Izdelava otrokom zanimivih filmčkov za Online poučevanje snovi od doma.
Predlagam da se naredijo video posnetki, na katerih bi učitelj predaval in demonstriral grafično na zanimiv način snov ki jo učenci jemljejo v razredu.
Vsi posnetki bi bili javno objavljeni na internetu.
V kolikor bi bil učenec odsoten od pouka zaradi bolezni, bi lahko doma iz postelje na internetu spremljal online predavanje.
Posnetki bi bile razdeljeni po razredih in po učnem načrtu, tako da lahko vsak učenec poišče točno tisto snov, pri kateri je manjkal na predavanjih in posluša razlago.
Se pravi, učitelj ki poučuje v razredu se ne bi ukvarjal s snemanjem. Posnetke bi izdelal učitelj, ki bi bil usposobljen in zadolžen le za online poučevanje.
Ta posnetek bi lahko posneli enkrat in bi ga uporabljali pet ali deset let. dokler se snov nebi spemenila. Potem pa bi posnetek le posodobili ali dopolnili.
Vsak učitelj razlaga po svoje. Eni učitelji snov predstavijo na otrokom zanimiv način drugi učitelji poučujejo brez volje in snov predstavijo popolnoma nezanimivo, zato tudi nekateri otroci zasovražijo nekatere predmete.
Z mojim predlogom bi poskrbeli, da najbolj izviren in zabaven včitelj na res zanimiv način posname nek posnetek katerega bodo otroci gledali z veseljem in zanimanjem ter se ob njem nasmejali in naučili snov.
S tem bi razbremenili vse ostale učitelje. Sedaj mora vsak učitelj posebej svojim otrokom predavat isto snov preko interneta.
Če bi obstajali taki posnetki, bi jih lahko otroci pogledali kadar koli želijo, lahko bi pogledali več krat isti posnetek ali pa bi pogledali skupaj s starši kadar so starši doma. Učitelji bi bili zadolženi le pojasnit morebitna vprašanja, v kolikor otrok nebi česa razumel.
Podpiram ta predlog, saj je šolanje na daljavo izredno naporno in izčrpujoče za majhne otroke. Videoposnetki bi tako učencem lahko v neki meri omogočali boljše razumevanje snovi.
Z zanimivo vsebino poskušajo že z nekim umetniškim društvom v Kranju ali v Kamniku osnovnošolski učitelji predajati snov. Pri predavanju snovi sodelujejo tudi igralci, ki učitelju odgovarjajo na vprašanja, tako da s tem učenci večkrat slišijo izrečeno. Prav tako je lažje učiteljem, saj s tem dobijo človeški feed back. Pri snemanju jim pogaja društvo tudi s svojo snemalno tehnologijo, kar posnetke naredi še bolj kvalitetne in s tem izboljšuje kakovost izobraževanja.
S tem predlogom se strinjam! Otroci med epidemijo že tako ali tako težko sodelujejo, kaj šele pri kakšnih monotonih predavanjih. Z grafičnimi demonstracijami bi bilo kot že rečeno snov veliko bolj zanimiva in privlačna otrokom. Glede na trenutno situacijo bi bilo tudi staršem lažje, saj nekateri zaradi služb ne morejo biti stalno ob otroku in preverjati, ali je predavanje pogledal v celoti. Tako bi si lahko ogled posameznih predavanj tudi prilagodili. Možnost večkratnega poslušanja pa je zelo dobra za utrditev znanja. Enotna spletna stran pri učenju na daljavo, kjer bi bili naloženi online posnetki, pa bi prihranila na času in denarju. Obstaja tudi peticija za virtualno šolo na daljavo od 1-4. razreda v času covid-19, ki bi predstavljala rešitev za starše, otroke kot tudi učitelje. "Virtualna osnovna šola bi v tem času razglašene epidemije svoj program uresničevala ob pomoči javne televizije in e-medijev, ki omogočajo tako hrambo ter lažjo dostopnost video gradiv (npr. YouTube) in SIO omrežja." link: www.peticija.online/pobuda_za_ustanovitev_prve_virtualne_osnovne_ole_za_delo_na_daljavo
Mislim, da je ta predlog dober. Namreč veliko učencev se bolje znajde ob gledanju videoposnetkov, ki so narejeni na bolj grafični način kot pa poslušanje učitelja. Tu pride kljub vsem do odstopanja, saj so učenci različni med sabo, nekateri so bolj vizualni tipi nekateri bolj slušni. Ta ideja bi morala ostati kljub zdajšnjemu načinu poučevanja učiteljev, te video posnetki bi bili lahko kot neko dodatno gradivo, s katerimi bi učenec bolje razumel snov.
Avtorica članka ga. Patricija Kavčič v spodnje članku, katerega povezavo pripenjam spodaj lepo povzame, katere so strani, ki omogočijo učencem boljše učenje oz. pomoč pri samem šolanju. si.aleteia.org/2020/11/30/spletne-strani-ki-bodo-vasemu-solarju-pomagale-pri-solanju-na-daljavo/. Tako bi bila objava video posnetkov ena izmed mnogih dodatnih stvari, ki bi pripomogle, da otroci ne bodo beležili take izpada pri sami snovi.
Se strinjam s tem predlogom. Učenje na daljavo pri nas je še pomanjkljivo in ga je pač treba izboljševati in ne grajati. Ne rabimo izumljati tople vode, ker že obstajajo vrhunske spletne izobraževalne ploščadi po svetu, ki že leta delujejo uspešno kot študij na daljavo, še iz časov, ko ni bilo spleta.
Za primerjavo bom dal brezplačno ameriško izobraževalno ploščad www.edx.org/search , kjer svoja predavanja iz veliko različnih področij prispeva večina svetovno znanih univerz iz celega sveta ZDA, EU, Kitajske Indije,..., kot so Oxford, MIT, Berkeley, Harvard..... in tudi druge znanstvene ustanove kot so IBM, ... Oblika vsebin in videi na tej ploščadi so standardizirane oblike, vsebujejo besedilni prepis govora v videu, tako, da ni treba za vsako snov posebej iskati navodil za uporabo.
Vpis, prijava in vpogled ter brskanje po vsebinah predavanj je brezplačen, plača se le, če želite narediti preizkus znanja ali pridobiti kaka potrdila za napredovanje v službi ali pa celo strokovne nazive dipl....ipd.
Približno tako izobraževalno ploščad bi moralo pridobiti Ministrstvo za šolstvo, jo posloveniti, vzpostaviti vzdrževanje in njen nadaljnji razvoj. Take spletne izobraževalne ploščadi naj slušateljem ponujajo "podajanje snovi in znanj" preko spleta ,slušatelji pa naj se učijo v miru svojega doma. Preizkusi znanj in ostala duhovna, telesna in ostala vzgoja pa naj se vrši v šolskih prostorih, brez obremenjevanja s samim "podajanjem snovi" ,lahko tudi na daljavo ob dogovorjenih urah.
Obstoječe poučevanje preko spleta v živo je smešno, nesmiselno in naj bo začasna rešitev. Je zelo naporno za učitelje ,še posebej, ker se učiteljsko delo "podajanja snovi" neštetokrat ponovi v vsaki šoli posebej.
Dobra stran teh nastopov učiteljev v živo, pa je, da jih starši prvič v živo slišimo kako znajo podajati snov, razlike med njimi. Vidi, oz. sliši pa se tudi, da vsi učitelji ne uporabljajo knjižno pogovorne slovenščine kot bi jo morali po zakonu. Prvič jih je slišati izgovarjati kar nekaj anglicizmov, kot so O.K. super, pošlji mi mail, to bomo skenslali, klikni na miško,....
Razlog: Žaljiv komentar.
Nekaj podobnega že nekaj let obstaja v Franciji na www.cours.fr - vse lepo in pregledno razloženo po razredih in predmetih :)
Če so učitelji res učitelji, kreativni bodo to že sami naredili, zato ne potrebuje vlade
S tem se ne strinjam. Učitelji niso kot umetniki, da bo vsak čaral svojo umetnino. Enotna spletna izobraževalna ploščad na ravni države, bi znatno pocenila šolstvo kot tako, zagotovilo strokovni nadzor nad vsebinami in kakovostjo predavanj, poenostavila njeno vzdrževanje in razvoj ter preprečila drago in škodljivo podvajanje snovi.
Ideja mi je všeč, saj bi le tako poenotili znanje, ne pa da prideš iz osnovne v srednjo šolo z napačnim znanjem in ti je še dodatno težje.
Ampak da bojo te videji v odlični kakovosti, saj je potem čisto vseeno če 1000-krat gledaš video, ampak ne slišiš glavne besede, ko profesorju ravno takrat zaškripa mikrofon.
Video posnetke lahko izdela rtv Slovenija, ker že zdaj plačujem rtv prispevek in to samo zato ker imam pametni telefon in računalnik in naj bo vsaj nekaj tega denarja s temi videi upravičena.