Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Elektronsko cestninjenje (e-vinjete) po sistemu "plačaj po porabi"

2387 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Stanje danes (2A):

- Letna vinjeta 110,00 EUR

- Mesečna vinjeta 30,00 EUR

- Tedenska vinjeta 15,00 EUR

 

Za občasne voznike torej ni paketa, ki bi bil primeren za njihovo priložnostno vožnjo iz točke A v točko B na najbolj varen in okolju prijazen način. Z uvedbo e-vinjetnega sistema postaja popolnoma izvedljiv sistem cestninjenja »pay-per-use« s plačilom po dejanski uporabi AC sistema. Če danes voznika z letno vinjeto dan uporabe AC stane 0,30 EUR, potem bi enodnevna uporaba voznika stala npr. 1 EUR. V izogib različnim zlorabam sistema, bi ta cena veljala za npr. prvih 5 uporab (5 dni) vsak mesec – torej po progresivni lestvici. Uporaba 6-10 dni na mesec bi ceno dvignila na npr. 1,50 EUR/dan, vsi nadaljnji dnevi uporabe do izteka meseca pa npr. 2,00 EUR/dan.

 

Primer:

5 voženj = 5 EUR

10 voženj = 5 EUR + 5x 1,50 EUR = 12,50 EUR

30 voženj = 12,50 EUR + 20x 2,00 EUR = 52,50 EUR/mesec (logično, ker sistem ni namenjen rednim uporabnikom).

Z vsakim koncem meseca se kvote resetirajo in tarifiranje se začne znova po progresivni lestvici.

 

To bi pomenilo, da se razbremenijo lokalne ceste, voznikom pa omogočite normalno rabo AC križa brez nesorazmerno dragih nakupov vinjet (letnih, mesečnih ali tedenskih).

 

69 glasov

20 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Miha Škorc 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 4. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V zvezi s podanim predlogom je potrebno uvodoma pojasniti, da gre pri vinjetnih sistemih cestninjenja v vsakem primeru za pavšalno plačilo cestnine glede na čas uporabe cestninske ceste, kar pomeni, da se lahko v določenem obdobju veljavnosti posamezne vrste vinjete opravi neomejeno število voženj po cestninskem omrežju. Načrtovani sistem elektronske vinjete bo sicer omogočil digitalizirano in deloma pravičnejše plačilo cestnine za uporabo cestninskih cest, se bo pa z vzpostavitvijo sistema elektronske vinjete cestnina še vedno plačevala glede na čas uporabe cestninske ceste in ne po dejansko prevoženi razdalji. Zaračunavanja cestnine glede na dejansko prevoženo razdaljo v načrtovanem sistemu ni mogoče zagotoviti niti v tehničnem smislu. V veljavi bodo tako še vedno ostale enake vrste elektronskih vinjet (tedenska, mesečna in letna), spremenjen bo zgolj način zaračunavanja, saj bo klasično vinjeto v obliki nalepke, ki se prilepi na vetrobransko steklo vozila, nadomestila elektronska vinjeta v obliki digitalnega zapisa, ki bo vezana na registrsko tablico vozila. Nakup elektronske vinjete bo še vedno možen na klasičnih prodajnih mestih, novost pri nakupu elektronske vinjete pa bo možnost nakupa preko spleta, kar bo za marsikoga poenostavilo postopek nakupa. Dodatna prednost za uporabnike bo tudi veljavnost letne elektronske vinjete, ki bo vezana na 365 dni od dneva nakupa. Veljavnost tako ne bo več vezana na koledarsko leto kot v obstoječem sistemu klasične vinjete, kar pomeni, da bodo lahko uporabniki v vsakem primeru izkoristili celotno obdobje veljavnosti vinjete.

Na osnovi predhodno navedenih razlogov in podanih obrazložitev ugotavljamo, da vašega predloga ni možno realizirati v okviru načrtovanega sistema cestninjenja.

Komentarji




  • m markym

    za tistih 5x na leto ko rabiš avtocesto pojdi okoli ali pa kupi vinjeto. Zakaj bi morali biti vsi na slabšem ker si ti škrt?

  • t tinesi

    Ob nizki ceni avtocest imamo na srečo lokalne, ter regionalne ceste dokaj prazne, normalno prevozne in zmerno obrabljene.

    Drži, če ne dovolijo gospodje vožnje tovornjakov po lokalnih cestah ( primer Postojna Jelšane ).Cesta uničena in obnova vsaki dve leti , ker ni narejena že v osnovi za tov. promet.

  • t tinesi

    Je pa možno realizirati prenos vinjete z vozila na drugo vozilo. Ma tudi tega nočete ker boli.

  • D Dare B.

    Rad bi poudaril, da ceste rabimo, pa če tudi jih uporabljamo le enkrat letno, zato sem za kombinirani sistem: osnovna pristojbina + uporabnina.

  • t toxico

    potem bi lahko tudi obisk zdravnika tako računali večkrat greš več plačaš

  • t toxico

    potem si jaz nebi moral privoščit da hodim k punci za vikend lj-ce

    • b bostjang

      Potnikom na avtobusu, ki je na tej relaciji tudi direktni, tudi čez vikend, ni potrebno skrbeti za vinjeto.

      Prav tako vinjete ne potrebuje vlak.

  • t toxico
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: Žaljiv komentar.
  • Ikona uporabnika Erazem Lipovina Erazem Lipovina

    Raje udarit višje cestnine na tranzitni promet (predvsem tovorni)

  • p pravični

    Hmmm, zanimivo, da se nekateri takoj obrnejo na neko poštenost in pravičnost. Tako ne gre. VSI davkoplačevalci so prispevali za izgradnjo cest. Nekateri več in spet drugi manj. In potem bi nekdo rekel, da tudi ni pravično, da je plačal v proračun za izgradnjo AC in se po njih ne vozi.

    Občina tudi gradi neko športno infratsrukturo in jo nekateri uporabljajo skoraj vsak dan spet drugi nikoli.

     

    Če tako razmišljamo je težko.

     

    Zato je tudi brez veze razmišljanje, da se plača po kilometru. To je zelo, zelo ozko razmišljanje.

     

    Končno imajo tudi tisti, ki živijo ob magistralnih in regionalnih cestah sedaj mir, ker je tranzitni promet na AC. Še se spomnim časov, ko so tovornjaki iz Madžarske dnevno peljali ljudem tuk ob hišah, da so se hiše trosile in bili zidovi razpokani.

     

    Zato korist od uporabe AC nima samo tisti, ki po njej vozi ampak tisoče drugih ljudi.

     

    No, nekaterim je pač to težko razumeti ampak tako je.

     

    Z vsakim dvigom cene kilometra bi se posledično spet povečal promet po drugih cestah.

     

    Ena izmed osnovnih funkcij države je tudi, da skrbi za zdravje, varnost in dobro počutje ljudi.

     

    In to mora biti glavno vodilo pri vseh odločitvah.

     

    In seveda ne bodimo zavistni in fauš, če pač nekdo za doberga stotaka vsak dan vozi po AC.

     

    Nekateri pa pač glede na svoje potrebe nekajkrat na leto.

     

    Poglejmo na življenje raje z bolj pozitivne smeri.

     

     

  • r roho

    Tak sistem bi že zahteval sledenje. V tem primeru bi bilo bolj pošteno cestninjenje po kilometru. Prednost vinjete je, da se, ko jo enkrat imaš brez pomislekov voziš po AC. V primeru cestninjenja na km pa bi se veliko voznikov izogibalo AC, kar bi imelo za posledico večjo gostoto prometa na regionalnih cestah in posledično zmanjšano varnost prometa na teh cestah.

  • s sebični gen

    Žal to ne bo šlo skozi, ker tisti, ki o tem odločajo sami dnevno uporabljajo AC in se jim kratko malo fučka za nas, ki jo uporabljamo občasno na krajših razdaljah. Poznam osebke , ki se dnevno vozijo iz CE in NM v Ljubljano, to pa je za njih skoraj zastonj. Kaj hočemo-banana država v vseh pogledih.

  • N NEJC.Z.Wolf

    Moje mišljenje..Komplicirate le tisti ki ne veste kaj predlagate.. Komaj smo se rešili gužve na regionalnih cestah in prešli na hitrejše in bolj VARNE ..ŠTIRI ali ŠEST pasovnice .. in eni bi radi da se spet vrnemo v čase 30-40 let nazaj ,ko si iz MB do LJ vozil kot vlak 2 uri in pol.. ali iz Kranja do Brežic po tisti H1. "nasekljanki" debele tri ure.. pa iz MS do KP. in sreča je bila da ni bilo kakih nesreč,ker je to pomenilo izgubljeni dan.To kar je dobro za dnevne voznike -delavne migrante ,morda je videti da ni pošteno do ostalih udeležencev ..ampak sistem je tak da ne moremo biti vsi zadovoljni.. bi bilo pa dobro da se uvede nazaj tudi 1/2 letna vinjeta kot je nekoč že bila.. kar nekako se pa strinjam da so naše cestnine in vinjete predrage. Menda najdražje v EU po prevoženem km..vzemimo računico. cestnina je pri nabavi goriva . pri registraciji vozila in na kraju tudi pri vinjeti.. uporabi najboljših cest.. morda še kje..? Ampak gledano na varnost na število nesreč nekoč na regionalkah in sedaj na HC( hitrih cestah). Ja ..sedaj so ceste mnogo bolj varne kot so bile nekoč in tudi bolj vzdrževane... glavni adut pri tem pa je da so posledično obiski mehanika zaradi uničenega podvozja prej izjema kot pravilo... . ja in še to ,tudi sam sem od januarja leta 2020 upokojenec, tako da mi vinjeta ni več kako pomembna. Km je mnogo manj kot jih je bilo nekoč ,vendar meni tudi šteje VARNOST na cesti.. Če pa nisi pripravljen plačati nekega "udobja" so tu še vedno regionalne ceste s svojimi dobrimi in slabimi stranmi.. izbira je na posamezniku..

  • r razočaran

    Pa kaj vam ni jasno. Ropanje "potrošnikov" je vedno uzakonjeno. Kdo piše zakone se pa tako ve.

  • k kala

    Plačaj po porabi pomeni, po prevoženih km. To je tudi edino pošteno. Je velika razlika a se pelješ iz MS v KP ali pa v MB. Mi ni jasno zakaj komplicirate.

  • E E.V.

    Na žalost bi uvedba cestnine po porabi pomenila kolaps regionalnih cest.

     

    Prav tako morajo biti ceste vzdrževane ne glede na to, ali se vi po njih vozite ali ne - če seveda želite, da je cesta urejena, ko bi jo potrebovali (1x na mesec).

     

    Dodatno taka infrastruktura upočasnjuje promet in košta (za implementacijo).

     

    V principu se sicer strinjam in bi bilo smiselno, če pa upoštevate večjo sliko in dejansko implementacijo takega sistema pa žal predlog ni preveč smiseln.

  • P Peter Battelino

    pred kakšnimi 20 leti je to že delovalo - brez napake. Senzor so takrat vstavljali celo zastonj. Edina obveza je bila, da smo ga morali potem vrniti, čeprav so po ukinitvi tega sistema romali v staro šaro.

    Ta sistem so ukinili, ker je državi in DARS koritnikom - po nam nevidnih by-pasih, premalo kapnilo v zasebne žepe. Višek politično-gospodarske svinjarije je, da zahtevajo vinjeto tudi znotraj Lj obvoznice. (V Mb so to zahtevo menda že ukinili.)

  • I Ivan Peter Benko

    Predlagani sistem je podoben opuščenemu ABC sistemu. Zahteval bi nov investicije, vzdrževanje, administracijo, kar bi podražilo izvajanje. Prikazani izračun ne zajema vseh teh stroškov.

  • k kobor

    Večini državljanov v RS bi lahko zagotovili plačilo AC po sistemu 1€ = 1 dan uporabe AC, drugim, ki so vsakodnevni uporabniki pa omogočili plačevanje kot do sedaj oz po novem sitemu. Ob registraciji vozila pa se v sistem vnese vse potrebne podatke za obračunavanje stroškov glede na uporabo AC.

  • 5 5r

    Ker smo sedaj ne redni uporabniki preplačevali, bi bilo najbolj pošteno 5 dni na mesec zastonj pol pa dalje po vašem ključu. :) ŠALA...

     

    V večini primerov na več izdelkov dobiš popust v vašem pa bi te redne migrante določene dni poslali nazaj na lokalne ceste (zaradi stroška). Mene ne moti, ker redko uporabljam avtoceste. Ob nizki ceni avtocest imamo na srečo lokalne, ter regionalne ceste dokaj prazne, normalno prevozne in zmerno obrabljene.

     

    Po drugi strani pa bi dosegli, da bi iz Kopra do Lendave in nazaj plačal 5eur in dal tempomat na 135 km/h ..., kar tudi ne bi bilo slabo.

    Vaš sistem je precej naravnan k manj rednim uporabnikom avtocest, trenutno je obratno.

     

    Se strinjam, da je po porabi tudi pošteno, a čemu progresivna lestvica?

  • F Ferenc
  • S Sava

    strinjam se! Zakaj bi plačal 30€ samo zato da se dvakrat zapeljem po avtocesti na/z morja za 2 tedna.

    • F Ferenc
    • 5 5r

      Tak sistem bi tudi zelo ugajal turistom, ki bi namesto 30eur plačali 5eur. Če plačajo oni manj, plačamo mi več ;) oz. njihov delež.

  • v verso verso

    Edino pošteno po porabi.