Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

reguliranje cen goriv

568 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Če je vlada že sprejela ta neumni in nepotrebni ukrep sprostitve cen goriv (zaenkrat se k sreči prodajalcem še ne da manipulirati s potrošniki, kot recimo na Hrvaškem, kjer imata dve črpalki istega podjetja v oddaljenosti 20 km 10% razlike v ceni) bi morala od bencinskih servisov zahtevati:

1. iz ceste vidno objavo cene.

Obrazložitev: Petrol je nekoč že imel na praktično vseh črpalkah velike displaye s cenami, pa jih je odstranil oziroma zamenjal z reklamami ali pa večinoma izklopil. Zdi se mi neprimerno, da šele ob začetku točenja vidiš, kakšna je cena goriva. Če je nekdo na postaji pred tabo točil recimo diezel, ti ne veš, kakšna je cena bencina, dokler ne pričneš s točenjem. Ta je lahko tudi 2 EUR, pa ne moreš nič, v najboljšem primeru si izgubil nekaj časa, da se prebiješ mimo črpalke, v slabšem pa si moral natočiti nekaj litrov, da se prebiješ do naslednje črpalke, kjer pa te po možnosti preseneti cena 3 EUR, v najslabšem nisi pozoren ali se ti ne da ukvarjati s tem in izgubiš veliko denarja.

2. Promptno objavo cen na portalu goriva.si.

V primeru, da se cena na servisu razlikuje od objavljene, naj velja objavljena cena, podobno kot v trgovinah, kjer lahko zahtevaš objavljeno ceno, čeprav imajo na blagajni - drugačno ceno. Za servise, ki cen ne objavljajo ali cene nimajo na izvesku pa se še naprej določa regulirana cena kot sedaj (trenutno 1 EUR).

33 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 21 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 58 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 12. 2020

Odziv Ministrstva za gopodarski razvoj in tehnologijo

Odredba o podatkih, ki so jih distributerji naftnih derivatov in drugi zavezanci dolžni zagotavljati ministrstvu (Uradni list RS, št. 160/20) določa obveznosti podjetij iz četrte alineje 2. člena Zakona o kontroli cen da ministrstvu, pristojnemu za gospodarski razvoj in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), pošiljajo obvestila o spremembi cen naftnih derivatov.

Podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo prodaje naftnih derivatov, ki se uporabljajo kot pogonsko gorivo ali gorivo za ogrevanje (v nadaljnjem besedilu: podjetja), sporočijo vsako spremembo drobnoprodajnih cen naftnih derivatov iz drugega odstavka tega člena na vsakem bencinskem servisu ministrstvu pred uveljavitvijo cene na prodajnem mestu.

V zvezi z vprašanjem glede obveščanja potrošnikov o cenah naftnih derivatov, bi želeli pojasniti, da se na podlagi petega odstavka 1. člena Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 98/04 — uradno prečiščeno besedilo, 114/06 — ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 — ZKoIT in 31/18, v nadaljevanju ZVPot) za blago štejejo vse premične stvari, razen tistih, ki so prodane v okviru izvršbe ali drugih sodnih postopkov, tudi voda, plin in električna energija, če se prodajajo v omejeni prostornini ali določeni količini, ter digitalna vsebina.

Skladno s 25.b členom ZVPot mora podjetje potrošniku pred sklenitvijo pogodbe oziroma preden potrošnika zavezuje ponudba na jasen in razumljiv način zagotoviti tudi informacije o končni ceni blaga ali storitve, vključno z davki, ali način izračuna cene, če je zaradi narave blaga ali storitve ni mogoče izračunati vnaprej. Obveznost označevanja cen pa je urejena v 26. členu ZVPot, kjer je določeno, da mora podjetje za blago oziroma storitve, ki jih ponuja, vidno označiti ceno, ki vključuje davek na dodano vrednost v primeru, da je podjetje zavezanec za davek na dodano vrednost. Podrobneje je označevanje cen urejeno v Pravilniku o načinu označevanja cen blaga in storitev (Uradni list RS, št. 63/99, 27/01 in 65/03, v nadaljevanju: Pravilnik), ki v 4. členu določa, da morajo biti vsi izdelki označeni s prodajno ceno in ceno za enoto. Izjeme so določene v 5. členu Pravilnika.

Nadalje 6. člen Pravilnika določa, da morajo biti cene označene na izdelku ali na enega od izrecno naštetih načinov, med katerimi sta našteta tudi označitev cen v obliki cenika in na drug primeren način. Dodatno 7. in 8. člen postavljata zahtevo, da se za izdelke, ki se ne nahajajo v prodajalnah, cene lahko označijo s cenikom ali katalogom, ki morata biti potrošniku dostopna ter, da mora biti označitev cen nedvoumna, lahko prepoznavna, čitljiva in za potrošnika na vidnem in dosegljivem mestu.

Z obzirom na navedeno menimo, da je vsako označevanje cen, za prodajo blaga ali storitev, ki ni v skladu z ZVPot in Pravilnikom nedopustno. Podjetja bi si morala v čim večji meri prizadevati, da bi bile cene storitev vidne in lahko dostopne tudi ranljivejšim skupinam potrošnikov, saj bi se s tem izognili nepotrebnim zapletom pri prodaji ter posledično poskrbeli za zadovoljstvo potrošnikov. Vsekakor menimo, da je potrebno transparentno obveščanje potrošnikov o cenah pogonskih goriv, saj potrošniku omogoča racionalnejše obnašanje pri nakupu goriva, prav tako pa ima kakovostno informiranje potrošnikov o cenah pomembne koristi tudi za razvoj konkurence. To se še posebej odraža pri ponudbi homogenih proizvodov, kamor spadajo pogonska goriva.

Odredba določa obveznosti podjetij iz četrte alineje 2. člena Zakona o kontroli cen da ministrstvu, pristojnemu za gospodarski razvoj in tehnologijo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), pošiljajo obvestila o spremembi cen naftnih derivatov. Odredba določa vsebino, način in roke za predložitev in objavo podatkov, ki so jih podjetja dolžna predložiti ministrstvu.

Navedenemu navkljub bi vas na koncu vseeno želeli opozoriti, da ministrstvo ne sme presojati konkretnih primerov. Za nadzor nad določbami Zakona o varstvu potrošnikov je pristojen Tržni inšpektorat RS, ki je pri svojem delu samostojen in neodvisen ter ni vezan na navodila ali mnenja pristojnega ministrstva.

Komentarji