Zmanjšan normativ učencev v razredu
Predlagam, da se zmanjša število učencev na oddelek.
Že v normalnih okoliščinah je nadvse naporno dobro delati v razredu z 28 učenci. Velikokrat se zgodi, da se najranljivejše v taki množici enostavno spregleda. Vsakdo od njih ima pravico, da mu učiteljica pomaga, svetuje, se z njim pogovarja, ga usmerja; pa naj bo nadarjen učenec ali pa tisti, ki potrebuje učno pomoč.
V tem Corona času se je pa še dodatno pokazala nuja manjših oddelkov. Če bi imeli v razredu 10, 12 največ 15 učencev, sploh ne bi bilo težav pri odpiranju šol.
Zakaj še je pomembno manjše števili učencev v razredu? Vsi so videni in slišani, k vsakemu lahko učiteljica kadarkoli pristopi, z vsakim posebej lahko dela in ugotavlja učenčeve sposobnosti, stiske, čustva. Vsakemu lahko pomaga in takoj dodatno obrazloži česar ne razume. Sproti pregleduje naloge in rešuje spore ali probleme. V času formativnega spremljanja in uvajanja v pouk nove učne strategije, je nujno zmanjšanje števila učencev v oddelku.
Upam, da se bo to tudi zares zgodilo.
V povprečju je v slovenskem razredu 21 učencev.
Če se je kdo odločil za delo učitelja, ga bo tudi opravljal ob teh normativih.
Najmanjše število otrok je 17, največje pa 28.
V dobrih starih lasih je bilo v razredu 36 otrok.
No moram povedat, da ni povprečje 21, ampak 25, ker se večinoma tlači čim več otrok v en razred. Čeprav naj bi se pri številu 28 delili na dva razreda, se to ne zgodi, največkrat odobri ministrstvo dva oddelka, če je 30 učencev, redko, če jih je 29 v razredu. Če si nekdo predstavlja, potem ve, kako je učiteljici v razredu z 29 malimi glavicami, ki te potrebujejo v celoti. Vsak drugošolček je zgodba zase, vsi so radovedni, igrivi, veseli, iskreni. Ti si pa samo eden in ne moreš vsakemu posebej obrisati solzico, ga povprašati kako se počuti, ga objeti, mu pomagati obuti čeveljčke, obleči bundico.... Poleg vsega znanja, vseh ciljev, ki jih tak otrok osvaja, je v taki množici spregledan njegov potencial uspešnega učenca.
Predstavljajte si, kako se drugošolci "radi" udeležijo dodatnega pouka, 5. šolsko uro, ko ostali, ki niso pri dodatnem pouku že odhajajo k rekreaciji na igrišče. Enako je težko motivirati učenca z učnimi težavami pri dopolnilnem pouku 5. šolsko uro.
Ja odločila sem se biti učiteljica že ko sem imela 5 let. Zdaj sem učiteljica že 36. leto in ni mi žal, vendar ne želim zase, da bo meni lažje, da bi mogoče manj delala, zmanjšati normativ v razredu. To si želim zaradi otrok. Otroci imajo vsi enako pravico do znanja. zakaj se jim to ne omogoči? Kot sem že povedala je velika razlika poučevati 15 ali 28 otrok. In verjamem, da vsak starš raje vidi svojega otroka v manjši skupini.
Za 53.306 otrok prve triade, je bilo testiranih 20.816 zaposlenih. Tako na zaposlenega pride 2,56 šoloobveznega otroka. Čas bi že bil, da se glavni SVIZ-ec vpraša, kaj kdo dela in zakaj? Kdaj se bo SVIZ začel boriti za kvaliteto izobraževanja in ne samo za plače in ugodnosti zaposlenih. Spremljam vnuke in vnukinje od drugega do osmega razreda in razen faktografije ni nobenega iskanja znanja s spodbudami.
Stevilo testiranih vključuje tudi tehnično osebje, vse, ki so prisotni v šoli, ne le učitelje. Trenutno so oddelki razpolovljeni, kar pomeni vec učiteljev kot v normalnih razmerah.
Normativ je previsok. Uvedli smo mnoge novosti, sodobne načine poučevanja, normativ pa ostaja enak. Bistveno boljše in bolj enake možnosti imajo učenci v manjših oddelkih. Ne pozabite, med temi 28 so še učenci s posebnimi potrebami.
Seveda so boljše možnosti, če je manj učencev. A obstajata tudi dopolnili in dodatni pouk za tiste, ki izstopajo. znižanje števila učencev na razred stane - dodaten kader je potrebno plačati, potrebni so dodatni prostori. Menim, da je na tem področju zadeva več kot zadovoljivo urejena.
Bistveno večji problem je denimo število opredeljenih pacientov na osebnega zdravnika. To so realni problemi.
Proti. Standard vrtcev in osnovnih šol je pri nas zelo visok, so bistveno bolj potrebne investicije na drugih področjih.
Normativ in standard sta dva pojma...
Uf, smo pametni.