Oprostitev plačila DDV za električna vozila
V Sloveniji znatno zaostajamo pri nakupu električnih osebnih vozil, Eko sklad je subvencije znatno znižal za ta vozila iz 7500 na 4500 EUR.
Moj predlog je da država oprosti plačila celotnega DDV za vsa električna vozila
Potem ne potrebujemo nobenih neumnih subvencij za ta vozila več
Ugotavljajo da je trenutna tehnologija EV za v kanto, ker proizvajajo EV več CO2 kot vozila na ostala na naftni bazi. Delajo na prehodu za vodik.
Ne bo držalo. Prodaja baterijskih avtomobilov raste, na trg prihajajo novi modeli, v veliki večini baterijski. Poleg tega:
1. Električna vozila proizvajajo toliko izpustov CO2 kolikor ga nastane pri proizvodnji elektrike. Z jedrsko energijo in obnovljivimi viri lahko to zelo približamo ničli. Pri foslinih avtih nikoli. (v Sloveniji le pribl. 1/3 el. energije pride iz termoelektrarn).
2. Vodik se zaradi slabega izkoristka ne more meriti z baterijami. Če nočemo izpustov CO2, moramo el. shraniti v vodik in nato iz vodika pridobiti elektriko. Oboje je precej manj učinkovito kot polnjenje in praznjenje baterije.
Opažam da preveč enosmerno gledava kako in kaj je najbolje za EV in zato prihaja do motenj kaj je prav z ene in druge strani. Nekje do leta 2040 bomo videli kje smo.
Pod točko 1. se ne strinjam, ker je kvazi ničelne energiji brez CO2 izpusti pri nas bore malo.
Pod točko 2. pa se strinjam, pa smo na istem kot pri točki 1.
Za primer EV v GB, imajo okrog 180.000 hibridnih in EV, pa se jim v nočnem času že dogaja ko polni preveč EV da imajo težavo z ohranjanjem napetosti.
Zakon o davku na motorna vozila, ki je začel veljati s tem letom, postavlja davek na motorna vozila izključno na električni pogon (tarifna oznaka 8703 80 in 8711 60) in druga motorna vozila iz tarifne oznake 8703 in 8711 brez izpusta CO2 na 0 eurov.
Po novem je davek bolj odvisen od izpustov (med uporabo), kot pa od prodajne cene.
pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa
Torej se predlog lahko briše.
Če vozilo pride z subvencijo 12,000 in ne 16,500. Bi ob uveljavitvi davka bil na slabšem ker bi plačal 13524,59 eur. V kolikor pa kupuješ teslo za 50,000 ali celo 90,000 eur je pa druga pesem. V kolikor imajo EV toliko prednosti ne vem v čem je sploh smisel subvencij (saj se oglašujejo da se izplačajo že hitro ali celo takoj)?
Ukiniti je potrebno subvencije in bo cena artiklov takoj padla na realna tla in bila tako dosegljiva za večjo množico kupcev, ne pa tako kot je bilo eno leto samo 500 EV in še to so podjetja takrat pobrala cca. 80% subvencij. Na hrvaškem je enak avto cenejši ravno za višino naše subvencije pri EV.