Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Podjetništvo kot (vsaj) izbirni predmet v osnovne šole

846 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Tendenca za vpeljavo podjetništva kot predmet zori že nekaj let. Menim, da je v času, v katerem se nahajamo, ta potreba še močnejša, predvsem glede na to, kaj se v Sloveniji in svetu dogaja, kam gre zaposlitvena politika,... zato menim, da je ponovno potrebno spregovoriti o tem. Gospodarske razmere se spreminjajo s svetlobno hitrostjo, prav tako trg dela. Če želimo imeti nizko brezposelnost, potem moramo vzgajati razmišljujoče otroke. To je edina naša prednost, ki jo lahko imamo v prihodnjih letih pri vseh spremembah, ki se dogajajo na svetu. Rezultat bodo mladi, ki ne bodo razmišljali, da ni služb, ampak si jo bodo pogumni in sposobni ustvariti sami. To nas bo naredilo konkurenčne, podjetne.

Začnimo najprej s tem, da v osnovne šole vpeljemo predmet podjetništva, v okviru katerega otroci razvijajo inovativnost, rešujejo probleme, razvijajo težnjo po ustvarjanju, spoznavajo se s postopki in načini, povezujejo z lokalnim okoljem, razvijajo trajnostno razmišljanje, razvijajo kompetence, ki jih lahko uporabijo v vsakdanjem življenju in so zaradi njih uspešni,... vsaj kot izbirni predmet v zadnji triadi. Pri tem se izobraževalni segment poveže z gospodarskim, kar je tendenca tudi evropske razvojne politike in njenega sofinanciranja. Verjamem, da bo to koristilo tudi družbi. Verjamem, da želi država imeti samostojne, iznajdljive, sposobne, samozavestne, ustvarjalne, kreativne in samo zaposljive mlade, ki želijo nekaj ustvariti in delati in ne le čakati, da jim nekdo nekaj da. Vsekakor predmet podjetništva vse to razvija.

36 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T Tanč 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 3. 2021

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Uspešen gospodarski in splošni razvoj moderne družbe temelji tudi na podjetnosti in podjetništvu vseh njenih prebivalcev, še posebej mladih. Zato tudi šole usmerjajo izobraževalne napore v seznanitev učencev in dijakov z izzivi samostojnega podjetniškega delovanja in možnostjo oblikovanja lastne podjetniške karierne poti ter kako jim posredovati potrebna strokovna znanja preko različnih programov, podjetniških projektov, krožkov, tekmovanj tudi v sodelovanju z Javno agencijo SPIRIT Slovenija in drugimi deležniki, ki ponujajo možnost, da z lastnim delom na konkretnih primerih samostojno uresničujejo različne podjetniške zamisli ter jih učijo obvladovanja uspešnih podajnih tehnik. Takšen način dela med mladimi je zelo priljubljen, saj mlade motivira in zelo zanima. Šole, učitelji, pri tem sodelujejo z različnimi podjetji, organizacijami za spodbujanje podjetniške miselnosti in spoznavanja področij podjetniškega delovanja.

Na Zavodu RS za šolstvo smo v okviru mednarodnega projekta UStart – Izzivi podjetnosti za mlade, katerega namen je bil izboljšanje učinkovitosti in uspešnosti izobraževalnih sistemov pri izvajanju inovativnih politik razvijanja podjetnosti in uvajanju praktičnih ukrepov za spodbujanje podjetnosti v šolah, na osnovi izkustvenega učenja, usposabljali in opolnomočili učitelje za izvajanje dejavnosti, ki pri učencih in dijakih spodbujajo inovativnost in ustvarjalnost ter s tem razvoj kompetence podjetnosti.

V okviru projekta POGUM (PO-djetnost, Gradnik za-Upanja Mladih), »Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah« spodbujamo način razmišljanja in razumevanja podjetnosti v osnovnih šolah kot zmožnost razvijanja ustvarjalnosti, inovativnosti in proaktivnosti posameznika in skupin. Šolarjem in strokovnemu osebju (učiteljem, svetovalnim delavcem, drugim strokovnim in vodstvenim delavcem v osnovnih šolah) želimo omogočiti razumevanje kompetence podjetnosti, da bi jo uspešno implementirali v učni proces obveznega kurikula ter skozi druge dejavnosti, ki jih šole izvajajo v času šolanja šoloobveznih otrok. Želimo, da bi kompetenca podjetnosti in inovativnosti postala del kulture okolja. Mladim želimo omogočiti način razmišljanja, da bodo delovali proaktivno in samoiniciativno, z namenom prenosa znanja in zmožnosti iz šolskega okolja navzven, kar naj bi prispevalo k uspešnemu oblikovanju karierne orientacije.

V projektu PODVIG (Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah) razvijamo in preizkušamo model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. Poseben poudarek pri projektu namenjamo prepoznavanju družbenih, okoljskih, gospodarskih in osebnih izzivov in njihovem reševanju s pomočjo kompetence podjetnosti v smeri iskanja trajnostnih rešitev. Zato razvijamo prožne oblike učenja, zlasti tiste, ki omogočajo sistematično vpeljevanje in razvijanje medpredmetnih in (kros)kurikularnih povezav s poudarkom na aktivni vlogi dijakov in reševanju avtentičnih problemskih situacij ter družbenih izzivov. Posebna pozornost je posvečena tudi razvijanju pedagoških strategij, ki spodbujajo sodelovanje ter izmenjavo izkušenj, idej in inovacij ter najrazličnejše oblike mreženja.

Komentarji