Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev vseh omejitev gibanja in policijske ure

1978 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Neživljenjske, vprašljivo legitimne, predvsem pa neučinkovite odloke, ki poslabšujejo narodnogospodarsko, socialnoekonomsko, psihosocialno in družbenopolitično klimo v Sloveniji je potrebno ukiniti. Nemudoma oz. takoj, brez odlašanja. Omejitev gibanja (prehajanje meja občin) in policijska ura, ne samo, da več kot očitno, ne koristita, ampak poslabšujeta situacijo, zanju ni nobenih, še najmanj pa strokovnih/zdravstvenih argumentov. Omejitve fizičnega druženja, dosledno nošenje mask povsod, kjer je več ljudi skupaj, razkuževanje in dobra higiena, bodo bodo kmalu prinesli izboljšanje Covid slike!

42 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 40 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Primož Tručl 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 2. 2021

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Omejitve gibanja in zbiranja, ki so trenutno predpisane v Odloku o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 193/20, 196/20, 204/20, 2/21, 5/21, 9/2, 12/21, 15/21 in 20/21, v nadaljnjem besedilu: Odlok/193), so bile sprejete na podlagi mnenj Svetovalne strokovne skupine pri Ministrstvu za zdravje (v nadaljnjem besedilu: strokovna skupina).

Ukrepi iz Odloka/193 so usmerjeni v prepoved in omejevanje socialnih stikov med prebivalstvom, saj so ti ukrepi po mnenju zdravstvene stroke edino učinkovito sredstvo za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19. Hkrati so bili ti ukrepi v skladu z načelom sorazmernosti sprejeti kot skrajni ukrepi, ko z drugimi ukrepi po ZNB ni bilo mogoče preprečiti širjenja nalezljive bolezni COVID-19.

Za ukrep omejitve gibanja na občine je Ustavno sodišče Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: US RS) v odločbi št. U-I-83/20 že opravilo presojo skladnosti s prvim odstavkom 32. člena Ustave Republike Slovenije, presojo primernosti, presojo nujnosti in presojo sorazmernosti v ožjem smislu in odločilo, da odloka, ki sta takšno omejitev predpisovala v prvem valu epidemije, nista v neskladju z Ustavo Republike Slovenije. Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) skladno z odločitvijo US RS na podlagi mnenj strokovne skupine tudi tedensko preverja utemeljenost ukrepov iz sprejetih odlokov.

Po mnenju vlade je bil ukrep prepovedi oziroma omejitve gibanje izven občine prebivališča primeren in nujen za dosego zasledovanega cilja, saj tak ukrep prispeva k zmanjševanju ali upočasnjevanju širjenja bolezni COVID-19 - predvsem z zmanjševanjem števila dejanskih stikov med osebami, ki prebivajo na območjih z višjim številom okužb, torej z višjim tveganjem za prenos okužbe, in osebami na območjih z nižjim številom okužb ali celo brez njih.

Vlada je v sodelovanju s strokovno skupino pripravila načrt sproščanja ukrepov za zajezitev epidemije COVID-19 . Odprava omejitve gibanja na občine je bila tako predvidena v t. i. oranžni fazi (sedemdnevno povprečje manj kot 1000 okuženih in hospitaliziranih manj kot 1000 bolnikov s COVID-19) in se prične uporabljati na dan 15. 2. 2021. Odprava prepovedi gibanja v nočnem času je predvidena v t. i. rumeni fazi (sedemdnevno povprečje manj kot 600 okuženih in hospitaliziranih manj kot 500 bolnikov s COVID-19).

V trenutni epidemiološki situaciji je še kako pomembno, da se sprejeti ukrepi sproščajo postopno in načrtovano, saj lahko v nasprotnem primeru hitro pride do poslabšanja epidemioloških razmer.

Iz teh razlogov ocenjujemo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji