Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Pomanjkljivosti sistema za zaščito žvižgačev v Sloveniji

1308 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Čeprav je ob sprejetju zakona o integriteti in preprečevanju korupcije leta 2010 ta veljal za naprednega, se po mojem mnenju že nekaj let kažejo tako zakonske luknje kot nezadostno izvajanje zaščite prijaviteljev v praksi.

Pozivam vlado, naj izkoristi zgodovinsko priložnost za prenos evropske direktive in pripravi samostojen in napreden zakon za zaščito prijaviteljev, v pripravo pa naj vključi čim širši krog deležnikov.

Zaščita prijaviteljev za razkrivanje korupcijskih ravnanj, odtekanja javnega denarja, reševanja življenj in okolja je izredno pomembna.

63 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 20 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 156 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 12. 2020

Odziv Ministrstva za pravosodje

Predstavniki Vlade Republike Slovenije (v nadaljevanju: Vlada RS) so sodelovali pri pripravi Direktive (EU) 2019/1937 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2019 o zaščiti oseb, ki prijavijo kršitve prava Unije in se že v tej fazi posvetovali medresorsko in širše, saj je direktiva krovni akt Evropske unije, ki nadgrajuje številne sektorske predpise Evropske unije. Vlada RS se zaveda namena direktive, ki z vzpostavitvijo močnejše zaščite prijaviteljev kršitev krepi pomemben vzvod nadzora pravilnega izvajanja prava EU. Prav tako se zaveda, da način, ki je bil uporabljen, torej posebna direktiva za naslovitev vprašanja zaščite prijaviteljev, kaže na poseben status prijavitelja v razmerju z drugimi načini opravljanja nadzora nad pravilnostjo izvajanje zakonodaje EU. Osnutek, ki se pripravlja na resornem ministrstvu implementira določbe direktive oziroma v določenih primerih meri tudi širše. Določeni deli še terjajo razmislek, da bo osnutek konsistenten in primeren za objavo ter širši posvet. Ko bo osnutek zrel za širši posvet, pa se vsekakor pričakuje poglobljen in konstruktiven odziv širše strokovne in druge javnosti. Poslovnik Vlade RS glede priprave predloga zakona določa obveznost sodelovanja z javnostjo ter obdobje od 30 do 60 dni (9. člen), kar bo tudi spoštovano. Navedeno pa ne ovira podaje že pripravljenih predlogov s strani javnosti, ki so tako lahko obravnavane že v zgodnejši fazi.    

Glede na navedeno ocenjujemo, da bo predlog upoštevan v okviru postopka priprave predloga zakona v skladu z določbami Poslovnika Vlade RS kot tudi Poslovnika Državnega zbora RS. Nadaljnja obravnava predloga zato ni potrebna.

Komentarji