Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Motorje s prostornino do 125 ccm vozimo tudi s tako imenovanim vozniškim dovoljenjem kategorije B

7770 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Zakonodaja, ki je pri nas še vedno zastarela in daleč za razvito Evropo, v kateri lahko sedaj že nekaj let motorje in skuterje s prostornino do 125 ccm vozijo tudi s tako imenovanim vozniškim dovoljenjem kategorije B, torej tistim za avtomobil. V Španiji je pred leti prodaja skuterjev silovito poskočila, ko so sprejeli tak zakon. Gneča v mestih se je tam močno zmanjšala, parkirnih prostorov je bilo kar naenkrat dovolj in tudi zrak je postal bolj čist. Številni so z avtomobilov presedlali na motocikle. S štirih koles na dvoje. Hitreje z enega konca mesta na drugega in navsezadnje tudi ceneje. Brez gneče in stresa. 50-kubični skuterji so namreč počasni kot polž in na cesti dejansko nevarni. Zaradi ekološke oporečnosti dvotaktnih agregatov jih številni proizvajalci sploh ne izdelujejo več. Skuterji in motocikli s 4-taktnim pogonskim agregatom, ABS-sistemom in katalizatorjem so prihodnost mestnega prevoza. Vsaj za spomladanske in poletne ter zgodnjejesenske mesece, ko vreme to dovoljuje.

Verjamem, da je tudi pri nas nujno treba sprejeti enak zakon, kot ga imajo razvite sosednje države naše unije. To je brez dvoma hitrejša, cenejša in učinkovitejša rešitev za mestna središča kot pa čakanje in razglabljanje o elektro mobilnosti, ki prihaja počasneje, kot smo predvidevali sprva, in hkrati tudi ne ponuja rešitev za vse težave mestne mobilnosti. Sprememba zakona za vožnjo skuterjev z izpitom kategorije A tudi ne zahteva nobene infrastrukture ter posegov v električna omrežja in polnilnice.

81 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Marko24 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 3. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V Zakonu o voznikih (Uradni list RS, št. 85/16, 67/17, 21/18 – ZNOrg, 43/19 in 139/20; v nadaljnjem besedilu: ZVoz-1) je v 62. členu določeno, da spadajo v kategorijo A1 motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM in G. Hkrati je v ZVoz-1 določeno, da dovoljenje za vožnjo vozil B kategorije vključuje dovoljenje za vožnjo vozil kategorij AM, B1 in G.

Taka ureditev je v skladu z Direktivo 2006/126/ES z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih (prenovitev), čeprav le ta omogoča izjemo, da lahko države članice na svojem ozemlju odobrijo ekvivalente tako, da se imetnikom vozniških dovoljenj kategorije B omogoči vožnja motornih koles kategorije A1. Izjema je bila v direktivo vneseno zgolj zaradi ureditve v nekaterih državah članicah Evropske unije, ki so to izjemo že imele, pri čemer pa Evropska komisija takšni ureditvi ni naklonjena. Zaradi varnostnih razlogov so bili z direktivo zvišani starostni pogoji za pridobitev pravice do vožnje motornih koles in postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije brez omejitve.

Potrebno je izpostaviti, da pravica do vožnje motornih vozil kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B velja izključno na nacionalnem ozemlju, te kategorije države ne vpisujejo v vozniška dovoljenja, ampak pridobljena kategorija B daje imetnikom samo pravico do vožnje lahkih motornih koles (A1).

To pomeni, da ZVoz-1 ne more določati, da vozniško dovoljenje za kategorijo B vključuje tudi dovoljenja za vožnjo vozil kategorije G, AM in A1, saj se kategorija A1 v skladu z direktivo ne vpisuje v vozniško dovoljenje.

Avtomatično priznavanje pravice do vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B je tudi predvsem iz varnostnega vidika nesprejemljivo, kajti tehnika vožnje in obvladovanje motornega kolesa se bistveno razlikuje od tehnike vožnje osebnega avtomobila oziroma motornega vozila B kategorije. Glede na podatke statistike je največji delež prometnih nesreč (s smrtnim izidom in težjimi telesnimi poškodbami) povzročenih z motornimi kolesi pri starosti voznikov od 18-34 let. To pa je ravno starost primerna oz. ustrezna za vožnjo vozil A1 kategorije. Zato je z ZVoz-1 določeno postopno pridobivanje vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih koles A kategorije (brez omejitev), in sicer preko kategorije A1 in A2 (pri tem je potrebno zadostiti pogojem kot so ustrezna starost, ustrezne izkušnje z vožnjo motornih koles in dodatno opravljanje praktičnega dela vozniškega izpita ustrezne kategorije).

Poleg tega obstaja tudi razlika med kolesi z motorjem (AM kategorije, ki jo lahko vozi imetnik vozniškega dovoljenja B kategorije), katerega hitrost je konstrukcijsko omejena na 45 km/h in motornimi kolesi kategorije A1, katerih hitrost lahko presega 100 km/h. Iz teh razlogov se tudi usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil.

Pri tem je potrebno poudariti tudi dejstvo, da zaradi varnostnega vidika, predpisi v Republiki Sloveniji s področja varnosti cestnega prometa niso nikoli določali možnosti vožnje motornega kolesa kategorije A1 z vozniškim dovoljenjem kategorije B.

Komentarji