Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zdravniki homeopati

4437 OGLEDOV 46 KOMENTARJEV

Kot sem izvedela, je Skupščina zdravniške zbornice, konec leta 2014, sprejela sklep, da naj se zdravnikom ne odvzame licenca zaradi homeopatskega delovanja. Ministrstvo za zdravje tega sklepa ni vneslo v zakonodajo. Predlagam čimprejšnjo pripravo nove zakonodaje, ki bi zdravnikom omogočila zdravljenje s homeopatijo brez sankcij.

271 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A aladin 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 8. 2020

Odziv Ministrstva za zdravje

Ministrstvo pojasnjuje, da Zakon o zdravilstvu (Uradni list RS, št. 94/07 in 87/11) v drugem odstavku 6. člena določa, da ne glede na prejšnji odstavek, lahko homeopatijo, kiropraktiko in osteopatijo izvajajo le osebe, ki imajo diplomo medicinske fakultete, pridobljena znanja iz homeopatije, kiropraktike ali osteopatije, in veljavno licenco, pridobljeno skladno s tem zakonom. Zakon o zdravniški službi (Uradni list RS, št. 72/06 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 58/08, 107/10 – ZPPKZ, 40/12 – ZUJF, 88/16 – ZdZPZD, 40/17, 64/17 – ZZDej- K, 49/18 in 66/19; v nadaljnjem besedilu: ZZdrS) v drugem odstavku 34. člena določa, da se zdravniku, ki opravlja zdravilsko dejavnost, licenca (za opravljanje zdravniške službe) ne podeli. Nadalje v četrtem odstavku 37. člena ZZdrS določa, da se začasen odvzem licence izreče tudi, če zdravnik opravlja zdravilsko dejavnost in sicer za čas opravljanja zdravilske dejavnosti. V peti točki 81. člena pa je določeno, da se z globo od 650 do 1.200 eurov kaznuje za prekršek zdravnik, če opravlja zdravilsko dejavnost.

Ministrstvo se je v Resoluciji o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2016–2025 »Skupaj za družbo zdravja« (Uradni list RS, št. 25/16) in v mnenju o 20. rednem letnem poročilu Varuha človekovih pravic za leto 2014 (september 2015) zavezalo, da bo ureditev tega področja približalo ureditvi alternativnega zdravljenja v drugih državah članicah Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU) oziroma da bo ureditev primerljiva z ureditvijo v drugih državah članicah EU. Ministrstvo se je odločilo, da bo dopolnilne, tradicionalne in alternativne oblike diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije, ki jih izvajajo zdravstveni delavci v okviru svojih kompetenc, sistemsko uredilo v posebnem zakonu, s katerim se bodo odpravila tudi zakonska neskladja. Cilj zakona bo opredelitev in ureditev področja izvajanja dopolnilnih, tradicionalnih in alternativnih oblik diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije za zdravstvene delavce v okviru svojih kompetenc. Zakon o dopolnilnih, tradicionalnih in alternativnih oblikah diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije bi urejal le tiste metode, ki jih izključno lahko izvajajo le določeni strokovno usposobljeni zdravstveni delavci v okviru njihovih pristojnosti in kompetenc, torej zdravniki z ustreznimi dodatnimi znanji (diagnostika, zdravljenje, rehabilitacija) ali fizioterapevti z ustreznimi dodatnimi znanji (rehabilitacija) ali specialisti klinične psihologije z ustreznimi dodatnimi znanji (op. izvajanje medicinske hipnoze v okviru psihoterapevtske in socioterapevtske obravnave ali rehabilitacije). Kot dopolnilne, tradicionalne in alternativne oblike diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije se lahko vključijo tudi metode, ki bi jih odobrilo ministrstvo. Vse ostale metode, ki ne bodo opredeljene v tem predlogu in ki jih ne bo odobrilo ministrstvo, ne sodijo med dopolnilne, tradicionalne in alternativne oblike diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije, ki jih lahko opravljajo zgolj zdravstveni delavci (npr. bioenergoterapija, bioresonanca itd.) in se jih bo lahko izvajalo kot storitveno dejavnost.

Ministrstvo je že v letu 2017 pripravilo izhodišča za pripravo zakona, vendar se aktivnosti na področju zaradi tekočih poslov v letu 2018 niso nadaljevale. Normativni delovni program Vlade Republike Slovenije za leto 2020 sicer ne predvideva aktivnosti na področju Zakona o dopolnilnih, tradicionalnih in alternativnih oblikah diagnostike, zdravljenja in rehabilitacije, vendar si bo ministrstvo v prihodnje prizadevalo za primerno in celovito ureditev tega področja. Ob tem bo potrebno ustrezno spremeniti tudi ZZdrS.

Komentarji