Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nestrankarsko vodenje (nepolitično kadrovanje)

1504 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Apeliramo na to, da nobena oseba, ki je AKTUALNI ČLAN katere koli politične stranke, NE SME OPRAVLJATI VODSTVENE FUNKCIJE v javni upravi ter podjetjih v državni lasti. To pravilo mora veljati vsaj še 2 leti, ko poteče funkcija, zato da se odpravi sum delovanja lastnih interesov in da se odpravi sum poseganja v samostojnost in neodvisnost sistemov oz. institucij.

ZAHTEVAMO, DA

- za vsak sum političnega kadrovanja, Komisija za preprečevanje korupcije uvede postopek na podlagi Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in preuči ali so bili kadrovski postopki za imenovanje vodstvenih kadrov v skladu z zakonodajo, saj preprečevanje korupcije nikoli ni bila prioriteta nobene slovenske vlade!

- pristojno ministrstvo pravočasno začne s postopki za javne razpise na vodstvena delovna mesta v javnih zavodih ter podjetjih v državni lasti in dosledno spoštuje strokovna merila ter v skladu z zakonskimi predpisi na področju zaposlovanja vodi zakonite in transparentne postopke!

- privrženci/člani političnih strank ne smejo biti na vodstvenih položajih v javnih zavodih in podjetjih v državni lasti ter izkoriščati svoje funkcije za osebne interese in vzbujati sum v samostojnost, transparentnost in neodvisnost institucij!

- so na vodstvena mesta postavljeni ljudje, ki nimajo “strankarske izkaznice”! Na vodstvena mesta se mora postavljati kandidate in kandidatke, ki se jih ocenjuje po kriterijih strokovnosti in kompetentnosti. Imeti morajo ustrezno izobrazbo in delovne izkušnje!

- se politika ne vmešava v vodenje državnih podjetij ter v prevlado korporacij nad državo!

- vodstvene položaje v državi zavzemajo posamezniki, ki delujejo etično! Tisti, ki so obremenjeni s sumljivimi oziroma spornimi posli, ki se jih sumi na kazniva dejanja ali so jim bila ta dejanja v preteklosti celo dokazana, nimajo na vodstvenih funkcijah kaj iskati! S svojim preteklim delovanjem so namreč dokazali, da želijo lastne interese dosegati na škodo interesov tistih, ki bi jih morali zastopati.

- Morda bi bil dober in racionalen korak v pravo smer ponovna uvedba državnega izpita iz javne uprave, ki bi pomenil nekakšno vstopnico v uslužbensko razmerje in bi preprečeval, da bi službo v javni upravi opravljale osebe, katerih strokovnost in znanje sta pomanjkljiva; izpit bi morali v določenem daljšem časovnem obdobju opraviti čisto vsi javni uslužbenci, ki so bili zaposleni po letu 2007, ko je bil omenjeni izpit brez pravnega razloga ukinjen. (vir predloga www.domovina.je/politicno-kadrovanje-po-slovensko/)

- Kakšen sistem javnih uslužbencev Slovenija dejansko potrebuje, je jasno; to mora biti predvsem strokoven, apolitičen, karierni, profesionalni in visoko etični sistem, ki bo zmogel tako politiki kot državljanom zagotoviti najvišjo možno raven storitev in ki bo sposoben slabim predlogom in rešitvam, pa naj jih predlaga ali promovira kdor koli že, reči jasen in odločen ne. In v takšnem sistemu mora imeti politika strogo omejen vpliv. (vir predloga www.domovina.je/politicno-kadrovanje-po-slovensko/)

Kot povsem navadni državljani ne poznamo zakonov, vendar menimo, da v kolikor niso dejstva in zahteve zapisane v zakon, se mora ta zakon spremeniti oz dopolniti!

Sprašujemo se:

- Kje igrajo vlogo pristojne institucije, kot so npr. Komisija za preprečevanje korupcije? Samo medijsko poročanje kot sankcija ni dovolj!

- Je cilj aktualne vlade glede spornih poslov z nabavo zaščitnih mask in ventilatorjev prikrivati ali celo brisati dokaze? Je zato vlada zamenjala vodstvene položaje v kriminalističnih in preiskovalnih postopkih?

- Kako lahko zaupamo vladi in pristojnim institucijam, saj od sistemov pričakujemo poštenost, strokovnost in politično neodvisnost?

Dejstva:

- Politično lobiranje z nameščanjem kadrov na vodstvena mesta družb oz podjetij v državni lasti, so stara in pogosta praksa že vse od osamosvojitve Slovenije (tako v javnih kot zasebnih sektorjih ter tako na lokalni kot na državni ravni).

- Ob vsaki menjavi vlade se v državnih družbah zgodijo kadrovske menjave, katerim sledijo afere za afero.

Imenovanja funkcionarjev v javni upravi ter v podjetjih v državni lasti vzbujajo sum, da je v ozadju interes po popolnem obvladovanju in okoriščanju lastnih interesov.

- Nekatere menjave vodstvenih kadrov vzbujajo sum poseganja v samostojnost in neodvisnost sistemov oz. institucij.

- Na nekatera mesta so postavljeni ljudje, ki so povezani z nekaterimi aferami in ljudje, ki prihajajo iz aktualne vlade. Tovrstna sporna imenovanja rušijo zaupanje v ustanove, v katere so bili imenovani!

- Menjave v ključnih organih vzbujajo dvom o neodvisnosti in nepristranskosti sistemov.

Primerov iz preteklosti je malo morje, navajamo konkreten primer aktualne 14. Vlade RS (vir vsebine podcrto.si/nova-vlada-na-vodilnih-polozajih-eticno-povsem-neprimerni-posamezniki/):

- Janševa 14. Vlada RS je hitro zamenjala ključne ljudi v varnostno-obveščevalnem sistemu. Že na prvi seji so zamenjali generalno direktorico policije, načelnico generalštaba Slovenske vojske (SV) in generalnega direktorja Obveščevalno-varnostne službe ministrstva za obrambo. Nato so sledili imenovanje direktorja Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (Sova), zamenjava generalne direktorice Urada RS za preprečevanje pranja denarja, zamenjava direktorja uprave kriminalistične policije in zamenjava generalnega direktorja Nacionalnega preiskovalnega urada (NPU), piše STA.

- Glede na to, da so se zamenjave zgodile v zelo kratkem času in hitro, gre za sum, da je v ozadju interes po popolnem obvladovanju varnostno-obveščevalnih služb. V ozadju bi lahko bil tudi interes SDS, da se prikrije nepravilnosti pri financiranju nekaterih medijev, ki so ji blizu, ali nabavah zaščitne opreme. In nenazadnje, zgleda kot da si aktualna vlada želi podrediti celoten sistem!

- Za notranjega ministra je Janša predlagal Aleša Hojsa, do zdaj direktorja podjetja NTV24, d. d., ki izdaja televizijo Nova24TV. Televizija je eden izmed že omenjenih strankarskih medijev SDS. Financiranje teh medijev preiskuje policija. Stranke trenutne koalicije so nato Hojsa izglasovale za ministra. Hojs ima kot notranji minister nadzor nad delovanjem policije.

- Visoko mesto v vladi zaseda tudi Božo Predalič, nekdanji direktor podjetja NTV24 in še danes član nadzornega sveta strankarske televizije. Prevzel je mesto enega izmed generalnih sekretarjev vlade.

- Češnjico na torti pa predstavlja zaposlitev Franca Kanglerja v kabinetu notranjega ministra Hojsa. Nekdanji mariborski župan se je do zdaj znašel v vsaj dvajsetih predkazenskih ali kazenskih postopkih. Dokončno obsojen ni bil nikoli. A to ne pomeni, da je tudi nedolžen. Kot smo pri Pod črto večkrat poudarili, je vrhovno sodišče nedvoumno ugotovilo, da je Kangler pri zaposlitvi svoje strankarske kolegice na občini ravnal koruptivno. Kaznovan ni bil le zato, ker je tožilstvo proti njemu prepozno začelo kazenski pregon.

72 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O Od besed k dejanjem 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 10. 2020

Odziv Ministrstva za javno upravo

Uvodoma pojasnjujemo, da je v skladu s četrtim odstavkom 42. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80, 24/03 – UZ3a, 47, 68, 69/04 – UZ14, 69/04 – UZ43, 69/04 – UZ50, 68/06 – UZ121,140,143, 47/13 – UZ148, 47/13 – UZ90,97,99 in 75/16 – UZ70a, v nadaljevanju Ustava) izrecna prepoved biti član politične stranke določena za poklicne pripadnike obrambnih sil in policije.

Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 69/08 – ZTFI-A, 69/08 – ZZavar-E in 40/12 – ZUJF, v nadaljevanju ZJU) pojem javnega sektorja opredeljuje v 1. členu in sicer tako, da v javni sektor sodijo:

  • državni organi in uprave lokalnih skupnosti,  
  • javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi,
  • druge osebe javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti.

Del javnega sektorja po tem zakonu tako niso javna podjetja in gospodarske družbe, v katerih ima večinski delež oziroma prevladujoč vpliv država ali lokalna skupnost. Institucije širšega javnega sektorja (kot na primer javna podjetja in gospodarske družbe, v katerih ima večinski delež oziroma prevladujoč vpliv država) vsebinsko in organizacijsko praviloma urejajo različni področni zakoni, podzakonski predpisi ter drugi akti, sprejeti na podlagi zakona (na primer statut družbe).

Pri izbiri kandidatov za zaposlitev v javni upravi je treba slediti načelom strokovnosti, transparentnosti in enakopravnosti. V skladu z 122. členom Ustave je zaposlitev v upravnih  službah mogoča samo na temelju javnega natečaja, razen v primerih, ki jih določa zakon. Na tej pravni podlagi pravila zaposlovanja javnih uslužbencev v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti ureja ZJU, ki na področju zaposlovanja postavlja predvsem dve načeli:

  • načelo enakopravne dostopnosti (7. člen ZJU), v skladu s katerim se zaposlovanje javnih uslužbencev izvaja tako, da je zagotovljena enakopravna dostopnost delovnih mest za vse zainteresirane kandidate pod enakimi pogoji in tako, da je zagotovljena izbira kandidata, ki je najbolje strokovno usposobljen za opravljanje nalog na delovnem mestu,
  • načelo javnega natečaja (27. člen ZJU), ki predstavlja pravni mehanizem, ki zagotavlja dosledno izpeljavo načela enakopravne dostopnosti. Po tem načelu se uradniki izbirajo na javnem natečaju, ki poteka javno in transparentno.

Javni natečaj pomeni izpeljavo načela enakopravne dostopnosti delovnega mesta za uradnike v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti. Je mehanizem, ki zagotavlja objektivnejšo izbiro uradnikov in omogoča neizbranim kandidatom pritožbo in sodno varstvo. Bistvo javnega natečaja je konkuriranje med tistimi, ki izpolnjujejo natečajne pogoje. V izbirnem postopku javnega natečaja se preizkusi usposobljenost kandidatov in izbere kandidat po vnaprej določenih merilih. Izbere se kandidat, ki se je v izbirnem postopku izkazal kot najprimernejši oziroma najbolje strokovno usposobljen za opravljanje nalog na  delovnem mestu.

Kriterij strokovnosti je predpogoj tudi za imenovanje najvišjih uradnikov v državni upravi, torej uradnikov na položajih generalnih direktorjev in generalnih sekretarjev v ministrstvih, predstojnikov organov v sestavi ministrstev, predstojnikov vladnih služb in načelnikov upravnih enot. Tako pri izbiri kandidatov za zaposlitev na uradniških delovnih mestih, kot tudi pri imenovanju najvišjih uradnikov na položaje, je treba slediti načelom enakopravnosti, transparentnosti in strokovnosti. Namen veljavne pravne ureditve je zagotoviti transparentnost postopka izbire vseh uradnikov, tudi uradnikov na položajih, in s tem višjo kakovost in strokovnost državne uprave. 

Za izvajanje izbire uradnikov na najvišjih uradniških položajih v skladu z Zakonom o javnih uslužbencih skrbi uradniški svet, ki je pristojen tudi za določitev standardov strokovne usposobljenosti, meril za izbiro in metod preverjanja usposobljenosti kandidatov za položajna uradniška delovna mesta. Položajnega uradniškega delovnega mesta ni mogoče zasesti brez predhodnega javnega natečaja in postopka pred posebno natečajno komisijo. V skladu z veljavno ureditvijo na najvišja položajna uradniška delovna mesta ne sme biti imenovan nekdo, za katerega je bilo ugotovljeno, da ni strokovno primeren oziroma nekdo, ki ne izpolnjuje pogojev za zasedbo položaja, določenih v aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest. Končna izbira je prepuščena funkcionarju, ki med kandidati, primernimi za položaj, izbere tistega, ki je po njegovi presoji najprimernejši. Funkcionar lahko vselej oceni, da nobeden od predlaganih kandidatov ni primeren za določen položaj.

Standardi strokovne usposobljenosti z merili za izbiro in metodami preverjanja usposobljenosti uradnikov na položajih v državni upravi, ki jih je sprejel uradniški svet na sejah dne 8.11.2010, 9.12.2013 in 11.4.2016 posebnim natečajnim komisijam služijo kot pripomoček oziroma orodje v postopku presoje primernosti kandidatov, hkrati pa zagotavljajo enoten pristop k selekcioniranju kandidatov. Standardi strokovne usposobljenosti so razdeljeni v dva poglavitna sklopa, vsak sklop pa na nadaljnja dva elementa:

  1. sklop: Izkušnje in managerske sposobnosti
    a.) obseg in kakovost delovnih in vodstvenih izkušenj ter sposobnost vodenja in upravljanja
    b.) vrednost vizije razvoja organizacijske enote ali organa
  2. sklop: Strokovna znanja
    c.) poznavanje področja dela ter razumevanje poslanstva in vloge organizacijske enote ali organa v sistemu
    č.) poznavanje načrtovanja in rabe virov.

Prav tako je uradniški svet edini pristojen za imenovanje posebnih natečajnih komisij, ki v posebnem natečajnem postopku za vsak primer posebej ugotavljajo, kateri kandidati izpolnjujejo pogoje za položaj in kateri kandidati so glede na svojo strokovno usposobljenost primerni za določen položaj. Predstojnik kot predlagatelj posebnega javnega natečaja uradniškemu svetu predlaga začetek posebnega javnega natečaja. Uradniški svet v skladu z drugim odstavkom 178. člena ZJU s posebnim sklepom imenuje posebno natečajno komisijo. Praviloma je posebna natečajna komisija tričlanska in jo sestavljajo predsednik in dva člana oziroma največ petčlanska (predsednik in štirje člani).

Vse prijave za položaje iz pristojnosti uradniškega sveta se zbirajo v Ministrstvu za javno upravo. Sestavni deli prijave in njihova vsebina so določeni v besedilu razpisa in v Standardih strokovne usposobljenosti. Po izteku roka za prijave Ministrstvo za javno upravo ugotovi, kateri kandidati na podlagi predloženih prijav izpolnjujejo pogoje za opravljanje dela, in ali so prijave pravočasne in popolne. Strokovna služba pristojnega ministrstva o procesnih predpostavkah in izpolnjevanju pogojev sestavi pregled v obliki tabele, ki ga skupaj z vsemi popolnimi in pravočasnimi prijavami kandidatov posreduje članom posebne natečajne komisije. V izbirni postopek posebnega javnega natečaja se uvrstijo vsi kandidati, ki so pravočasno poslali popolno prijavo in iz nje izhaja, da izpolnjujejo pogoje posebnega natečaja. V izbirnem postopku se preizkusi strokovna usposobljenost kandidata za opravljanje nalog uradnika na položaju s preučitvijo dokumentacije, ki jo je kandidat predložil v izbirnem postopku in z razgovorom s kandidatom, in sicer na podlagi Standardov strokovne usposobljenosti. Posebna natečajna komisija oceni, kateri kandidati, ki izpolnjujejo pogoje, so glede na izpolnjevanje Standardov strokovne usposobljenosti primerni za zasedbo določenega položaja. Pri tem ocenjuje izkušnje in menedžerske sposobnosti ter strokovna znanja kandidata.

Kandidate, ki izpolnjujejo natečajne pogoje in ki so glede na Standarde  strokovne usposobljenosti primerni za položaj, se po abecednem redu uvrsti na seznam, ki ga predsednik posebne natečajne komisije posreduje predstojniku organa, ki je začel postopek javnega natečaja. Navedenim kandidatom in kandidatom, ki se ne uvrstijo na seznam, ker po oceni posebne natečajne komisije glede na izpolnjevanje Standardov strokovne usposobljenosti niso primerni za položaj, posebna natečajna komisija v skladu s prvim odstavkom 64. člena ZJU izda poseben sklep. V obrazložitvi sklepa o primernosti oziroma neprimernosti kandidata se vključi tudi obrazložitev ocene kandidata, ki je vsebovana v ocenjevalnem listu. Zoper navedene sklepe kandidati nimajo pravice do pritožbe, lahko pa sprožijo upravni spor pred pristojnim upravnim sodiščem.

S seznama primernih kandidatov funkcionar, ki mu je uradnik na položaju odgovoren, po lastni presoji izbere kandidata, ki je po njegovi presoji najprimernejši in ga bodisi sam imenuje (če gre za načelnika upravne enote) bodisi predlaga vladi v imenovanje (če gre za katerikoli drug položaj iz četrtega odstavka 60. člena ZJU). Če predstojnik oceni, da noben od kandidatov s seznama ni primeren za zasedbo položajnega delovnega mesta, lahko na podlagi drugega odstavka 64. člena ZJU zahteva od uradniškega sveta, da postopek ponovi ali pa, upoštevaje določila 178. člena ZJU, sam imenuje posebno natečajno komisijo.

Položajnega uradniškega delovnega mesta po ZJU torej ni mogoče zasesti brez predhodnega javnega natečaja in postopka pred posebno natečajno komisijo. Končna izbira je resda prepuščena funkcionarju, ki med kandidati, primernimi za položaj, izbere tistega, ki je po njegovi presoji najprimernejši, funkcionar pa lahko vselej oceni, da nobeden od predlaganih kandidatov ni primeren za določen položaj. Bistveno je, da v skladu z veljavno ureditvijo na najvišja položajna uradniška delovna mesta ne sme biti imenovan nekdo, za katerega je bilo ugotovljeno, da ni strokovno primeren in seveda še manj nekdo, ki ne izpolnjuje osnovnih pogojev za zasedbo položaja, določenih v aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.

V skladu z 2. členom Zakona o sistemu plač v javnem sektorju ( Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15, 23/17 – ZDOdv, 67/17 in 84/18) so funkcionarji osebe, ki so pridobile mandat za izvrševanje funkcije:

  • s splošnimi volitvami (poslanec, župan, občinski svetnik),
  • z izvolitvijo ali imenovanjem v Državnem zboru Republike Slovenije (minister, varuh človekovih pravic) ter
  • druge osebe, ki jih skladno z zakonom kot funkcionarje izvolijo ali imenujejo nosilci zakonodajne, izvršilne (državni sekretar) ali sodne oblasti in župani.

Pojasnjujemo, da funkcionarji, ki so na zgoraj naveden način pridobili mandat za izvrševanje funkcije, niso javni uslužbenci in v sistem javnih uslužbencev ne sodijo.

Vlada Republike Slovenije ocenjuje, da je veljavna ureditev glede imenovanja uradnikov na najvišje položaje v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti ustrezna, da posamezni organi pri vodenju postopkov kadrovanja delujejo transparentno in zakonito, poleg tega pa veljavna ureditev omogoča tudi ustrezno pravno varstvo neizbranim kandidatom, v katerem se preveri zakonitost vodenja natečajnega postopka in pravilnost izbire.

V zvezi s ponovno uvedbo državnega izpita iz javne uprave pojasnjujemo, da je uvedba povezana s spremembo zakona in sicer ZJU, pri čemer sprememba tega zakona trenutno ni v programu dela Vlade Republike Slovenije. Dosedanja praksa je pokazala, da se ustrezna raven strokovnosti javnih uslužbencev ne zagotavlja zgolj s preverjanjem znanja na strokovnih izpitih, ampak predvsem s permanentnim usposabljanjem in izpopolnjevanjem. Zaradi tega je potrebno dati poudarek usposabljanju, pri novo zaposlenih javnih uslužbencih pa tudi uvodnemu seznanjanju z vsebinami, ki so bile včasih predmet strokovnega izpita za imenovanje v naziv.

Obvezno usposabljanje za imenovanje v naziv določa 89. člen ZJU.Po imenovanju v naziv mora javni uslužbenec najpozneje v enem letu od sklenitve pogodbe o zaposlitvi opraviti usposabljanje, na katero ga napoti predstojnik, in ki zajema naslednje vsebine:

  • ustavna ureditev,
  • sistem zakonodajne, izvršilne in sodne oblasti ter razmerja med njimi,
  • lokalna samouprava,
  • sistem javnih financ,
  • ureditev institucij Evropske unije in njenega pravnega sistema,
  • upravni postopek in upravni spor in
  • poslovanje organov javne uprave.

Udeležba na usposabljanju iz navedenih vsebin je za javne uslužbence obvezna in šteje med redne delovne obveznosti.

 

Odziv Ministrstva za pravosodje

Ministrstvo za pravosodje se z navedenimi načeli za izbiro kandidatov strinja in jih uveljavlja v vseh postopkih s svojega delovnega področja, prav tako pa navedena načela uveljavlja v zakonodaji s svojega delovnega področja. Poleg pogojev kompetentnosti, strokovnosti, ustrezne izobrazbe in izkušenj ter potrebnih posebnih znanj, je ministrstvo kot dodaten pogoj za imenovanje na funkcijo sodnika, tožilca in za funkcionarje Komisije za preprečevanje korupcije določilo osebnostno primernost.

Po mnenju ministrstva veljavna javno-uslužbenska zakonodaja že sedaj predpisuje upoštevanje večine načel, ki jih je v predlogu navedel predlagatelj, na njihovo praktično izvajanje pa ministrstvo nima neposrednega vpliva. Posredno ministrstvo na izvajanje navedenega vpliva tako, da preko področne zakonodaje krepi nadzorne institucije in institucije pregona in sojenja, da pravočasno odkrijejo morebitne anomalije v sistemu (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije, ki ureja delovanje Komisije za preprečevanje korupcije, Zakon o kazenskem postopku, Zakon o sodiščih, Zakon o državnem tožilstvu).

Glede dela predloga, ki se nanaša na prepoved opravljanja vodstvenih funkcij v javni upravi in podjetjih v državni lasti članom političnih strank še dve leti po preteku mandata, pojasnjujemo, da je članstvo v političnih strankah sicer lahko ovira za nekatere zaposlitve v javnem sektorju (npr. Policija in Slovenska vojska), vendar mora biti takšna prepoved posebej utemeljena. Splošna prepoved bi prekomerno posegla v svobodo dela, ki jo določa 49. člen Ustave RS. Članstvo v politični stranki namreč ni pridobitna dejavnost, kar pomeni, da bi članom s takšno prepovedjo posameznikom, ki so člani političnih strank, onemogočili delo v javnem sektorju (vsaj na vodstvenih položajih).

Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije za funkcionarje ureja prepoved članstva in dejavnosti (27. člen) ter nezdružljivost opravljanja funkcije (26. člen). Instituta sta po našem mnenju ustrezno urejena, da preprečujeta nasprotja interesov, ki bi škodljivo vplivala na delovanje države. Posebne ureditve nezdružljivosti funkcij imajo tudi nekateri področni zakoni; s tem se interesi javnega sektorja dodatno varujejo pred nasprotjem interesov (npr. Zakon o poslancih, Zakon o lokalni samoupravi, Zakon o računskem sodišču itd.). Ureditev je ustrezna in po mnenju ministrstva ne zahteva sprememb.

Komentarji