Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

prepoved prodaje in uporabe alkoholnih pijač v mladinskih društvih

6622 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Medtem ko smo na različna ministrstva in inšpektorate naslavljali vprašanja, koliko prijav so prejeli, kolikokrat so obiskali katerega od mladinskih društev ali centrov in kakšne so kazni, smo ugotovili, da nadzora nad uživanjem alkohola v mladinskih klubih preprosto ni. In da odgovornost za nadzor prelagajo eni na druge.

Kdo nadzira mladinske centre?

Ker mladinski centri, klubi, društva niso prodajalne oziroma se v teh prostorih ne opravlja trgovska dejavnost, tržna inšpekcija za nadzor nad prodajo oziroma točenjem alkohola v mladinskih klubih ni pristojna," nas je seznanila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlič in nas napotila na zdravstveno inšpekcijo.

A glej ga, zlomka, "… zdravstveni inšpektorat (ZIRS) je pristojen za opravljanje nadzora nad prodajo in ponudbo alkoholnih pijač v gostinskih obratih mlajšim od 18 let. ZIRS nima pristojnosti za nadzor nad točenjem alkohola v mladinskih centrih oziroma centrih, saj zakon takšnega nadzora ne predvideva," je zapisal Anton Perčič z ZIRS-a. In še: "Zakon o omejevanju porabe alkohola izrecno ne opredeljuje vprašanja prepovedi točenja alkoholnih pijač v mladinskih centrih oziroma klubih in zato tudi ni podana pristojnost za nadzor nobenemu nadzornemu organu. Kot prekršek opredeljuje le dejanje, ko kdorkoli na javnem mestu (ne v zaprtem prostoru, temveč v parku, na ulici) omogoči osebi, mlajši od 18 let, pitje alkohola. Za takšnega kršitelja je predvidena globa 208 evrov, ki jo lahko na kraju prekrška izrečeta policist ali zdravstveni inšpektor." Kot je zapisala Grličeva, se tržna inšpekcija kljub temu trudi, da s svojo stalno prisotnostjo in obveščanjem trgovcev pripomore k uresničevanju cilja zakona, "da zaščiti mlade pred škodljivimi vplivi alkohola, trgovci pa se lahko zavedajo, da so lahko v vsakem trenutku predmet inšpekcijskega nadzora". Pa tudi, da so ministrstvu za zdravje, ki so naša vprašanja preposlali na ZIRS, dali pobudo za spremembo zakona, da bi lahko zagotovili še učinkovitejši nadzor.

POTREBEN JE ZAKON, KI BO UREJAL oz. prepovedoval pitje alkoholnih pijač v mladinskih domovih kjer so prisotne tudi mladoletne osebe! KAJ DELA NAŠA DRŽAVA?

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kristjan 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 1. 2011

Odziv Ministrstva za zdravje

Zakon o omejevanju porabe alkohola (Uradni list RS,, št. 15/03; v nadaljnjem besedilu: ZOPA) v prvem odstavku 7. člena prepoveduje prodajo in ponudbo alkoholnih pijač in pijač, ki so jim dodane alkoholne pijače, osebam, mlajšim od 18 let. Prodajalec oz. ponudnik alkohola sme od vsake osebe, za katero domneva, da ni polnoletna, zahtevati, da predhodno izkaže svojo starost z javno listino, s katero se dokazuje istovetnost oseb. Če oseba to odkloni, se ji ne sme prodati oz. ponuditi alkoholne pijače. Poleg tega je na podlagi prve alineje 12. člena ZOPA prepovedana prodaja oz. ponudba alkoholnih pijač v stavbah in na pripadajočih funkcionalnih zemljiščih, kjer se opravlja dejavnost vzgoje, izobraževanja in zdravstvena dejavnost. V primeru, da se v stavbi mladinskega društva, mladinskega centra ali mladinskega doma opravlja dejavnost vzgoje ali izobraževanja, je torej v celotni stavbi, kot tudi na njenem funkcionalnem zemljišču prepovedana prodaja oz. ponudba alkoholnih pijač. Nadzor nad to določbo opravlja Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije. Prav tako je v mladinskem društvu, klubu ali centru, skladno s prvim odstavkom 7. člena prepovedana prodaja in ponudba alkoholnih pijač in pijač, ki so jim dodane alkoholne pijače, osebam, mlajšim od 18 let. V tem primeru nadzor nad spoštovanjem te določbe opravljata Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije in Policija, ki opravljata nadzor nad prodajo in ponudbo alkoholnih pijač in pijač, ki so jim dodane alkoholne pijače, v gostinskih obratih, osebam, mlajšim od 18 let. ZOPA gostinske obrate v drugem odstavku 9. člena opredeljuje kot gostinske obrate in druge oblike ponudbe končnemu potrošniku v skladu s predpisi, ki urejajo gostinstvo. Če v mladinskem društvu, klubu ali centru prodajajo ali ponujajo alkoholne pijače, torej ne gre za klasične gostinske obrate, temveč za drugo obliko ponudbe končnemu potrošniku, kjer je prodaja in ponudba alkoholnih pijač mladoletnim prav tako prepovedana. Skladno z Zakonom o gostinstvu (Uradni list RS, št. 93/07 - uradno prečiščeno besedilo, v nadaljnjem besedilu: ZGos) gostinsko dejavnost opravljajo pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za opravljanje gostinske dejavnosti, ter društva, ki imajo gostinsko dejavnost določeno v svojem temeljnem aktu, če izpolnjujejo pogoje, določene z ZGos.

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Obravnavano področje ureja Zakon o omejevanju porabe alkohola (Uradni list RS, št. 15/2003 - v nadaljevanju ZOPA). Nadzor nad izvajanjem tega zakona opravljajo Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije, Inšpektorat Republike Slovenije za delo, Tržni inšpektorat Republike Slovenije, Policija in Inšpektorat Republike Slovenije za šolstvo in šport. Policija je pristojna za nadzor nad:

  • prodajo in ponudbo alkoholnih pijač in pijač, ki so jim dodane alkoholne pijače, v gostinskih obratih osebam, mlajšim od 18 let (prvi odstavek 7. člena);
  • prodajo alkoholnih pijač v gostinskih obratih osebam, ki kažejo očitne znake opitosti od alkohola (drugi odstavek 7. člena);
  • prodajo oziroma ponudbo alkoholnih pijač v gostinskih obratih osebam, za katere se upravičeno domneva, da jih bodo posredovale osebam, mlajšim od 18 let (prvi odstavek 9. člena);
  • prodajo oziroma ponudbo alkoholnih pijač v gostinskih obratih osebam, za katere se upravičeno domneva, da jih bodo posredovale osebam, ki kažejo očitne znake opitosti od alkohola (drugi odstavek 9. člena).

Policija izvaja nadzor tudi: nad osebo, ki omogoči osebi, mlajši od 18 let, pitje alkoholne pijače na javnem mestu ali ji ponudi alkohol na javnem mestu, da bi ga pila, ali ji kako drugače omogoči, da pije alkoholno pijačo na javnem mestu. Policija je v času od leta v 2003 do 17. 12. 2010 izvedla naslednje število ukrepov po ZOPA: Leto Prodaja, ponudba, omogočanje mladoletniku Skupaj

2003 108 1. 091 2004 165 1.576 2005 78 683 2006 91 787 2007 122 971 2008 153 1.201 2009 141 904 2010 93 592 RAZLOGI ZA NEPRIMERNOST ALI PRIMERNOST NADALJNJE OBRAVNAVE:

Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo, saj ZOPA in drugi pravni akti, predvsem Zakon o gostinstvu, Zakon o varstvu javnega reda in miru in Zakon o društvih, predstavljajo ustrezno pravno podlago za učinkovito omejevanje porabe alkohola tudi na področju varstva mladoletnikov. Največ problematike, povezane z uživanjem alkohola, se pojavlja v povezavi z organiziranjem javnih prireditev v različnih mladinskih klubih, na katerih se točijo alkoholne pijače. Pri tem ni potrebno posebej poudarjati, da so javne prireditve dostopne vsem in da so pristojni organi dolžni izvajati svoje pristojnosti tudi na področju omejevanja porabe alkohola. Policija bo še naprej v okviru svojih pristojnosti izvajala nadzor nad določbami ZOPA in s tem prispevala k zmanjševanju porabe alkohola med mladoletniki. Posebej pa želimo poudariti, da je ZOPA naravnan tudi preventivno in da bi bilo potrebnih več aktivnosti v tej smeri.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 13. 11. 2010 | 14:44:51

nov zakon s katerim bo prepovedano pitje alkoholnih pijač v mladinskih društvih

Medtem ko smo na različna ministrstva in inšpektorate naslavljali vprašanja, koliko prijav so prejeli, kolikokrat so obiskali katerega od mladinskih društev ali centrov in kakšne so kazni, smo ugotovili, da nadzora nad uživanjem alkohola v mladinskih klubih preprosto ni. In da odgovornost za nadzor prelagajo eni na druge.

Kdo nadzira mladinske centre?

Ker mladinski centri, klubi, društva niso prodajalne oziroma se v teh prostorih ne opravlja trgovska dejavnost, tržna inšpekcija za nadzor nad prodajo oziroma točenjem alkohola v mladinskih klubih ni pristojna," nas je seznanila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlič in nas napotila na zdravstveno inšpekcijo.

A glej ga, zlomka, "… zdravstveni inšpektorat (ZIRS) je pristojen za opravljanje nadzora nad prodajo in ponudbo alkoholnih pijač v gostinskih obratih mlajšim od 18 let. ZIRS nima pristojnosti za nadzor nad točenjem alkohola v mladinskih centrih oziroma centrih, saj zakon takšnega nadzora ne predvideva," je zapisal Anton Perčič z ZIRS-a. In še: "Zakon o omejevanju porabe alkohola izrecno ne opredeljuje vprašanja prepovedi točenja alkoholnih pijač v mladinskih centrih oziroma klubih in zato tudi ni podana pristojnost za nadzor nobenemu nadzornemu organu. Kot prekršek opredeljuje le dejanje, ko kdorkoli na javnem mestu (ne v zaprtem prostoru, temveč v parku, na ulici) omogoči osebi, mlajši od 18 let, pitje alkohola. Za takšnega kršitelja je predvidena globa 208 evrov, ki jo lahko na kraju prekrška izrečeta policist ali zdravstveni inšpektor." Kot je zapisala Grličeva, se tržna inšpekcija kljub temu trudi, da s svojo stalno prisotnostjo in obveščanjem trgovcev pripomore k uresničevanju cilja zakona, "da zaščiti mlade pred škodljivimi vplivi alkohola, trgovci pa se lahko zavedajo, da so lahko v vsakem trenutku predmet inšpekcijskega nadzora". Pa tudi, da so ministrstvu za zdravje, ki so naša vprašanja preposlali na ZIRS, dali pobudo za spremembo zakona, da bi lahko zagotovili še učinkovitejši nadzor.

POTREBEN JE ZAKON, KI BO UREJAL oz. prepovedoval pitje alkoholnih pijač v mladinskih domovih kjer so prisotne tudi mladoletne osebe! KAJ DELA NAŠA DRŽAVA?

Verzija predloga z dne, 13. 11. 2010 | 14:45:46

prepoved prodaje in uporabe alkoholnih pijač v mladinskih društvih ( nov zakon ali dopolnitev ob

Medtem ko smo na različna ministrstva in inšpektorate naslavljali vprašanja, koliko prijav so prejeli, kolikokrat so obiskali katerega od mladinskih društev ali centrov in kakšne so kazni, smo ugotovili, da nadzora nad uživanjem alkohola v mladinskih klubih preprosto ni. In da odgovornost za nadzor prelagajo eni na druge.

Kdo nadzira mladinske centre?

Ker mladinski centri, klubi, društva niso prodajalne oziroma se v teh prostorih ne opravlja trgovska dejavnost, tržna inšpekcija za nadzor nad prodajo oziroma točenjem alkohola v mladinskih klubih ni pristojna," nas je seznanila glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlič in nas napotila na zdravstveno inšpekcijo.

A glej ga, zlomka, "… zdravstveni inšpektorat (ZIRS) je pristojen za opravljanje nadzora nad prodajo in ponudbo alkoholnih pijač v gostinskih obratih mlajšim od 18 let. ZIRS nima pristojnosti za nadzor nad točenjem alkohola v mladinskih centrih oziroma centrih, saj zakon takšnega nadzora ne predvideva," je zapisal Anton Perčič z ZIRS-a. In še: "Zakon o omejevanju porabe alkohola izrecno ne opredeljuje vprašanja prepovedi točenja alkoholnih pijač v mladinskih centrih oziroma klubih in zato tudi ni podana pristojnost za nadzor nobenemu nadzornemu organu. Kot prekršek opredeljuje le dejanje, ko kdorkoli na javnem mestu (ne v zaprtem prostoru, temveč v parku, na ulici) omogoči osebi, mlajši od 18 let, pitje alkohola. Za takšnega kršitelja je predvidena globa 208 evrov, ki jo lahko na kraju prekrška izrečeta policist ali zdravstveni inšpektor." Kot je zapisala Grličeva, se tržna inšpekcija kljub temu trudi, da s svojo stalno prisotnostjo in obveščanjem trgovcev pripomore k uresničevanju cilja zakona, "da zaščiti mlade pred škodljivimi vplivi alkohola, trgovci pa se lahko zavedajo, da so lahko v vsakem trenutku predmet inšpekcijskega nadzora". Pa tudi, da so ministrstvu za zdravje, ki so naša vprašanja preposlali na ZIRS, dali pobudo za spremembo zakona, da bi lahko zagotovili še učinkovitejši nadzor.

POTREBEN JE ZAKON, KI BO UREJAL oz. prepovedoval pitje alkoholnih pijač v mladinskih domovih kjer so prisotne tudi mladoletne osebe! KAJ DELA NAŠA DRŽAVA?

Komentarji