Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprejem občinskih prostorskih planov

474 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da spremeni zakon pa katerem lahko občine, brez vednosti lastnikov zemljišč, spreminjajo občinske prostorske plane - OPN. To se mi zdi skrajno neprimerno. Lastnik zemljišča v dobri veri, da je njegovo zemljišče kmetijsko, posadi drevje. Po nekaj letih pa na oglasni deski občine piše, da je to zemljišče zazidljivo.

Lahko pa je tudi obratno, da zazidljivo zemljišče postane kmetijsko. Lastnik o tem ni bil obveščen . Ko pa je želel od občinskih pomembnežev izvedeti zakaj je prišlo do spremembe pa je dobil odgovor : OBČINA MORA NEKOMU VZETI, DA LAHKO DRUGEMU DA -naša zakonodaja pač določa koliko % mora občina imeti kmetijskih zemljišč?

26 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 20 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N november 18 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 10. 2020

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Urejanje prostora je ena izmed izvirnih nalog občin. V skladu z  Zakonom o lokalni samoupravi  občina opravlja naloge na področju posegov v prostor in graditve objektov ter zagotavlja javno službo gospodarjenja s stavbnimi zemljišči. Občina ureja prostor oziroma načrtuje prostorski razvoj samostojno v okviru Ustave RS in zakonov. Avtonomija občine na področju prostorskega načrtovanja je torej omejena s cilji in izhodišči širšega prostorskega urejanja, varstvom okolja in drugimi z zakoni urejenimi sektorskimi posegi v okolje.

Pri urejanju prostora je treba skrbno tehtati in medsebojno usklajevati različne interese v prostoru, tako javne kot zasebne. Sprememba namenske rabe zemljišč je eden od rezultatov premišljenega strokovnega dela, ki obsega analize prostora in prostorskih možnosti, konceptualne rešitve in opredelitve, analize potreb in stanja v prostoru. Spremembe zemljišč v postopku prostorskega načrtovanja ne morejo biti in niso samo rezultat zahtev in pobud posameznikov, temveč širših ciljev in možnosti lokalne skupnosti, v okviru katerih se seveda upoštevajo tudi želje in potrebe posameznikov, če te niso v nasprotju s temeljnimi načeli prostorskega načrtovanja.

V začrtanih okvirih prostorskega načrtovanja, določitev namenske rabe zemljišč z občinskim prostorskim načrtom (OPN) ne pomeni odločanja o pravicah ali pravnih koristih posameznikov, temveč gre za normiranje v javnem interesu. Je pa res, da namenska raba zemljišča neizogibno sooblikuje vsebino lastninske pravice lastnikov zemljišč na območju OPN, zato morajo biti lastniki o spremembah ustrezno obveščeni in predvsem pravočasno vključeni v postopek priprave OPN. Temu sledi tudi obstoječa prostorska zakonodaja (Zakon o urejanju prostora), ki med temeljnimi načeli določa tudi načelo sodelovanja javnosti, in sicer: pristojni organi morajo v zadevah urejanja prostora omogočati sodelovanje javnosti pri odločanju in sprejemanju prostorskih aktov tako, da je javnosti omogočeno zgodnje in učinkovito sodelovanje. Pristojni organi morajo obveščati javnost o postopkih priprave in spremembe prostorskih aktov tako, da je omogočena njihova pravočasna in ustrezna vsebinska obravnava v različnih fazah priprave OPN. V skladu s tem načelom je tudi občina, kot pripravljavka, zavezana k vključevanju javnosti v postopke priprave svojih prostorskih aktov, in sicer v času priprave izhodišč, javne razgrnitve in javne obravnave.

Tudi osnutek novega Zakona o urejanju prostora, ki je trenutno v javni obravnavi, ohranja obveznosti občin, glede vključevanja in obveščanja javnosti v postopkih priprave OPN. Seveda pa je na drugi strani pomembno tudi zavedanje posameznikov in lastnikov zemljišč, da informacijam občine sledijo in možnost svojega aktivnega sodelovanja pri oblikovanju rešitev v OPN tudi uporabijo.

Komentarji