Samoplačniške usluge v zdravstvu
Predlagam, da za samoplačniško uslugo pacientu del računa poravna ZZZS. In sicer v enaki vrednosti kot, če bi to uslugo dobil preko javnega zavoda. Razliko plača pacient sam.
Predlagam, da za samoplačniško uslugo pacientu del računa poravna ZZZS. In sicer v enaki vrednosti kot, če bi to uslugo dobil preko javnega zavoda. Razliko plača pacient sam.
Če bo predlog prejel vsaj 31 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Ministrstvo za zdravje se zavzema za vzdržen, dostopen in kakovosten zdravstveni sistem, vendar se na nekaterih področjih zaradi nezadostnih virov v zdravstvenem sistemu, ki se nanašajo na kadre, opremo in razpoložljiva finančna sredstva, soočamo z izzivi nedopustnih čakalnih dob in posledično z odločitvami pacientov, da storitev opravijo samoplačniško. V načrtu Ministrstva za zdravje so sistemske spremembe Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 91/07, 76/08, 62/10 – ZUPJS, 87/11, 40/12 – ZUJF, 21/13 – ZUTD-A, 91/13, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 111/13 – ZMEPIZ-1, 95/14 – ZUJF-C, 47/15 – ZZSDT, 61/17 – ZUPŠ, 64/17 – ZZDej-K, 36/19, 189/20 – ZFRO in 51/21) . Pri sprejemanju odločitev glede ključnih smeri sprememb v sistemu zdravstva in načinov reševanja glavnih izzivov bodo vključeni vsi deležniki na področju zdravstva, ki bodo v fazi javne razprave povabljeni k dialogu. Predlogi, ki bodo prispevali k vzdržnemu, dostopnemu in kakovostnemu zdravstvu za vse državljane ob hkratnem upoštevanju razpoložljivosti virov in zmožnosti sistema, bodo v največji možni meri tudi upoštevani.
Ne glede na navedeno, ugotavljamo, da se nekateri pacienti odločijo bodisi za samoplačniško storitev ali pa čakajo pri izvajalcu, ki ima za to storitev nedopustno čakalno dobo, kljub temu, da ima drug izvajalec za to storitev, dopustno čakalno dobo. Odprava čakalnih dob v celoti ni mogoča, saj na čakalne dobe vpliva več različnih dejavnikov, kot npr. starajoča se populacija (in s tem povezana razširjenost kroničnih bolezni), nove tehnologije v zdravstvu, v nekaterih primerih tudi prekomerno napotovanje med različnimi izvajalci zdravstvenih storitev in zahteve bolnikov po izvedbi neutemeljenih zdravstvenih storitvah, ter omejeni finančni viri. Ministrstvo za zdravje si z različnimi aktivnostmi in ukrepi prizadeva za večjo dostopnost do zdravstvenih storitev s ciljem, da se pacienti obravnavajo v okviru dopustne čakalne dobe, opredeljene z Zakonom o pacientovih pravicah. Trenutno je za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev objavljen Nacionalni razpis, ki bo pacientom, ki čakajo nedopustno dolgo oz. čakajo najdlje na izbranem naboru zdravstvenih storitev, zagotovil možnost izvedbe zdravstvene storitve pri drugem izbranem izvajalcu, v kolikor bo pacient to storitev želel opraviti drugje in tudi prej, kot bi storitev opravil pri izvajalcu, kjer že nedopustno dolgo čaka. Nacionalni razpis se bo začel izvajati oktobra 2021 in bo trajal do konca leta 2022. Načrtujemo, da bomo z ukrepom uspeli zagotoviti dopustne čakalne dobe, vsaj na prednostnih storitvah.