni na mesec bi ceno dvignila na npr. 1,50 EUR/dan, vsi nadaljnji dnevi uporabe do izteka meseca pa npr. 2,00 EUR/dan.
Primer:
5 voženj = 5 EUR
10 voženj = 5 EUR + 5x 1,50 EUR = 12,50 EUR
30 voženj = 12,50 EUR + 20x 2,00 EUR = 52,50 EUR/mesec (logično, ker sistem ni namenjen rednim uporabnikom).
Z vsakim koncem meseca se kvote resetirajo in tarifiranje se začne znova po progresivni lestvici.
To bi pomenilo, da se razbremenijo lokalne ceste, voznikom pa omogočite normalno rabo AC križa brez nesorazmerno dragih nakupov vinjet (letnih, mesečnih ali tedenskih).
za tistih 5x na leto ko rabiš avtocesto pojdi okoli ali pa kupi vinjeto. Zakaj bi morali biti vsi na slabšem ker si ti škrt?
Ob nizki ceni avtocest imamo na srečo lokalne, ter regionalne ceste dokaj prazne, normalno prevozne in zmerno obrabljene.
Drži, če ne dovolijo gospodje vožnje tovornjakov po lokalnih cestah ( primer Postojna Jelšane ).Cesta uničena in obnova vsaki dve leti , ker ni narejena že v osnovi za tov. promet.
Je pa možno realizirati prenos vinjete z vozila na drugo vozilo. Ma tudi tega nočete ker boli.
Rad bi poudaril, da ceste rabimo, pa če tudi jih uporabljamo le enkrat letno, zato sem za kombinirani sistem: osnovna pristojbina + uporabnina.
potem bi lahko tudi obisk zdravnika tako računali večkrat greš več plačaš
potem si jaz nebi moral privoščit da hodim k punci za vikend lj-ce
Potnikom na avtobusu, ki je na tej relaciji tudi direktni, tudi čez vikend, ni potrebno skrbeti za vinjeto.
Prav tako vinjete ne potrebuje vlak.
Razlog: Žaljiv komentar.
Raje udarit višje cestnine na tranzitni promet (predvsem tovorni)
Hmmm, zanimivo, da se nekateri takoj obrnejo na neko poštenost in pravičnost. Tako ne gre. VSI davkoplačevalci so prispevali za izgradnjo cest. Nekateri več in spet drugi manj. In potem bi nekdo rekel, da tudi ni pravično, da je plačal v proračun za izgradnjo AC in se po njih ne vozi.
Občina tudi gradi neko športno infratsrukturo in jo nekateri uporabljajo skoraj vsak dan spet drugi nikoli.
Če tako razmišljamo je težko.
Zato je tudi brez veze razmišljanje, da se plača po kilometru. To je zelo, zelo ozko razmišljanje.
Končno imajo tudi tisti, ki živijo ob magistralnih in regionalnih cestah sedaj mir, ker je tranzitni promet na AC. Še se spomnim časov, ko so tovornjaki iz Madžarske dnevno peljali ljudem tuk ob hišah, da so se hiše trosile in bili zidovi razpokani.
Zato korist od uporabe AC nima samo tisti, ki po njej vozi ampak tisoče drugih ljudi.
No, nekaterim je pač to težko razumeti ampak tako je.
Z vsakim dvigom cene kilometra bi se posledično spet povečal promet po drugih cestah.
Ena izmed osnovnih funkcij države je tudi, da skrbi za zdravje, varnost in dobro počutje ljudi.
In to mora biti glavno vodilo pri vseh odločitvah.
In seveda ne bodimo zavistni in fauš, če pač nekdo za doberga stotaka vsak dan vozi po AC.
Nekateri pa pač glede na svoje potrebe nekajkrat na leto.
Poglejmo na življenje raje z bolj pozitivne smeri.
Tak sistem bi že zahteval sledenje. V tem primeru bi bilo bolj pošteno cestninjenje po kilometru. Prednost vinjete je, da se, ko jo enkrat imaš brez pomislekov voziš po AC. V primeru cestninjenja na km pa bi se veliko voznikov izogibalo AC, kar bi imelo za posledico večjo gostoto prometa na regionalnih cestah in posledično zmanjšano varnost prometa na teh cestah.
Žal to ne bo šlo skozi, ker tisti, ki o tem odločajo sami dnevno uporabljajo AC in se jim kratko malo fučka za nas, ki jo uporabljamo občasno na krajših razdaljah. Poznam osebke , ki se dnevno vozijo iz CE in NM v Ljubljano, to pa je za njih skoraj zastonj. Kaj hočemo-banana država v vseh pogledih.
Moje mišljenje..Komplicirate le tisti ki ne veste kaj predlagate.. Komaj smo se rešili gužve na regionalnih cestah in prešli na hitrejše in bolj VARNE ..ŠTIRI ali ŠEST pasovnice .. in eni bi radi da se spet vrnemo v čase 30-40 let nazaj ,ko si iz MB do LJ vozil kot vlak 2 uri in pol.. ali iz Kranja do Brežic po tisti H1. "nasekljanki" debele tri ure.. pa iz MS do KP. in sreča je bila da ni bilo kakih nesreč,ker je to pomenilo izgubljeni dan.To kar je dobro za dnevne voznike -delavne migrante ,morda je videti da ni pošteno do ostalih udeležencev ..ampak sistem je tak da ne moremo biti vsi zadovoljni.. bi bilo pa dobro da se uvede nazaj tudi 1/2 letna vinjeta kot je nekoč že bila.. kar nekako se pa strinjam da so naše cestnine in vinjete predrage. Menda najdražje v EU po prevoženem km..vzemimo računico. cestnina je pri nabavi goriva . pri registraciji vozila in na kraju tudi pri vinjeti.. uporabi najboljših cest.. morda še kje..? Ampak gledano na varnost na število nesreč nekoč na regionalkah in sedaj na HC( hitrih cestah). Ja ..sedaj so ceste mnogo bolj varne kot so bile nekoč in tudi bolj vzdrževane... glavni adut pri tem pa je da so posledično obiski mehanika zaradi uničenega podvozja prej izjema kot pravilo... . ja in še to ,tudi sam sem od januarja leta 2020 upokojenec, tako da mi vinjeta ni več kako pomembna. Km je mnogo manj kot jih je bilo nekoč ,vendar meni tudi šteje VARNOST na cesti.. Če pa nisi pripravljen plačati nekega "udobja" so tu še vedno regionalne ceste s svojimi dobrimi in slabimi stranmi.. izbira je na posamezniku..
Pa kaj vam ni jasno. Ropanje "potrošnikov" je vedno uzakonjeno. Kdo piše zakone se pa tako ve.
Plačaj po porabi pomeni, po prevoženih km. To je tudi edino pošteno. Je velika razlika a se pelješ iz MS v KP ali pa v MB. Mi ni jasno zakaj komplicirate.
Na žalost bi uvedba cestnine po porabi pomenila kolaps regionalnih cest.
Prav tako morajo biti ceste vzdrževane ne glede na to, ali se vi po njih vozite ali ne - če seveda želite, da je cesta urejena, ko bi jo potrebovali (1x na mesec).
Dodatno taka infrastruktura upočasnjuje promet in košta (za implementacijo).
V principu se sicer strinjam in bi bilo smiselno, če pa upoštevate večjo sliko in dejansko implementacijo takega sistema pa žal predlog ni preveč smiseln.
pred kakšnimi 20 leti je to že delovalo - brez napake. Senzor so takrat vstavljali celo zastonj. Edina obveza je bila, da smo ga morali potem vrniti, čeprav so po ukinitvi tega sistema romali v staro šaro.
Ta sistem so ukinili, ker je državi in DARS koritnikom - po nam nevidnih by-pasih, premalo kapnilo v zasebne žepe. Višek politično-gospodarske svinjarije je, da zahtevajo vinjeto tudi znotraj Lj obvoznice. (V Mb so to zahtevo menda že ukinili.)
Predlagani sistem je podoben opuščenemu ABC sistemu. Zahteval bi nov investicije, vzdrževanje, administracijo, kar bi podražilo izvajanje. Prikazani izračun ne zajema vseh teh stroškov.
Večini državljanov v RS bi lahko zagotovili plačilo AC po sistemu 1€ = 1 dan uporabe AC, drugim, ki so vsakodnevni uporabniki pa omogočili plačevanje kot do sedaj oz po novem sitemu. Ob registraciji vozila pa se v sistem vnese vse potrebne podatke za obračunavanje stroškov glede na uporabo AC.
Ker smo sedaj ne redni uporabniki preplačevali, bi bilo najbolj pošteno 5 dni na mesec zastonj pol pa dalje po vašem ključu. :) ŠALA...
V večini primerov na več izdelkov dobiš popust v vašem pa bi te redne migrante določene dni poslali nazaj na lokalne ceste (zaradi stroška). Mene ne moti, ker redko uporabljam avtoceste. Ob nizki ceni avtocest imamo na srečo lokalne, ter regionalne ceste dokaj prazne, normalno prevozne in zmerno obrabljene.
Po drugi strani pa bi dosegli, da bi iz Kopra do Lendave in nazaj plačal 5eur in dal tempomat na 135 km/h ..., kar tudi ne bi bilo slabo.
Vaš sistem je precej naravnan k manj rednim uporabnikom avtocest, trenutno je obratno.
Se strinjam, da je po porabi tudi pošteno, a čemu progresivna lestvica?
predlagam.vladi.si/predlog/12026l
strinjam se! Zakaj bi plačal 30€ samo zato da se dvakrat zapeljem po avtocesti na/z morja za 2 tedna.
predlagam.vladi.si/predlog/12026
Tak sistem bi tudi zelo ugajal turistom, ki bi namesto 30eur plačali 5eur. Če plačajo oni manj, plačamo mi več ;) oz. njihov delež.
Edino pošteno po porabi.
predlagam.vladi.si/predlog/12026