Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zdaj je čas za UTD

1387 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Konec epidemije. Paketi pomoči PKP1, PKP2 in PKP3 niso zajeli vse.Nekatere države v EU kot so Španija in že prej Italija so že sprejeli UTD, tudi poskus na Finskem je pokazal, da so prejemniki bolj srečni in imajo večji občutek varnosti. Predsednik vlade je večkrat v intervjujih povedal, da je potrebno ponastaviti socialne transfere in da razmišlja o uvedbi UTD, univerzalnega temeljnega dohodka. V primeru 2. vala ga bo treba zagotovo sprejeti, bolje, da ga sprejmemo prej. Statistično in matematično preverjeno je, da ne bi bila velika razhajanja med sedanjimi socilanimi transferji in UTD, ki bi bil nepogojen, splošen in za vse. Polnoletnih je 1.600.000. Izračun preprost, UTD nadomesti vse transferje.

48 glasov

16 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 445 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 11. 2021

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V zvezi s predlogom odgovarjamo, da je splošno sprejeta definicija univerzalnega temeljnega dohodka v okviru Svetovne mreže za temeljni dohodek (Basic Income Earth Network) ta, da je temeljni dohodek dohodek, ki je brezpogojno zagotovljen vsem na individualni ravni, brez preverjanja sredstev ali zahtev dela. Je oblika zagotovljenega minimalnega dohodka, ki se od ostalih oblik (v evropskih državah) razlikuje v treh pomembnih značilnostih: izplačan je posamezniku in ne gospodinjstvu, izplačan je ne glede na ostale vire dohodka, izplačan je brez zahteve po kakršnikoli obliki dela ali zahteve po pripravljenosti, da se to sprejme, če je ponujeno. Koncept UTD predvideva, da država vsakemu posamezniku v rednih mesečnih zneskih izplačuje enak temeljni dohodek, ki naj bi pokrival osnovne življenjske stroške, brez preverjanja premoženja ali dela.

V Sloveniji je raziskava, ki je ovrednotila finančne učinke uvedbe UTD, raziskava iz leta 2010, Predlog UTD v Sloveniji — zakaj in kako?, ki jo je pripravila dr. Valerija Korošec na podlagi podatkov iz leta 2008.

Poudariti je treba, da je trenutna temeljna značilnost pravic iz sistema socialnega varstva (tudi sistema socialnih pomoči) njihova subsidiarnost. Navedeno pomeni, da morata posameznik in družina izčrpati prav vse možnosti zagotavljanja preživetja z lastnimi močmi. Preden sta lahko upravičena do socialne pomoči, morata uveljaviti vse pravice iz nadrejenega sistema socialnega zavarovanja, izterjati dolgove (npr. preživnino), sprejeti vsako (predvsem plačano) delo in zmanjšati razpoložljivo premoženje. Zato se poudarja, da je sistem socialne pomoči zadnja, varovalna mreža širšega sistema socialne varnosti, ki naj omogoči človekovega dostojanstva vredno življenje.

Vlada Republika Slovenije odgovarja, da je za uvedbo UTD potreben temeljit strokovni in družbeni razmislek (preučiti je treba vpliv na socialne izdatke države, motivacijo za iskanje zaposlitve, kako dobro je v Sloveniji razvita delovna etika).

Komentarji